Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

09. 11. 2017.

SKANDAL Napravili brljotine dok su gradili novi autoput, pa ovako pokušali da ih ZAMAŽU

Radnici „Planuma“ izašli su juče na novu deonicu koridora 11 Ub-Lajkovac i počeli da zalivaju nastale pukotine na asfaltu bitumenom (?!), a da prethodno nisu o tome obavestili „Koridore“, „Puteve Srbije“ ili Ministarstvo građevine!

SKANDAL Napravili brljotine dok su gradili novi autoput, pa ovako pokušali da ih ZAMAŽU

 

Foto:blic.rs

„Blic“ je došao u posed fotografija na kojima se vidi kako radnici „Planuma“ tokom nenajavljenih radova krpe put zbog čije su neadekvatne izrade nedavno prijavljeni Tužilaštvu za organizovani kriminal. Naš izvor upoznat sa ovim događajima kaže da su radnici „Planuma“, osim što su pukotine na kolovozu zalivali bitumenom, čak i asfaltirali pojedine rupe na autoputu, među kojima su i one koje je napravio CIP kada je uzimao uzorke da bi uradio analizu radova.

Radnici „Planuma“ nikome nisu rekli imaju li dozvolu da krpe rupe

Na fotografijama se jasno vide kamioni “Planuma”, kao i da su radovi obavljeni kod reke Kladnice. Osim što su nevešto pokušali da prikriju svoje brljotine, radnici, kako “Blic” nezvanično saznaje, nisu hteli ni da zaposlenima u Ministarstvu odgovore zašto to rade, kao ni da li imaju dozvolu za te radove.

Pomenuta firma i njen direktor Ratomir Todorović inače su među onima koji su obuhvaćeni krivičnom prijavom koju je Ministarstvo uputilo Tužilaštvu za organizovani kriminal zbog mahinacija prilikom izrade kolovoza. Prijavom je obuhvaćeno 14 odgovornih lica, na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem.

Zbog loše urađenog posla, neadekvatne podloge, put kojim nikada nije prošao nijedan automobil je popucao, pa su rupe popunjavali bitumenom?!

Osim njih, prijavljeni su i direktori građevinskih preduzeća “PZP Beograd” Bora Jelić i AS “Putevi Užice” Milan Bojović, koji su bili izvođači radova. Izgradnja ove deonice započeta je 2010. a završena je 2014. godine. Naručilac posla bilo je tadašnje Ministarstvo saobraćaja, korisnik “Koridori Srbije”, a izvođači “Planum”, “Putevi Užice” i PzP “Beograd”.

Deonica Ub-Lajkovac na koridoru 11 nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra. U prijavi tužilaštvu se, između ostalog, navodi i da su na kolovozu uočena brojna oštećenja, a utvrđeno je da je umesto šljunka, u osnovu autoputa ugrađena glina! Bivši ministar i istaknuti funkcioner SPS Milutin Mrkonjić negirao je sve optužbe rekavši da je mislio da će za svoj rad na autoputu dobiti orden.

CIP: Pukotine kroz ceo asfalt

Inženjeri iz CIP-a utvrdili su u procesu kontrole da pukotine na putu idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva autoputa. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. Posle pregleda deonica autoputa na koje su ukazali “Putevi Srbije”, predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage