Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Nema kraja borbi akcionara i sindikalaca za preduzeĆe

11. 09. 2012.

Neće Severtrans u novo preduzeće

Protest - Plan Agencije za privatizaciju da Severtrans ode u stečaj i da se formira novo preduzeće koje će preuzeti njegovu imovinu i radnike naiao na otar protest akcionara i sindikalaca

„Severtransovi" mali akcionari i članovi Samostalnog sindikata i Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata „Vozači i kondukteri" nisu zadovoljni planom restrukturiranja tog auto-prevozničkog preduzeća, koji predlaže Agencija za privatizaciju.

Oni su se na sastanku usprotivili predlogu Agencije da se formira novo preduzeće, koje bi preuzelo svu imovinu i radnike, dok bi staro otišlo u stečaj.

Špekulantska prodaja

- Poučeni lošim iskustvom prethodno sprovedene privatizacije, kada je preduzeće kupio Mile Jerković, a kome su omogućene brojne finansijske malverzacije, postoji osnovana bojazan da i ovoga puta dođe do jedne „špekulantske prodaje" - poručuju akcionari i sindikalci uz napomenu da do očekivanog ozdravljenja firme nije došlo, iako se preduzeće nalazi u procesu restrukturiranja.

Oni traže odlaganje prodaje, preispitivanje direktne i indirektne odgovornosti za štetne posledice privatizacije 2007. godine, utvrđivanje štete i način obeštećenja preduzeća i zaposlenih, kao i preispitivanje poslovanja preduzeća od raskida privatizacije do danas, s obzirom na prezaduženost i uvećanje duga.

Dugovi odbijaju kupce

„Severtrans" je bezuspešno pokušavao da pronađe novog vlasnika. Prema rečima direktora tog preduzeća Nenada Ćelića, zainteresovanih za kupovinu nema zbog nagomilanih dugova koje im je ostavio bivši vlasnik Jerković. - Dug je oko sedam miliona evra, mada se tačna brojka ne zna, jer se nije vodila dokumentacija o izdavanim menicama - tvrdi Ćelić.

Sindikati predlažu i da se nađe kupac koji će imati veće kapacitete od „Severtransa", te da se na taj način garantuje normalna budućnost preduzeća i očuvanje radnih mesta. Takođe, traže i da se stane na kraj „divljim" taksistima koji, prema njihovim rečima, „Severtransu" dnevno nanose štetu od 300.000 do 400.000 dinara.

Somborskom prevozniku je nedavno lizing kuća oduzela 18 autobusa, a aranžman za lizing potpisao je 2007. godine tadašnji vlasnik firme Mile Jerković. Podsetimo, NLB lizing je imao ugovor na 2,5 miliona evra, a „Severtrans" je bio garancija za druge Jerkovićeve firme.

Linije nisu ugrožene

- Tačno je da smo ostali bez 18 autobusa, ali to ne ugrožava nijednu našu liniju - izjavio je Nenad Ćelić, direktor „Severtransa", i dodao da je u proteklih nekoliko godina preduzeće kupilo sedam polovnih vozila i da pregovaraju za iznajmljivanje još desetak autobusa.

- Nedostaje nam još pet novijih, kvalitetnih autobusa za inostrane linije, ali zahvaljujući dobrim majstorima i vozačima ove linije održavamo ispravnim i bezbednim vozilima, iako su prešla i preko 1,5 miliona kilometara - tvrdi Ćelić, i dodaje da im je prioritet održavanje linija ka inostranstvu i Beogradu, koje donose i najveći profit i kompenzuju gubitak koji stvara prigradski saobraćaj.

„Severtrans" zapošljava 200 stalnih i tridesetak radnika na određeno vreme. Većinski vlasnik sa oko 53 odsto kapitala je Agencija za privatizaciju, dok je ostatak u rukama malih akcionara, uglavnom sadašnjih i bivših radnika tog preduzeća. Dugovanja prema zaposlenima su sa 200.000 evra smanjena na trenutnih 60.000. „Severtrans" je, prema rečima zaposlenih, jedina autobuska firma koja je opstala posle loše privatizacije. Na aukciji 2007. godine prodata je Miletu Jerkoviću za 460 miliona dinara, odnosno tek nešto više od 50 odsto stvarne vrednosti kapitala kojim je raspolagala firma. Ugovor je raskinut u martu 2009. godine, a za tih godinu i po dana Jerković je, kako ga optužuju akcionari i sindikalci, napravio milionske dugove od kojih se „Severtrans" još nije oporavio. 

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage