Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

15. 12. 2006.  - Autor: M. Malešević

OD SUMRAKA DO SVITANJA

Postoji šansa da se dnevni prevoz produži do jedan sat posle ponoći, da noćni traje do četiri ujutru i da se broj linija poveća. Saobraćajni fakultet radi studiju o funkcionisanju noćnog prevoza.

s
s

Grad će uskoro od Saobraćajnog fakulteta naručiti istraživanje o noćnom prevozu putnika, u kojem će biti navedeni svi nedostaci postojeće organizacije noćnih linija i koje će dati predlog kako ovaj deo javnog prevoza treba ubuduće da izgleda.

Veliki broj sugrađana, uglavnom mladih, godinama unazad žali se na loš noćni prevoz, ali bez rezultata. Mladi kažu da ne mogu normalno da se vrate kućama posle izlaska u grad jer su autobusi retki (na svakih sat vremena), a mreža noćnih linija slabo pokriva periferna naselja. Najveću korist od toga imaju taksisti koji noću voze po trećoj, najskupljoj tarifi.

Primedbi ima na sve linije, ali većina njih traži da se dnevni prevoz produži do 01.00 sat, umesto do 00.00 sati i da polasci na noćnim linijama budu malo češći.

- Mislim da je sadašnje stanje sa noćnim prevozom neprihvatljivo za metropolu kao što je Beograd. Stotine hiljada mladih, a samo nekoliko linija koje idu na sat vremena! Kada pomislim na noćni prevoz, propadne mi ceo izlazak - kaže Slavica Petrović iz Žarkova.

Noćni prevoz sada funkcioniše između ponoći i četiri ujutro, sa pauzom između dva i tri, pa ispada da svaka od 23 noćne linije ima samo tri polaska noću, u ponoć, u jedan i u dva sata. Nadležni kažu da se u toku noći, prema brojanju putnika, preveze 5.200 putnika, a da se najviše putnika preveze na linijama: 15, 51, 56, 68, 75 i 511.

U Direkciji za javni prevoz kažu da sada nema uslova da se dnevni prevoz produži do jedan sat i da čekaju elaborat Saobraćajnog fakulteta, nakon čega će doneti odluku o eventulnim izmenama.

Inače, u ovoj ustanovi nisu baš ubeđeni da nešto uopšte treba menjati u noćnom prevozu. Naime, u ovu ustanovu, kako tvrde, nisu stizale nikakve primedbe građana u vezi sa noćnim prevozom, već samo pohvale! Na Saobraćajnom fakultetu kažu da noćni prevoz mora da ostane deo sistema javnog prevoza.

s1
s1

- Najčešći korisnici noćnog prevoza su zaposleni i njima se mora omogućiti da odlaze na posao. Drugo je pitanje da li taj prevoz treba da bude dotiran ili komercijalan. Treba prvo napraviti opsežnu anketu sa putnicima i videti gde ima najviše zahteva za noćnim prevozom. Za pravce gde postoji manje interesovanje može da se organizuje linijski prevoz taksijem, ili kombijem, na telefonski poziv - kaže Snežana Filipović, profesor na Saobraćajnom fakultetu.

Tica: U Milanu nema noćnog prevoza

Odgovor nadležnih na kritike putnika u vezi sa noćnim prevozom u Beogradu uvek je bio da u drugim gradovi ma Evrope uopšte nema noćnog prevoza, ili, ako ga i ima, da počinje ranije nego kod nas, na primer, već u 23 sata.
- U Milanu ne postoji noćni prevoz, nego je to organizovano na drugi način. Gradsko saobraćajno preduzeće u voznom parku ima sva vozila, od automobila do autobusa, a grupe građana i ustanove dostavljaju svoje zahteve. Tada prevoznik projektuje linije, odredi vremena polazaka i vrstu vozila. Ovaj prevoz i do četiri puta je skuplji nego u dnevnom prevozu - kaže Slaven Tica, direktor GSP "Beograd".

Izvor: Press / Foto: Đorđe Kojadinović

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati