Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

23. 08. 2018.  - Autor: Lazar Jovanovic

Poletela SOVA: Serijska proizvodnja, cena 300.000 EUR FOTO

Novi avion "Sova", koji je pančevačka Utva samostalno napravila posle više od 30 godina, uspešno je jutos obavio probni let na aerodromu u Pančevu.

Foto:Tanjug/Sava Radovanović
Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Let je trajao jedan sat, a vodeći projektant na izradi letelice i rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi Aleksandar Petrović je rekao novinarima da će u narednih 10 meseci biti završena sertifikacija, kako bi mogla da počne serijska proizvodnja. 

"Sova" je jednomotorni avion, niskokrilac, namenjen za obuku, sportsko i turističko letenje, avio taksi prevoz i panoramsko razgledanje. 

Može se koristiti i za obuku vojnih pilota, pošto uz odgovarajuću opremu može da nosi naoružanje, dodao je Petrović.

Foto: Tanjug/Sava RadovanovićTanjug/Sava Radovanović

 

Cena aviona je, kako kaže, između 250.000 i 350.000 evra. 

Petrović je rekao da je vrednost razvoja tog aviona ispod milion evra, kao i da očekuje veliku zainteresovanost na inostranim tržištima i da će moći da ispune sve narudžbine kada je reč o broju letelica. 

Pilot Zoran Španović je rekao da je "Sova" proizvod domaće pameti i da je ta letelica u kategoriji avionta tipa "Cesna" i "Pajper". "Sova je izuzetno konkurentan aviona, izuzetnih performansi", rekao Španović dodajući da avion ima najmoderniju digitalnu opremu i može da leti i danju i noću, po svim uslovima. 

Takođe, jedna od karakteristika letelice je što poseduje mogućnost brze modifikacije.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

 

Program 41 M, poznatiji kao "Sova", finansira preduzeće Jugoimport SDPR koje je od prošle godine većinski vlasnik (97 odsto) Utve. 

Utva je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i sertifikaciju aviona. 

Utva je posle više od 30 godina uspela da samosalno projektuje, napravi i počne ispitivanje novog aviona. 

"Sova" predstavlja modernizovanu verziju baznog aviona "Utva 75", koji je namenjen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje.

Foto: Prva, Katarina Ćorac

Foto: Prva, Katarina Ćorac

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avion se opciono može koristiti za izviđanje, aero foto snimanje i druge operacije. 


"Sova" je jednomotorni avion, niskokrilac, kompletno metalne strukture tipa 'ljuska', sa motorskom oblogom i terminezonima od kompozita. 

Avion je četvorosed konfiguracije ''side by side'', sa fiksnim stajnim trapom, tipa tricikl. 

Konfiguracija stajnog trapa dozvoljava sletanje na asfaltne i pripremljene travnate piste.

Foto: Prva, Katarina Ćorac

Foto: Prva, Katarina Ćorac

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avion je opremljen jednim, četvorocilindričnim, motorom sa vazdušnim hlađenjem i ''constant speed'' elisom. 

Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina aviona 7,11 metara, razmak krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara. 

Maksimalna horizontalna brzina aviona je 230 km na sat, snaga 210 KS, a istrajnost aviona pri ekonomskoj brzini 4,2 sata.

Foto: Prva, Katarina Ćorac
Foto: Prva, Katarina Ćorac

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pilot Zoran Španović (Foto: Prva, Katarina Ćorac)

Pilot Zoran Španović (Foto: Prva, Katarina Ćorac)

 

 

Foto: Tanjug/Sava Radovanović
Tanjug/Sava Radovanović

 

 Foto:Tanjug/Sava Radovanović

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

 

 

 

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati