Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

DIREKTOR „KORIDORA SRBIJE" ZA PRESS

17. 09. 2012.

Velja Ilić znao cenu puta Ljig - Preljina

Miić: Ministar građevine znao je koliko će kotati put pre nego to je Srbija uopte uzela kredit od Azerbejdžana i podržao je to brže ugovaranje po većoj ceni čak i od sadanje

Direktor „Koridora Srbije" Mihajlo Mišić kaže za Press da je Velimiru Iliću predstavljen projekat prema kojem je put Ljig - Preljina trebalo da košta 315,7 miliona evra, umesto sadašnjih 308 miliona, a da se ministar građevine složio sa tim iznosom i čak podržao što brže ugovaranje posla. Ostaje nejasno zašto se Ilić tek sada pobunio protiv ove cene.

Velimir Ilić, ministar građevine i urbanizma, izjavio je pre dva dana za Press da je put Ljig - Preljina, koji se gradi iz azerbejdžanskog kredita, preskup i da je realna cena za oko 70 miliona evra niža od one koja je dogovorena sa Azerbejdžancima. On je naglasio da bi za oko 40 kilometara puta mogla da se dobije cena od šest miliona evra, a ne 7,7 miliona, po kojoj je sve dogovoreno.

Ilićeva podrška

Međutim, direktor „Koridora Srbije" Mihajlo Mišić tvrdi za Press da je Ilić znao cenu puta još 2007. godine, kada je bio ministar za kapitalne investicije, a da je i podržao plan prema kojem je ovaj put trebalo da košta čak i više nego što su ponudili Azerbejdžanci.

- Postojala je dokumentacija još 2007. godine. Uradili su je CIP i Institut za puteve. Projektantska cena ovog posla bila je oko 315,2 miliona evra, a cena ugovorena sa Azerbejdžancima je 308 miliona evra. Urađeni su prostorni i idejni plan koridora, koje je čak odobrila revizorska komisija, a u periodu kad smo ušli u glavni projekat poklopila se i priča oko poslovnih aranžmana sa Azerbejdžanom. Izražavam sumnju u procenu Velimira Ilića, jer lično sam pred Odborom za saobraćaj Skupštine Srbije objašnjavao i branio ovaj kredit. Ilić je bio predsednik Komiteta za saobraćaj i na toj skupštinskoj sednici podržao posao. Čak ga je pohvalio, a mene lično zamolio da sve uradimo što brže - tvrdi Mišić.

Mišić kaže da bi cena slična Ilićevoj mogla da se izvede kada bi iz projekta izbacili pet tunela koji će se graditi.

- Ako izbacite tunele dobili biste cenu od 5,8 miliona evra po kilometru. U svakom slučaju, sada imamo ugovor, a da li cena može da se smanji inženjersko je, a ne ministarsko pitanje - kaže Mišić.

Trenutno je u pripremi pretprojektna dokumentacija prema kojoj bi cena gradnje mogla da se smanji za oko 60 miliona evra, pa bi tako iznos za izradu puta došao na nivo o kojem govori Velimir Ilić. Ovu informaciju potvrdio nam je i Mišić.

- Radi se na tome, a što se tiče kredita, ukoliko ne budemo iskoristili taj novac, nećemo morati ni da ga povlačimo od Azerbejdžana. Mislim da je ovo dobar ugovor i da imamo dobre cene i ne vidim ništa specijalno u toj priči - izjavio je Mišić.

Izgubljena sezona

Kada će radovi početi još se ne zna jer „Koridori Srbije" nemaju dovoljno para za eksproprijaciju zemljišta.

- „Koridori Srbije" su izdvojili oko 60 miliona dinara, a Vlada je donela odluku da se prebaci još 50 miliona. Sa tim bismo rešili eksproprijaciju za oko 10 kilometara puta, a treba nam 12 kilometara da počnemo radove. Takođe, ni Azerbejdžanci nisu napravili sve aranžmane sa našim proizvođačima, pa je ova sezona izgubljena - objasnio je Mišić.

Kako Press saznaje, Koridor 11, na kojem se nalazi deonica Ljig - Preljina, nije zvanično priznati koridor EU, zbog čega Srbija nije mogla da se zaduži kod međunarodnih institucija. Posao je sklopljen i bez tendera, a razlog tome je što se u međudržavnim ugovorima ne praktikuje ovakav vid kreditiranja.

Izvor: PRESS

Tagovi

Komentari (1)

ostavi komentar
Курсула [neregistrovani]
 [18.09. 2012., 09:01]

Можда некад и сазнамо, ко се и колико "уградио" у наведених 308 милиона?

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati