Advertisement
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

REPORTER PRESSA U CENTRU ZA upravljanje saobraĆajem

05. 01. 2011.  - Autor: A. VLAHOVIĆ

Vozače „posmatra" 90 kamera

Operativci Centra za upravljanje saobraćajem preko monitora prate najfrekventnije saobraćajnice u gradu i po potrebi reaguju izmenom signalizacije. Kamere do sada nisu služile za snimanje nesavesnih vozača, već za nadzor saobraćaja

s
Prostorije Centra za kontrolu saobraćaja
Samo vas gledam, a od danas i snimam... Prostorije Centra za kontrolu saobraćaja

U Centru za upravljanje saobraćajem pri gradskom Sekretarijatu za saobraćaj operativci preko kamera svakodnevno posmatraju najfrekventnije saobraćajnice u gradu, a jedan od osnovnih zadataka im je da prate gde nastaju gužve i reaguju izmenom signalizacije. Neke od kamera na raskrsnicama povezane su i sa MUP-om, ali se do sada nisu koristile za kažnjavanje nesavesnih vozača, već samo za nadzor saobraćaja.

a1

Od danas kažnjavanje sa snimka

Saobraćajna policija MUP-a će od danas da koristi snimke sa 14 kamera u gradu za kažnjavanje saobraćajnih prekršaja. Deset kamera će beležiti prolazak vozača kroz crveno svetlo, dok će četiri snimati kretanje žutim trakama, a zatim će snimke slati na adrese nesavesnih vozača. Snimci ovih kamera dovoljno su precizni da se mogu koristiti kao dokazi na sudu.

- Grad je delimično učestvovao u finansiranju nekih od kamera namenjenih sankcionisanju, tačnije, finansirao je četiri kamere koje snimaju kretanje žutom trakom i od velike važnosti nam je da njihovi snimci počnu da se koriste zbog funkcionisanja i veće prohodnosti javnog gradskog prevoza - navodi Čedomir Vukašinović iz Sekretarijata za saobraćaj.

Planirano je da se ove godine postave kamere na još nekoliko najfrekventnijih raskrsnica u gradu, kako bi se što efikasnije rasteretile.

„Oči" na terenu

Inače, zidovi Centra za upravljanje saobraćajem prekriveni su monitorima, a svaki od njih prikazuje po 16 manjih slika sa gradskih ulica. U gradu postoji ukupno 90 kamera, od kojih je 60 kamera MUP-a, a ostale prati Sekretarijat za saobraćaj.

- Te kamere su naše „oči" na terenu jer na osnovu njih stičemo utisak o stanju saobraćaja u gradu. Postavili smo ih na najfrekventnijim mestima u gradu da bismo posmatrali teren iz centra i utvrdili u kojim se periodima dana i gde stvaraju gužve. Gužve se u gradu najčešće stvaraju oko Gazele, Brankovog mosta, na ulasku u tunel, na Zelenom vencu, u Kruševačkoj ulici ka Ustaničkoj, na prilazu Starom železničkom mostu, na potezu od Čukaričke padine ka Beogradskom sajmu... Na osnovu toga možemo da reagujemo i promenimo program semaforske signalizacije koji odgovara saobraćajnoj situaciji onda kada ona nastupi. Na primer, negde produžimo trajanje zelenog svetla kada počne špic kako bismo postigli veću protočnost vozila - navodi Čedomir Vukašinović iz Centra za kontrolu saobraćaja.

Nekoliko kamera Sekretarijata za saobraćaj koncentrisano je oko mosta Gazela i postavljene su upravo zbog praćenja rekonstrukcije mosta, dok je nakon rekonstrukcije Bulevara kralja Aleksandra postavljeno 16 kamera duž ove saobraćajnice. Vukašinović je najavio da će uskoro biti postavljene kamere na još nekoliko mesta koja su veoma opterećena saobraćajem i gde su česti prekršaji, kao što su Zeleni venac i Brankova ulica, kao i raskrsnica Svetogorske i Takovske ulice.

- Kamere nam služe za praćenje gustine saobraćaja, preduzimanje upravljačkih mera, za izmene režima saobraćaja koje se tiču rada semafora ili za uvođenje detektorskog sistema gde je potrebno. Uglavnom ih koristimo za potrebe praćenja efekata koje primenjujemo u saobraćaju. Ukoliko, na primer, na semaforu menjamo način rada, kao što smo nedavno kod tunela na Zelenom vencu, možemo putem kamera da pratimo da li su nakon toga redovi na semaforu veći ili manji - kaže Vukašinović.

a2
Kamere za „kažnjavanje"
Kretanje žutim trakama:
1. Bulevar despota Stefana kod stanice policije
2. Bulevar vojvode Mišića kod ulaza u Sajam
3. Brankov most, pravac ka Zelenom vencu
4. Brankov most, pravac ka Novom Beogradu
Prolazak kroz crveno svetlo:
1. Bulevar Mihaila Pupina kod Palate „Srbija"
2. Bulevar Nikole Tesle kod „Ušća"
3. Raskrsnica Tošinog bunara i Studentske
4. Trg Nikole Pašića i Vlajkovićeva
5. Bulevar Mihaila Pupina kod zgrade „Ušće"
6. Raskrsnica Bulevara Nikole Tesle i Bulevara umetnosti
7. Bulevar mira kod Muzeja „25. maj"
8. Raskrsnica Jurija Gagarina i Omladinskih brigada
9. Raskrsnica Jurija Gagarina i Proleterske solidarnosti
10. Ustanička kod Specijalnog suda

Dosta očekuju od kazni

U Sekretarijatu naglašavaju da se ove kamere ne mogu koristiti za sankcionisanje nesavesnih vozača jer preciznost slike nije dovoljna da bi se koristila kao dokaz na sudu. Reč je o širokom snimku ulice i kamerama koje po potrebi mogu da se okreću u različitim smerovima, dok one koje mogu da se koriste za kažnjavanje zumiraju jednu traženu tačku. Stoga, dosta očekuju od početka prakse kažnjavanja u MUP-u, koja je najavljena od danas.

- Očekujemo znatno veću predostrožnost vozača u saobraćaju zbog početka kažnjavanja na osnovu snimaka sa kamera. U svetu je ovo poznat i primenjen metod. U gradu se postavi veliki broj kamernih mesta, ali se ne stavi kamera u svako od njih, već se određeni broj premešta iz kućišta na neko drugo mesto. Vozači tada ne znaju da li je kamera tu ili nije i hoće li ih snimiti, ali za svaki slučaj budu pažljiviji. Pokazalo se da gde god su ljudi primetili da postoji bilo kakva mogućnost da budu snimljeni, bez obzira da li se tog dana snima ili ne, poštovanje propisa je znatno veće nego pre postavljanja kućišta - rekao je Vukašinović.

b

Anketa: Kakvi su beogradski vozači?

Srđan Stanković (41), diplomirani inženjer

- Bezobrazluk! Trubljenje bez razloga, nervoza, prolasci kroz crveno i šta sve još ne. Naravno da sam nezadovoljan kulturom beogradskih vozača. I ja sam vozač, ali se trudim da poštujem pravila.

Gordana Kontić (50), referent

- Vozači u Beogradu su vrlo nervozni i nestrpljivi. Svaki dan možete videti preticanja i gde sme i gde ne sme, tako da sam vrlo nezadovoljna. Nervira me što samo trube i nemaju ni gram razumevanja za pešake.

Nedeljko Brdar (60), diplomirani saobraćajni inženjer

- Što se tiče vozačke veštine, neki su bolji, neki gori. Svim vozačima nedostaje elementarno vozačko vaspitanje. Ja sam vozač četrdeset godina, i do sada sam platio samo tri kazne zato što se pridržavam pravila.

Aleksandra Vukosavljević (20), student

- Ljudi u Beogradu su generalno nervozni, a vozači pogotovo. Sećam se kada sam bila na ekskurziji u srednjoj školi u inostranstvu, tamo pešak uvek ima prednost. Ovde je sve suprotno. Vozači trube, dobacuju, psuju...

Saša Tkačak (48), taksista

- Ovde vozači nemaju osnovno kućno vaspitanje. Doduše, i ja ponekad ne poštujem sve propise, ali samo zato što tako ne bih uspeo da zaradim novac. Najgore je kada zauzimaju žutu traku.

Andrijana Čanović (19), student

Vozači u Beogradu su veoma nervozni, stalno psuju, svađaju se, uleću jedan drugom u traku... Ponekad se plašim da pređem ulicu, ljudi ne poštuju saobraćajne propise. Trebalo bi ih oštrije kažnjavati za prekršaje.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Da li ste okitili jelku?

Da

Ne

Meni je jelka okićena tokom čitave godine

Nikad to ne radim

Podrazumeva se

Rezultati

Facebook