Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

03. 07. 2019.

REKONSTRUKCIJA HAOSA U STRAHINJIĆA BANA Vozač BMW-a vozio DUPLO BRŽE od dozvoljenog, žena koja nije stala na znak "STOP" neće odgovarati

Saobraćajno-tehničko veštačenje nezgode u kojoj je vozač BMW-a Dejan Marković uleteo u baštu kafića u Ulici Strahinjića Bana u Beogradu povredivši porodicu, kao i snimci kamera iz okolnih lokala, pokazaće da li se on kretao brzinom većom od dozvoljene.

REKONSTRUKCIJA HAOSA U STRAHINJIĆA BANA Vozač BMW-a vozio DUPLO BRŽE od dozvoljenog, žena koja nije stala na znak "STOP" neće odgovarati

Foto:Blic

Saobraćajna nezgoda dogodila se prošlog četvrtka oko 17 sati, kada je, kako se sumnja, nakon sudara sa "suzukijem", BMW francuskih tablica kojim je upravljao Dejan Marković udario u parkirana vozila koja su na kraju završila u obližnjem kafiću i povredio ljude koji su se u njemu nalazili. Tom prilikom povređeni su Stefan M. (43) i njegova supruga Slađana M. (33), kao i njihova trogodišnja ćerka, koji su odvezeni u bolnice i nalaze se van životne opasnosti.

Sudar Strahinjića bana Foto: Milan Ilic / RAS Srbija

Sudar Strahinjića bana

Marković je pobegao sa lica mesta, a uhapšen je sutradan na graničnom prelazu Kladovo. On je pred tužiocem Prvog osnovnog tužilaštva u Beogradu izneo svoju odbranu, kada je, kako nezvanično saznajemo, rekao da mu je žao što je pobegao sa mesta nesreće, ali da ne smatra da je on kriv, već žena u "suzukiju" koja nije stala na znak "stop".

Prema njegovim rečima, on je tada izgubio kontrolu i naleteo na parkirana vozila, a potom i u kafić. Ipak, prvi osnovni sud odredio mu je pritvor do 30 dana, zbog opasnosti od bekstva i opasnosti da će u kratkom vremenskom periodu ponoviti krivično delo.

Dejan Marković Foto: Zoran Ilić, Milan Ilic / RAS Srbija

Dejan Marković

Marković se tereti za krivična dela teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja i izazivanje opšte opasnosti. Nezvanično, on je vozio oko 60 kilometara na sat.

Veštačenje automobila BMW

Kako saznajemo, u okviru ovog postupka naloženo je saobraćajno-tehničko veštačenje ove nezgode, nakon čega će veštak sudu dostaviti nalaz u kome se određuje mesto sudara i međusobni položaj učesnika saobraćajne nezgode, brzine kretanja učesnika, kao i rezultate vremensko-prostorne analize kojom se analiziraju tehnički parametri nastanka, a posebno mogućnosti izbegavanja saobraćajne nezgode.

Na mestu nezgode i juče su se nalazili parkirani razoreni automobili koji podsećaju na incident i samo pukom srećom izbegnutu veću tragediju. Na veštačenje je odvezen i Markovićev BMW.

Okanović: Dozvoljena brzina je 30 na sat

Analizirajući ovakvu vrstu saobraćajne nezgode, Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja detaljnije objašnjava zašto je u ovom slučaju osumnjičen vozač BMW-a koji se kretao glavnim putem, odnosno putem sa pravom prvenstva prolaza.

- Prema snimcima iz ulice, izjavama očevidaca i prema za sada dostupnim tragovima, sumnja se da se BMW kretao znatno brže nego što je to dozvoljeno. Koliko brže, utvrdiće se veštačenjem, ali u Strahnjića Bana radi se o zoni 30 i dozvoljena brzina je 30 kilometara na sat. Principijelno pitanje jeste - da li vozač koji se uključuje sa sporednog na glavni put ima razloga i obavezu da pretpostavi da se oni koji se kreću glavnim putem kreću mnogo brže nego sto je to dozvoljeno? I ukoliko dođe do sudara u toj situaciji, da li su oni automatski krivi, samo zbog toga što su imali znak "stop" ili obrnut trougao. Odgovor je - ne, nisu. Vozač koji se uključuje sa sporedne ulice nije dužan da pretpostavi da se neko kreće glavnom ulicom mnogo brže nego sto je to dozvoljeno - kaže Okanović za naš list.

Foto: Milan Ilic / RAS Srbija

Kako dodaje, vozač koji želi iz sporedne ulice da pređe preko ili se uključi u glavnu ulicu, prvo mora da osmotri situaciju na glavnom putu i proceni da li ima vremena da izvrši željenu radnju. Sve to vozači računaju i procenjuju imajući u vidu da se vozilo koje se kreće glavnom ulicom - kreće u okvirima dozvoljene brzine.

- Međutim, kada se pojavi vozilo koje se kreće mnogo brže od propisane brzine, onda vozač iz sporedne ulice shvati da na raspolaganju nema, na primer, 3 sekunde da prođe kroz raskrsnicu, nego 1 sekundu, a ta sekunda nije dovoljna i onda dolazi do sudara. Prosto, u takvim situacijama ne važi da je kriv onaj koji je imao "stop" ili obrnuti trougao, već da je kriv onaj koji se kretao znatno brže, iako se radi o putu sa pravom prvenstva - ističe Okanović.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati