Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

27. 08. 2018.

KONTROVERZNA REKONSTRUKCIJA Da li je Ulica vojvode Stepe lepša i funkcionalnija nego pre?

Autobusi retrovizorima “kače” bandere, sudari, trotoari bez zakonske širine zbog čega su ugroženi i pešaci i vozači, a sa druge strane više semafora i prelaza, manje gužve i novi tramvaji „španci“ slika su Vojvode Stepe nakon rekonstrukcije.

KONTROVERZNA REKONSTRUKCIJA Da li je Ulica vojvode Stepe lepša i funkcionalnija nego pre?

Foto:Blic

Tvrdnje stanara nakon nedavne nezgode u kojoj su pod autobusom u Vojvode Stepe povređeni mladić i devojka da njihova ulica nije bezbedna, otvorile su i pitanje koliko se obnova najduže voždovačke ulice, završena pre tri godine, pokazala uspešnom. Ova ulica detaljno je rekonstruisana, radovi su trajali više od godinu dana, a otvorena je krajem jula 2015. Najvažnija novina bile su tramvajske šine po sredini ulice, pa je, pričalo se, Voždovac dobio svoj „bulevar“.

Vojvode Stepe - pre i posle Foto: Beobuild / Promo

Vojvode Stepe - pre i posle

Međutim, samo nekoliko dana po otvaranju, u prvi plan su „iskočile“ greške. Beograđani su pričali i čudili se, a „Blic“ pisao o propustima poput pešačkog prelaza na kojem su stub i teg za zatezanje tramvajskih šina, banderi na stazi za slepe, pogrešno ispisanim slovima u dečjem parku...

Stara izreka da se „po jutru dan poznaje”, odnosno da se po prvim reakcijama na obnovu ulice znalo šta će najviše smetati vozačima, ispostavila se kao tačna.

Naime, i posle tri godine jedna od glavnih primedbi stučnjaka za saobraćaj i Voždovčana koji svakodnevno prolaze kroz Vojvode Stepe je da je nakon rekonstrukcije ulica previše uska i da nema dovoljno mesta za parkiranje, iako je prvobitna zamisao bilo upravo suprotna.

Pritajeni gnev Voždovčana probuđen je kada je pre desetak dana autobus na liniji 33 pokosio dvoje mladih kod broja 160 i tad je usledila lavina komentara o neuspešnom uređenju ulice.

RETROVIZOROM O BANDERU

- Mnoge kolege se žale da retrovizori autobusa „odlaze“ na banderama. Kada je neko nov vozač i nije mu poznat teren, ne može dobro da proceni rastojanje jer je ulica i previše uska – priča vozač autobusa koji se tim poslom bavi više od dve decenije.

Pretesna traka je krivac što stradaju semafori, tvrde vozači autobusa Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija

Pretesna traka je krivac što stradaju semafori, tvrde vozači autobusa

Zapažanje pešaka je slično, a oni primećuju i druge greške.

- Skučeno je. Deluje kao da su suzili ulicu. Ima i mnogo iščupanih stubova na stajalištima jer se dešava da vozači udare u njih. I info-table slabo rade, posebno noću, pa su skoro beskorisne – nabraja Milena Stojaković sa Voždovca.

CRNA TAČKA KOD GIMNAZIJE

Nedovoljna širina trotoara na pojedinim mestima predstavlja veliki problem, posebno za majke sa decom u kolicima. Na to podseća i Boris Antić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, dodajući da je nedavno napravljen još jedan propust - ograda kod Dvanaeste beogradske gimnazije. Postavljena je na sredini kolovoza pre nekoliko nedelja.

Crna tačka između bioskopa Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija

Crna tačka između bioskopa "Voždovac" i Dvanaeste beogradske gimnazije

- Moglo bi se reći da je to crna tačka. Ograda je postavljena da bi se onemogućilo da pešaci prelaze ili pretrčavaju kolovoz van prelaza, što je dobra strana. Loše je što je ta ograda toliko visoka da vozila nemaju mogućnost preglednog uočavanja ostalih učesnika u saobraćaju, posebno ako se kreću brže ili ako ne rade semafori - objašnjava profesor Antić, podsećajući i na pozitivnu stranu kao što je taktilna staza (za slepe i slabovide).

ČESTI SUDARI

Jelena Kolarević stanuje nedaleko od bioskopa „Voždovac“ i priča da je taj potez toliko kritičan da su česte lakše saobraćajne nezgode.

Semafor na uglu Kapetana Zavišića i Vojvode Stepe Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija

Semafor na uglu Kapetana Zavišića i Vojvode Stepe

- Bar jednom nedeljno čujem buku, pogledam kroz prozor i vidim da se dogodio sudar automobila. Obično ne bude ništa ozbiljno, vozači se dogovore i raziđu bez pozivanja policije. To govori, ne samo o njihovoj nepažnji, već i o kvalitetu rekonstukcije. Veliki problem je i što već 20 dana ne rade semafori na raskrsnici kod bioskopa. Takođe, kod broja 160 ploče su ulegle na trotoaru, što je posebno nezgodno za osobe sa invaliditetom – priča Jelena, podsećajući na grešku primećenu odmah nakon rekonstukcije: staza za slepe vodi direktno na banderu.

MUKE S PARKIRANJEM

Novinar posvećen automobilizmu Nebojša Lindić, koji je do pre dve godine živeo u ovoj ulici, smatra da je ona, iako vizuelno lepša, manje funkcionalna nego pre rekonstrukcije.

- Za parking mesta se sada može proći samo u jednom smeru, pa je potrebno voziti se i po nekoliko stotina metara da bi se polukružnim skretanjem krenulo u drugom pravcu. Uz to, svi oni koji žele da skrenu levo čekajući zeleno na semaforu, a sada ih je mnogo više, pa usporavaju javni prevoz jer se nalaze na tramvajskim šinama – priča on.

PREDNOSTI

Voždovčanin Nikola Novaković smatra da je preuređenje Vojvode Stepe ipak bilo uspešno.

Tramvaj Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija

Tramvaj "Španac"

- Više nema rupa, trotoar je obnovljen, a dobili smo i nove tramvaje. Ranije „španci“ nisu mogli da prolaze kroz Vojvode Stepe, a sada ova ulica izgleda nekako zapadnjački. Zahvaljujući ovakvoj obnovi, Beograd postaje metropola, grad iz EU - priča Novaković.

Simidžija: Žuta traka u sredini greška

Čovek čiji je ceo život, kaže, vezan za bezbednost u saobraćaju, saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija posebno se osvrnuo na žutu traku u sredini saobraćajnice.

- Javni prevoz je stavljen u sredinu ulice. Poznato je da vozači na liniji 33 uglavnom voze brzo i zato je nedavno došlo do kontakta autobusa sa pešakom koji je povređen. Pošto je ulica tim žutim trakama u sredini zauzeta, onda su pešački prelazi napravljeni tako da budu kratki. Kada oni koji rade urade svoj posao kako valja, onda je bezbednost na visokom nivou, što ovde nije slučaj - zaključuje Simidžija.

Vujanić: Bezbednija, ali neprotočna

Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić primećuje da analiziranje rekonstrukcije zavisi sa kog aspekta posmatrate.

- Sa aspekta bezbednosti, rekonstrukcija je veoma uspešna, dok je sa aspekta protočnosti vrlo neuspešna. Šta to znači? Ne može više da se vozi brzo, da se pretiče drugo vozilo, na sredini su ostrva, ima mnogo više pešačkih prelaza i semafora... Sada je ulica bezbedna i retko se dešavaju nezgode. Sa druge strane, protočnost je manja, mnogi izbegavaju Vojvode Stepe, a tako je smanjeno i zagađenje vazduha. Negativno je što je ograda na sredini siva, stapa se sa kolovozom, pa se dešava da vozači udare u nju i zato je trebalo da bude druge boje. Problem je i što nema dovoljno prostora za trotoar, ali i što je dozvoljeno parkiranje na trotoar, pa pešaci moraju da obilaze automobile - objašnjava Vujanić.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati