Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

20. 02. 2018.

PLAN ZA BEOGRADSKI METRO "Gradnja prve linije od 2020. godine, prva vožnja dve godine kasnije"

Na Makiškom polju već postoji neophodna infrastuktura za početnu stanicu metroa i zato je, između ostalog, to mesto odgovarajuće za početak realizacije tog projekta, rekao je danas Tom Mekeliot, stručnjak za javni gradski prvoz iz kompanije WSP, koja je izradila master plan saobraćajne infrastrukture grada.

PLAN ZA BEOGRADSKI METRO "Gradnja prve linije od 2020. godine, prva vožnja dve godine kasnije"

Foto:Blic.rs

Mekeliot je u Starom dvoru predstavio projekat izgradnje metroa, čija bi prva linija, prema ranijim najavama, vodila od Makiškog polja do Ade Huje.

Mekeliot je naveo da je Makiško polje važno zbog izgradnje infrastrukture koje je potrebna za održavanje.

“Tamo ima dovoljno prostora za "park and ride" (parkiraj i vozi), koji će da primi saobraćaj pre nego što uđe u najopterećenije delove grada”, rekao je Mekeliot.

On se nije složio sa tvrdnjama da Makiško polje nije pravo mesto za početnu stanicu metroa, navodeći da je to mesto izuzetno važno na “duže staze” zbog razvoja grada i kad se ima u vidu izgradnja pomoćne infrastrukture za održavanje metroa.

Prema rečima gradonačelnika Beograda Siniše Malog, izgradnja prve linije metroa počeće 2020. godine, biće puštena u rad 2022. godine, a novac za to je obezbeđen.

Kako je rekao, planiranje i izgradnja metroa nije politička tema, već kolosalan projakat od nacionalnog značaja o “kojem jedino stručnjaci mogu da donose konačne odluke”.

Gradonačelnik je dodao da su "stručnjaci zaključili da će jedino dve linije metroa u kombinaciji sa četiri linije “BG voza” ubrzati saobraćaj u gradu, povezati udaljene krajeve grada i otvoriti velike investicione potencijale u svim delovima centra grada".

Kako je rekao, u izradu plana su bili uključeni i domaći, najeminentniji stručnjaci, pa je prvi put “dobijen konkretan i detaljan plan koji će služiti kao smernica u procesu rešavanja saobraćajnih problema za koje se do skora mislilo da su nerešivi”.

- “Oni su zaključili da samo jedna linija metroa samostalno ne bi značajno rasteretila gužve u saobraćaju, već da je za rešavanje ključnih saobraćajnih problema neophodno proširiti gradsku železnicu “BG voz” i integrisati je u prve dve linije metroa - podvukao je Mali.

Kako je precizirao, analizirana je postojeća saobraćajna infrastruktura u gradu da

- “Zato nam je bila potrebna pomoć eminentnih stručnjaka, da se napokon razotkriju sve zablude o metrou koje su postojale u javnosti više od 40 godina. Bušiti skupe tunele po Beogradu samo da biste mogli da kažete da se metro gradi je neozbiljno, graditi metro koji će biti prazan i neisplativ samo da bi se stvorio utisak da Beograd ima metro je neodgovorno” - rekao je Mali.

Metro u Atini

Cilj nadležnih je, kaže Mali, da se izgradi metro koji će, pre svega, služiti Beograđanima tako što će skratiti vreme putovanja i smanjiti gužve u saobraćaju.

- “Metro koji će biti isplativ i opravdan” - podvukao je gradonačelnik i dodao da plan metroa koji se danas predstavlja “nije osmišljen na osnovu nasumičnih procena malog kruga ljudi iz političkog života, već na osnovu iscrpnih analiza i procena domaćih i inostranih stručnjaka”.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati