Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

21. 05. 2020.

Kako trenutno izgleda ŠOPING U MILANU

Kada je devetog marta Italija proglasila karantin zbog epidemije Kovidom 19, još su u toku bile zimske rasprodaje.

Kako trenutno izgleda ŠOPING U MILANU

Foto;blic

Prodavnice nikada nisu prestajale da rade onlajn, a nakon što je doneta odluka da letnje rasprodaje u celoj Italiji počnu ove godine prvog avgusta (prvobitno je početak bio predviđen za četvrti jul), trgovci su počeli sa tzv. Midseason sales, ne bi li na neki način ispraznili magacine još uvek pune prolećne odeće koja još nije imala šansu da bude izložena.

No, najvažniji razlog je pokušaj trgovaca da bar nešto zarade obzirom na ogromne gubitke u ovom sektoru u toku dvoipomesečne izolacije.

Naime, iznajmljivanje prostora, plaćanje fiksnih troškova plus novih za sanifikaciju lokala, uređaja za zaštitu poput rukavica, gelova za dezinfekciju, termoskanera, pleksiglasa i sličnog su toliko visoki da se oni zapravo nadaju da će uspeti da budu na nuli, svakako ne nadajući se trenutnoj zaradi. Tako da 90 odsto prodavnica koje su se otvorile 18. maja vode vrlo ozbiljnu borbu za preživljavanje putem raznih sniženja koja će trajati do drugog juna, piše RTS.

Foto: Andrea Fasani / EPA;

U centru Milana, kao i u drugim italijanskim gradovima, na prvi pogled, kao da se nikada ništa nije dogodilo, kao da nije ni bilo virusa. Na drugi, malo detaljniji, stvari ipak nisu onakve kakve su pre bile.

Ispred nekih prodavnica u Milanu stoje postavljeni mali stubovi sa trakama koje označavaju gde treba da se formira red u kome može da stoji samo jedna po jedna osoba, dok prodavci na ulazu broje koliko je ljudi ušlo. Svaka prodavnica je odredila maksimalni broj dozvoljenih klijenata u određenom momentu koji zavisi od veličine radnje.

Manje je ljudi na ulicama, prevoz je prazan, više je bicikala i kola a pošto nema turista a među stanovnicima još uvek vlada strah od zaraze u prodavnicama i nema mnogo kupaca bez obzira na sniženja od 20 do 70 odsto.

Mnoge prodavnice nisu ni otvorene, naime, u većini gradova, jedna od tri prodavnice je zatvorena. Veliki broj manjih radnji više neće biti u stanju da otvori. Sa druge strane, poznati svetski lanci tzv. Fast fashion (Brze mode) su uglavnom otvoreni sa posebnim vratima za ulazak na kojima osoba zadužena za obezbeđenje klijentima meri temperaturu, dodaje gel i daje rukavice, te posebnim vratima za izlazak.

Foto: Siniša Pašalić / RAS Srbija

U mnogim radnjama nije moguće probati odeću i ispred svlačionica stoji traka na kojoj piše "zabranjen ulaz" a u onima u kojima je moguće probati je, ta ista odeća odlazi u "karantin" dok se ne dezinfikuje. Dve radnje H&M u Via Torino i Korzo Buenos Aires nisu ni otvorene i to ulazi u plan ove radnje da zatvori sedam prodajnih mesta u Italiji do kraja godine. Mnogim zaposlenima na određeno vreme nije obnovljen ugovor dok je puno njih ostalo kod kuće sa smanjenom platom za 20 odsto, prenosi RTS.

U poznatoj Via Monte Napoleone sve luksuzne radnje su otvorene ali bez natpisa "Popusti". Najviše klijenata je bilo u Luj Vitonu, dok drugim radnjama nedostaju azijski turisti koji su ispunjavali milanske modne zone. Ovde su inače rasprodaje nešto što se ne govori naglas, naime radnje visoke mode tu reč izgovaraju ispod glasa čak i u periodima najvećih zimskih i letnjih rasprodaja tako da i danas, ukoliko je neki klijent zaista zainteresovan za kupovinu može da se čuje, iako nigde ne piše, da je neka torba, kaiš ili novčanik snižen.

Iako sniženja u ovim vrstama prodavnicama nikada nisu velika, dobar broj ovih radnji je uveo rezervisanje termina kada kupac može da šopinguje bez da sretne bilo koga sem prodavaca.

Italija još "na prstima" izlazi iz karantina, mnogo kupaca se orijentisalo na onlajn kupovinu, dosta je ljudi koji se plaše virusa i još uvek ne izlaze iz kuće sem iz nekog važnog razloga, te i ne žele da dodiruju odeću koju je neko pre njih dodirivao.

Bez obzira na različit mentalitet između severnog i južnog dela Italije, situacija je slična svuda tako da se trgovci nadaju da će sa drastičnim opadanjem broja zaraženih ljudi početi da se vraćaju nekom normalnom životu. I šopingu.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati