Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

25. 12. 2006.  - Autor: M. MALEŠEVIĆ / Foto: Fonet

JEDNA KARTA ZA SVE

Beograđani će od sledeće godine moći da koriste usluge GSP-a, privatnih prevoznika, "Laste" i "Beovoza" pod istim uslovima. Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u jedinstveni tarifni sistem

s1
s1

Jedinstveni tarifni sistem u gradskom prevozu trebalo bi u prvoj polovini 2007. godine da objedini GSP, privatne prevoznike, "Lastu" i "Beovoz", a sa istom kartom ili markicom građani će moći da se voze vozilima bilo kog od ovih prevoznika.

Jedinstveni tarifni sistem potpuno će zaživeti tek posle uvođenja monitoringa u javni prevoz, ali će neke stvari biti odrađene već početkom sledeće godine.

Predstavnici Direkcije za javni prevoz i "Laste" razmatraju mogućnost da se građani koji koriste prigradski prevoz, odnosno "Lastine" markice i karte, uz minimalnu doplatu voze i u gradskom prevozu.
U Direkciji za javni prevoz razmišljaju o tome da na neki način pomognu sugrađanima sa periferije, kao što su zaposleni, studenti i još neke kategorije putnika. Oni sada mogu samo da kupe markice za presedanje, koje omogućavaju popuste od 30 do 60 odsto.

Ako dogovor sa "Lastom" uspe, onda bi popust bio i do 50 odsto, a razlika u ceni nadoknađivala bi se iz gradskog budžeta.
Međutim, u gradu kažu da je još rano da se govori o nekom konkretnom roku, ali nam je u "Lasti" juče rečeno da je novina planirana za januar. Inače, u ovom preduzeću kažu da u potpunosti podržavaju ovu ideju.

Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u postojeći integrisani tarifni sistem, u kome se sada nalaze GSP, privatni prevoznici i "Lasta". Ovaj vid gradskog prevoza godinama je problematičan, a odnedavno je i redukovan.

a1

Pet milijardi dinara za gradski prevoz

Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže da je cilj gradske uprave da se i prigradski saobraćaj uvede u jedinstveni tarifni sistem i da je novac jedini razlog što to do sada nije učinjeno.

- Grad u ovom trenutku finansira ne samo gradski već i prigradski prevoz, od čega skoro milijardu dinara plaćamo "Lasti". Za taj posao treba nam dodatnih 700 do 800 miliona dinara u budžetu. Trenutno se za javni prevoz iz budžeta grada izdvaja pet milijardi dinara, što je ravno budžetu grada Niša - rekao je Bogdanović prilikom nedavne posete pogonu "Laste" u Barajevu.

Osim toga, on je i potpuno nepouzdan jer su otkazi polazaka i kašnjenja vozova svakodnevni.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić kaže da bi integrisani sistem mogao da zaživi u toku sledeće godine.

- Svima je u interesu da "Beovoz" što pre uđe u jedinstveni tarifni sistem, jer tada bi vozovi bili redovniji i pouzdaniji. "Beovoz" će ostati u nadležnosti "Železnica Srbije", ali će jednim delom biti na gradskom budžetu - objašnjava Šarančić.

Kada jedinstveni tarifni sistem bude kompletiran, može se očekivati da će karte i markice za "Beovoz", koje su sada skuplje nego u ostalim vidovima gradskog prevoza, pojeftiniti. Konkretni rezultati razgovora koji se vode na ovu temu očekuju se već za nekoliko dana.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage