Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

07. 05. 2014.

Verbić: Ocene u školama nisu realne, đaci nemaju kreativnost

Ministar prosvete Srđan Verbić rekao je, gostujući u Kažiprstu RTV B92, da mu iskustvo iz Petnice, koje toliko spominje, pomaže dosta u detektovanju problema obrazovnog sistema u Srbiji.

Verbić: Ocene u školama nisu realne, đaci nemaju kreativnost

„Ljudi iz sistema gledaju iznutra obrazovni sistem, ja sam gledao sistem spolja - šta još treba da uradimo, kako da vanškolskim aktivnostima probudimo sve. Ta vizura spolja je izuzetno korisna i tera na učenje samostalno što je jako važno. Ono što se u školi radi, mi radimo samo rešive probleme, imamo rešive zadatke. Ono što imamo u realnom životu su problemi koje prvo ne znamo kako da formulišemo, ne znamo šta nam sve treba da bismo rešili. U toj situaciji potreban je neki proaktivan pristup. Treba pogledati kako izgleda obrazovni sistem drugde u svetu. Obrazovanje je u krizi svuda na planeti. Svi imaju probleme koje se različito manifestuju. Đaci u svetu postižu odlične rezultate na testovima, ali se profesori žale na kreativnost svojih đaka. Na nama je zadatak da sve to poguramo napred. U drugim sistemima možemo da vidimo probleme koji su možda ispred nas. Rešenja iz drugih zemalja u prosveti ne mogu da se kopiraju. Kad znamo šta je problem možemo da tražimo potencijalna rešenja. A, mi smo sada u fazi identifikovanja problema.“


Trenutno stanje u prosveti u Srbiji je odraz našeg društva, a naša prosveta je degradirana i zapuštena. Status u društvu koji su imali prosvetni radnici je urušen, a nisu oni glavni krivci rekao je ministar Verbić

Ministar smatra da je odgovornost u školstvu i na nastavnicima, i na učenicima, ali i na roditeljima.

„Odgovornost nastavnika je ogromna, ali i učenika. Niko njima neće uliti znanje, oni moraju da imaju plan šta će raditi za deset i tražiti da ih nastavnici to nauče. Učenici moraju da postavljaju pitanja, a nastavnik je tu da im da savet. Ii roditelji imaju obavezu u obrazovnom sistemu i to veliku. Treba da razmišljamo o samostalnosti, kritičnosti, komunikativnosti, proaktivnost, a to su sve kompetencija koje se razvijaju i u školi i kod kuće. Ne treba razmišljati samo o oceni, ona pomaže da se upiše neka škola, ali šta posle. Mora da se shvati da je učenje važno - ceo radni vek je učenje."

Na pitanje o problemu male mature ministar kaže da je za prošlogodišnje prodavanje testova odgovornost na svima.

„Mala matura je još jedna slika društva. Znamo šta se dešavalo prošle godine, odgovornost je tu na svima, i na medijima, i na roditeljima koji su kupovali testove, i na učenicima koji su pokušali da prevare sistem. To se svuda dešava. i u Holandiji se to desilo, ali je učenicima dat izbor da li će da priznaju da su to uradili i li će promeniti školu“, rekao je Verbić i dodao da je kod nas cela ta priča sa malom maturom prenaduvana.

Ministar smatra da su završni testovi kao eksterna kontrola znanja učenika dobri, a da u našem školstvu postoji loš sistem ocenjivanja.

„Potrebno je da ocene budu realne“, kazao je Verbić i dodao da završni ispiti ne odgovaraju svim đacima, ali se neće ukidati.

„Završni ispit ima više funkcija i neophodan je za razvoj obrazovnog sistema. Možda bi nešto trebalo menjati u selektivnoj funkciji jer su nama potrebni podaci o tome šta učenici znaju, a ne podaci o tome koliko znaju, jer to nije teško utvrditi i pozicionirati ih na rang listi. 20 pitanja ne mogu pokazati šta učenici ne znaju, a to nam treba da vidimo šta ne znaju i da tu poradimo.“

Ministar je rekao da još uvek nije razgovarao sa predstavnicima Sindikata prosvetnih radnika koji su najavili štrajk, ali je susret sa njima najavio za petak

„Važno je da se vidimo što pre i imamo o čemu da pričamo. Vrlo su oštri zahtevi sindikata. Nema dileme da će ti razgovori biti teški i naporni, jer mi sem ovih nastavnika nemamo druge, oni guraju sistem napred. Nastavnici su naša intelektualna elita“, kazao je Verbić i dodao da su starim studentima izašli u susret i da je Zakon o udžbenicima naišao na kritike.

„Taj zakon je naišao na kritike, udžbenici su u dobroj meri i stvar prošlosti. Oni su bili jedina knjiga u kućama pre 20 godina, ali takva knjiga nam više nije protrebna. Danas nemamo tu oskudnost informacija kao pre. Danas treba da pričamo da li su te informacije pouzdane, treba govoriti o elektronskim udžbenicima...“

Na konstataciju voditeljke da neke škole nemaju ni toalete, ministar je rekao:

„Internet je svugde i on je jeftiniji od toaleta i zašto ga ne bismo koristili.“

Izvor: B92

Tagovi

Komentari (5)

ostavi komentar
anonymous [neregistrovani]
 [07.06. 2014., 22:24]

prosveta

Najbolji ministar bio je Zarko Obradovic.

Odgovori
Vidi odgovore
Lune [neregistrovani]
 [27.05. 2014., 11:55]

Hm,hmm..pa, kazi mu 'kolega sedi kec!'

Tomislav Nikolić, predsednik Srbije, podneo je krajem decembra zahtev Euleksu da, povodom Božića, prisustvuje liturgiji u Gračanici. Ovaj zahtev iziskuje odgovore na nekoliko pitanja.
Prvo, šta predsednik Republike traži na Božićnoj liturgiji? Potpuno je nevažno da li u Gračanici ili na nekom drugom mestu. Po Ustavu, država i crkva su odvojene i najmanje što se od Tomislava Nikolića očekuje jeste da, dok god je predsednik Republike, poštuje Ustav. Da li će privatna osoba po imenu Tomislav Nikolić ići u crkvu ili u bordel, to je njena privatna stvar, ali samo dok je reč o privatnoj osobi, a ne o predsedniku Republike.
Drugo, čestitajući vernicima Božić, Tomislav Nikolić je izjavio da su ljudi koji veruju u Boga dobri ljudi. Ta izjava više priliči nekom verskom fundamentalisti, nego predsedniku Republike. Dobri ljudi su dobri zato što čine dobra dela, a ne zato što veruju u Boga. Uostalom, vera u Boga neke pripadnike crkve nije sprečila od činjenja zla.
Treće, prilikom uručivanja Sretenjskog ordenja, Tomislav Nikolić je naglasio da ordenje uručuje kako bi pokazao da su svi dobri ljudi jednaki, ne samo pred Bogom, nego i pred državom. Kao predsednik Republike Tomislav Nikolić ne predstavlja Boga, već Republiku. Građani, opet, treba da budu jednaki pred zakonom, a ne pred državom. U srbijanskom Ustavu nema odredbe da se ljudi rađaju slobodni i jednaki u pravima i ljudskom dostojanstvu, ali to ne daje za pravo Tomislavu Nikoliću da vređa zdrav razum i unižava ljudsko dostojanstvo.
Četvrto, revoltiran što mu nije odobren odlazak na liturgiju, Tomislav Nikolić je izrazio sumnju u neutralnost Euleksa. Pre nego počne suditi o Euleksu, neka se i on, i njegova svita, malo pozabave njegovim ponašanjem i pozicijom predsednika Republike. Srbija još uvek nije teokratija, a Tomislav Nikolić još uvek nije pravoslavni ajatolah.
Peto, šta u ovoj drzavi, naherenoj ka pravoslavlju i SPC, po pitanju jednakosti rade nezavisne institucije – zaštitnik građana ili poverenica za zaštitu ravnopravnosti? Kako u Srbiji izgleda jednakost građana koji Božić slave po gregorijanskom, odnosno julijanskom kalendaru? Zašto je nevernicima ili luteranima, na primer, uskraćeno pravo na rad za vreme jednog od ova dva verska praznika? Da li je Božić po julijanskom kalendaru, u međuvremenu, postao državni praznik? Da li je, uprkos ustavnoj normi, pravoslavlje prećutno priznato za državnu religiju? Jesu li svi Srbi pravoslavci? Da li su svi Srbi vernici?
Šesto, na izborima za predsednika Republike Tomislav Nikolić se reklamirao kao predsednik svih građana, a ne stranke. Sada vidimo da je blefirao. On, doduše, više nije predsednik stranke, ali predsednik građana, kako stvari stoje, nikada neće postati. Zašto? Jednostavno zato što je u srpstvu i pravoslavlju Tomislava Nikolića predsednik Republike skončao kao bedno pseto na cesti.

v

Odgovori
Vidi odgovore
Bojan [neregistrovani]
 [10.05. 2014., 07:22]

selekcija

Profesor koji je kreativan, maximalno predan poslu ima istu platu kao i onaj koji nezainteresovano otaljava posao. Mora se uvesti komisija koja ce na kraju godine testirati znanje ucenika, a profesori koji im nisu usadili minimum znanja - da budu zamenjeni. U svakoj bransi imate lose i dobre, los majstor ce vremenom propasti, a gde ste culi da profesor dobije otkaz zato sto lose predaje?

Odgovori
Vidi odgovore
anonymous [neregistrovani]
 [09.05. 2014., 14:15]

PROSVETA

Sve je u drzavi uruseno,ali,kad to snadje prosvetu,to je PROPAST ZA DRZAVU,NA DUGE STAZE...TOTALNI HAOS...Ucenici razuzdani,na sceni decja prava,roditelji prete,A PROFESORI PONIZENI I OD DJAKA,NJIHOVIH RODITELJA,A I DRZAVE...Direktori prave klanove,pustaju svoje miljenikena duza odsustva,a nezaposlene profesore drze na zamenama,dok im se svidi...ako se pobunis,sutnu te,jer,dosta profesora ceka posao...jos ako vide tvoju diplomu,sa prosekom 9.5,pa master,pa studenta generacije...licencu,...tada sigurno neces biti primljen,i MOLBA CE TI ZAVRSITI U KORPI ZA OTPATKE...ISTINA,BAS TAKO...AKO NESTO NE URADIMO,SADA I ODMAH,NEMA NAM SPASA...Ni jedna drzava ne moze da izdrzi zamenike direktora,sekretare...i opet njihove zamenike,koji se tu pojave pre podne na kratko...sve detaljno procesljati,i za direktora postaviti ljude iz struke...TO MORA DA BUDU PROFESORI, NASTAVNICI,I PEDAGOZI,KOJI POZNAJU MATERIJU,A NE SPORTISTI,KOJI SU OPTRCALI JEDAN KRUG,OKO FUDBALSKOG IGRALISTA,I STEKLI REFERENCE,ZA DIREKTORA JEDNE UGLEDNE INSTITUCIJE,SKOLE...

Odgovori
Vidi odgovore
dedic anonymous [neregistrovani]
 [08.05. 2014., 08:45]

prosveta

Kako je posrnula drzava,tako su i sve druge oblasti,pa i prosveta...U prosveti je stanje alarmantno...inspekcije ne rade svoj posao...Veliki pritisak roditelja na profesore,da prosecni,cak i losi ucenici,MORAJUIMATI SVE PETICE,JER SU IM RODITELJI DONATORI U SKOLAMA...MOLIM PROSVETNU INSPEKCIJU,DA PROSETA PO SKOLAMA BEOGRADA,DA PRISUSTVUJU CASOVIMA I OCENJIVANJU,I DA VIDE,DA SE UVERE,ZASTO SE LOSIM UCENICIMA,CIJE JE ZNANJE ZA DVOJKU,ILI TROJKU,NA KRAJU GODINE,OCENE POPRAVE NA PETICU...to je rusenje rada profesora,koji su BESPOMOCNI...O TOME MORA DA CUTE,JER,U SUPROTNOM,OSTALI BI BEZ POSLA...MOLIMO VAS,NATERAJTE PROSVETNE INSPEKTORE,DA OBILAZE SKOLE...TO CE OLAKSATI RAD I PROFESORIMA...

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati