Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

30. 07. 2014.

STANICA PROKOP: Energoprojekt i Železnice potpisale ugovor o nastavku gradnje, vrednost radova 26 milona evra

Kompanije Železnice Srbije i Energoprojekt Holding potpisale su danas ugovor o nastavku izgradnje železničke stanice Prokop, koji se finansira iz kuvajtskog kredita u iznosu od blizu 26 miliona evra, a radovi će početi najkasnije za oko 30 dana, sa rokom završetka radova za 18 meseci.

STANICA PROKOP: Energoprojekt i Železnice potpisale ugovor o nastavku gradnje, vrednost radova 26 milona evra

Ugovor su potpisali generalni direktori Energoprojekt Holdinga i Železnica Srbije, Vladimir Milovanović i Dragoljub Simonović.

"Što se tiče Energoprojekta, mi smo potpuno spremni, sledi po potpisu ugovora i ispunjenje formalnih uslova, koji su predviđeni da traju do 30 dana i ja stičem utisak da je želja "Železnice", a svakako i Energoprojekta, da se u što kraćem periodu završe sve te formalno pravne stvari i da se praktično otpočne sa radovima", rekao je Milovanović Tanjugu posle ceremonije potpisivanja ugovora.
Milovanović je rekao da su članovi konzorcijuma, koji predvodi Energorprojekt, potpuno spremni’ - "ko zapeta puška" - da započnu radove, jer imaju i tehničku dokumentaciju i potrebnu opremu.

"Mislim da nema ni jedna ni tehnička, ni neka druga nepoznata koja bi ovaj projekat sprečila da bude završen u ugovorenom roku, a biću neskroman ako kažem, da bih ja lično voleo da to bude u kraćem roku", naglasio je Milovanović, komentarišući ugovoreni rok za izvođenje prve faze radova na Prokopu od 18 meseci.

Milovanović je podsetio da Energoprojekt radi na Prokopu u prekidima još od 1996. godine, naglašavajući da je pobeda Energoprojekta na tenderu za Prokop samo kruna nastavka angažovanja te najevće građevinske kompanije u Srbiji, na konačnoj realizaciji ovog za Beograd i za Srbiju važnog projekta.

Prokop nije značajan samo sa aspekta realizacije projekta saobraćajne infrastrukture, nego i sa aspekta razvoja projekta "Beograda na vodi", železničkog saobraćaja i budućeg metro saobraćaja u srpskoj prestonici, ocenio je Milovanović.
"Mi smo posle gotovo šest meseci intenzivnog rada u pripremi realizacije kuvajtskog kredita došli u završnu fazu da ga danas potpišemo i da u roku od tridesetak dana možemo da uvedemo izvođača radova u gradilište", rekao je Simonović Tanjugu.



Prema njegovim rečima, Prokop je jedan od najvažnijih projekata u Žeznicama Srbije. Nije, dodao je, samo u pitanju Prokop kao projekat, već i veza sa tehničko-putničkom stanicom Zemun - Batajnica, sa projektom "Beograd na vodi" i celim kompleksom ulaska i izlaska putničkih vozova jug-sever, sever-jug, pa je važan i za "Železnicu Srbije" kao celinu.

Naglašavajući važnost činjenice da Energoprojekt kao renomirana građevinska firma poznata u svetu, ima prvi put priliku u Srbiji da kao izvođač posle dužeg vremena radi srpske pruge, Simonović je podsetio da je Energoprojekt na čelu domaćeg konzorcijuma, koji može da ispuni sve zahteve i potrebe Železnice Srbije, jer je projekat kompleksan i vrlo komplikovan.
"Od elektrifikacije TT uređaja, do građevinskih radova gornjeg i donjeg stroja i sve ono što čini ulaz-izlaz na stanicu Prokop", objasnio je Simonović i podsetio da danas kroz Prokop prolaze samo BG vozovi.

"Za 18 meseci, od uvođenja izvođača u gradiliste, imaćemo železničku stanicu modernu, savremeno opremljenu, sa svim pristupnim putevima, peronima, prugama, TT uređajima, navigacijom putnika kroz navođenje informativnog centra, trafo stanica, i svega onoga što čini normalan život svakog našeg građanina da se ugodno, prijatno i bezbedno oseća na ovom delu pruge", kazao je Simonović.

Kroz stanicu Prokop, kada bude završena, prolaziće vozovi iz Evrope, dakle sa severa Srbije ka jugu naše zemlje i sa juga ka Evropi, bez obzira da li su to međunarodni vozovi, putnički vozovi ili BG vozovi, naveo je Simonović i dodao da će kroz tu stanicu biti vrlo velika frekvencija putnika, tako da će njihove bezbednost biti na visokom nivou.

Na nastavku izgradnje Prokopa, koja s prekidima traje punih 37 godina, biće angažovan konzorcijum građevinskih preduzeća okupljenih oko Energoprojekta, a to su "Energoprojekt - Niskogradnja", "Energoprojekt - Visokogradnja", "Energoprojekt Oprema", "ZGOP" i "AŽD".

Milovanović je u ranijoj izjavi Tanjugu naveo da će na izvođenju radova biti angažovano oko 400 domaćih radnika, a osim njih, biće uključeni i domaći dobavljači, isporučioci opreme i usluga u domenu energetskih i telekomunikacionih sistema, zanatskih radova...

Prema projektnoj dokumentaciji, kada bude završena železnička stanica Prokop imaće dnevni promet od oko 40.000 putnika.

Izgradnja Prokopa je počela davne 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca, zatim je devedesetih godina prošlog veka nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Izvor: Tanjug

Tagovi

Komentari (1)

ostavi komentar
DOC HOLLIDAY [neregistrovani]
 [31.07. 2014., 02:16]

'STANICA PROKOP'

Stanica 'Prokop' je verovatno potrebna, ali nije dobar prateci saobracajni cinilac sa stanovista projekta 'Beograd na vodi'! Jos je gora namera da se ukine sadasnja stara zeleznicka stanica! Bilo bi veoma dobro ostaviti je u funkciji sa bar dva koloseka! Njen sluzbeni naziv bi bio 'Beograd centar' i putnici iz svih krajeva sveta, koji kupe kartu do ove stanice, imali bi pri vilegiju da putovanje zavrse na Savskom trgu, pred Nemanjinom i Balkanskom ulicom, kako se to cinilo od postanka Srpske zeleznice! Kakav divan osecaj!

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati