Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

28. 11. 2018.

Opremite automobil ili SPREMITE PARE ZA KAZNE: Zimske gume nisu jedina obavezna oprema kada ima snega i leda

Pored zimskih guma, odgovarajuća priprema automobila za vremenske neprilike podrazumeva i održavanje delova koji su naročito na udaru kiše, leda i snega i od čijeg stanja zavisi i bezbednost vozača.

Opremite automobil ili SPREMITE PARE ZA KAZNE: Zimske gume nisu jedina obavezna oprema kada ima snega i leda

Foto:Blic

Kao što smo već pisali, zimske gume obavezne su od 1. novembra do 1. aprila, i to ako na putu ima snega, leda i susnežice, i ukoliko ih još niste montirali, možete platiti kaznu između 10.000 i 800.000 dinara, a u određenom slučaj čak i završiti u zatvoru 12 godina! Ipak, to nije jedina zimska oprema koju morate imati u vozilu da biste bili bezbedni, ali i da biste izbegli drakonske kazne.

Kada i gde su lanci obavezni

Odgovor na pitanje koje muči mnoge vozače - šta je od zimske opreme obavezno, pored zimskih guma, po snegu i ledu su - lanci.

Ipak, lanci su potrebni samo za vožnju u snežnim uslovima van naselja. Obavezu da imaju lance za sneg nemaju vozači koji saobraćaju u naselju. Lanci za sneg postavljaju se na delu puta koji je pod snegom i gde postoji oznaka da je dozvoljeno korišćenja takve opreme ili na kolovozu pod snegom van naselja.

Inače, ko nema lance za sneg, a saobraća u zimskim uslovima van naselja rizikuje kaznu od 3.000 dinara.

Šta još morate da uradite zimi na vozilu

Ipak, ne treba zaboraviti da vam je zimska oprema neophodna prvenstveno zbog bezbednosti, a ne samo da biste izbegli kazne.

Bezbednost vozila podrazumeva pripremu, održavanje i osposobljavanje i drugih delova za vožnju u zimskim uslovima bez obzira na to što ne postoji pretnja kazne. Recimo, četvorotočkašima treba redovno kontrolisati sistem za upravljanje i zajedno s njim prednji i zadnji trap nezavisno od vremenskih neprilika, a pogotovo na jesen i zimu.

Vožnja u zimskim uslovima zahteva besprekorno siguran automobil Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Vožnja u zimskim uslovima zahteva besprekorno siguran automobil

- Zbog mokrog i ledenog terena, geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume. Stabilnosti vozila doprinose balans štangle i amortizeri, a kod novijih automobila neophodno je kontrolisati i ABS senzore jer se dešava da i najmanji kamenčić upadne u njega i zablokira čitav sistem - objašnjavaju u jednom poznatom beogradskom servisu i dodaju da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine.

Kontrola sistema kočenja

Kada je reč o kočionom sistemu, vozačima se predlaže da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga.

- Pored dotrajalog ulja, problem mogu da predstavljaju i kočione pločice, čija je trajnost u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave. Vlažno vreme smanjuje i performanse celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade i do 20 odsto smanjenim intenzitetom. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine. Niske temperature mogu biti naročito opasne za starije akumulatore i to na vozilima čiji vlasnici ne voze toliko često. Savet je da i u tom slučaju vlasnici startuju motor na svaka dva dana kako bi se akumulator sam dopunio - objašnjavaju naši sagovornici.

Ulaganje u automobil nije bačena para, to je važano zbog vaše i bezbednosti svih učesnika u saboraćaju Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija

Ulaganje u automobil nije bačena para, to je važano zbog vaše i bezbednosti svih učesnika u saboraćaju

Što se tiče vlasnika dizel automobila, oni bi zimi značajnu pažnju morali da posvete proveri grejača koji potpomažu paljenje.

- Treba redovno menjati i filter za dizel gorivo, da prljavština i mraz ne bi uticali na prohodnost goriva - kažu u servisu.

Antifriz menjati na četiri godine

U zimskim uslovima na automobilima je, pored grejača, podjednako bitan i sistem za hlađenje.

- Značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora. Antifriz je potrebno menjati najviše na četiri godine, jer ako nije dovoljno kvalitetan, voda u hladnjacima može da se zaledi i ošteti hladnjak ili blok motora - poručuju serviseri.

Stakla se čiste tečnošću

Skoro svakodnevni problem koji vozači zimi imaju sa kolima je čišćenje vetrobranskog stakla. Mnogi u takvoj sistuaciji pribegavaju neadekvatnim metodama.

Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako ga oštećuju. U takvim situacijama najefikasnijom se pokazala tečnost za čišćenje stakla.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati