Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

25. 12. 2006.  - Autor: M. MALEŠEVIĆ / Foto: Fonet

JEDNA KARTA ZA SVE

Beograđani će od sledeće godine moći da koriste usluge GSP-a, privatnih prevoznika, "Laste" i "Beovoza" pod istim uslovima. Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u jedinstveni tarifni sistem

s1
s1

Jedinstveni tarifni sistem u gradskom prevozu trebalo bi u prvoj polovini 2007. godine da objedini GSP, privatne prevoznike, "Lastu" i "Beovoz", a sa istom kartom ili markicom građani će moći da se voze vozilima bilo kog od ovih prevoznika.

Jedinstveni tarifni sistem potpuno će zaživeti tek posle uvođenja monitoringa u javni prevoz, ali će neke stvari biti odrađene već početkom sledeće godine.

Predstavnici Direkcije za javni prevoz i "Laste" razmatraju mogućnost da se građani koji koriste prigradski prevoz, odnosno "Lastine" markice i karte, uz minimalnu doplatu voze i u gradskom prevozu.
U Direkciji za javni prevoz razmišljaju o tome da na neki način pomognu sugrađanima sa periferije, kao što su zaposleni, studenti i još neke kategorije putnika. Oni sada mogu samo da kupe markice za presedanje, koje omogućavaju popuste od 30 do 60 odsto.

Ako dogovor sa "Lastom" uspe, onda bi popust bio i do 50 odsto, a razlika u ceni nadoknađivala bi se iz gradskog budžeta.
Međutim, u gradu kažu da je još rano da se govori o nekom konkretnom roku, ali nam je u "Lasti" juče rečeno da je novina planirana za januar. Inače, u ovom preduzeću kažu da u potpunosti podržavaju ovu ideju.

Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u postojeći integrisani tarifni sistem, u kome se sada nalaze GSP, privatni prevoznici i "Lasta". Ovaj vid gradskog prevoza godinama je problematičan, a odnedavno je i redukovan.

a1

Pet milijardi dinara za gradski prevoz

Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže da je cilj gradske uprave da se i prigradski saobraćaj uvede u jedinstveni tarifni sistem i da je novac jedini razlog što to do sada nije učinjeno.

- Grad u ovom trenutku finansira ne samo gradski već i prigradski prevoz, od čega skoro milijardu dinara plaćamo "Lasti". Za taj posao treba nam dodatnih 700 do 800 miliona dinara u budžetu. Trenutno se za javni prevoz iz budžeta grada izdvaja pet milijardi dinara, što je ravno budžetu grada Niša - rekao je Bogdanović prilikom nedavne posete pogonu "Laste" u Barajevu.

Osim toga, on je i potpuno nepouzdan jer su otkazi polazaka i kašnjenja vozova svakodnevni.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić kaže da bi integrisani sistem mogao da zaživi u toku sledeće godine.

- Svima je u interesu da "Beovoz" što pre uđe u jedinstveni tarifni sistem, jer tada bi vozovi bili redovniji i pouzdaniji. "Beovoz" će ostati u nadležnosti "Železnica Srbije", ali će jednim delom biti na gradskom budžetu - objašnjava Šarančić.

Kada jedinstveni tarifni sistem bude kompletiran, može se očekivati da će karte i markice za "Beovoz", koje su sada skuplje nego u ostalim vidovima gradskog prevoza, pojeftiniti. Konkretni rezultati razgovora koji se vode na ovu temu očekuju se već za nekoliko dana.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati