Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

08. 04. 2016.

"Muzeji su živi onoliko koliko je živ sam naš život"

Trinaesti put za redom jedna majska subota držaće budnom celu Srbiju: ovogodišnja Noć muzeja održaće se u subotu 21. maja 2016. u skladu sa datumom koju je odredila Evropska Noć muzeja, sa sedištem u Parizu.

"Muzeji su živi onoliko koliko je živ sam naš život"

Foto:B92.net

Trinaest mnogima nije omiljeni broj, ali ovogodišnja Noć muzeja uhvatiće se u koštac sa njegovim (ne)slavnim nasleđem kroz mnogobrojne sadržaje koji će publici izmamiti dobro raspoloženje pokazujući da su kultura, znanje i smeh najbolji saveznici u borbi protiv sujeverja. Kao i svake godine Noć muzeja će otvarati nove prostore za publiku, otkriti neotkriveno i ispričati dosad neispričane priče o ljudima, događajima i arhitekturi našeg grada. "Zato svim posetiocima poručujemo da dobro otvore oči u noći, 21. maja 2016", poručuju organizatori. 

U okviru Noći muzeja deluje Programski savet koji ove godine čine arhitekta i akademik Brana Mitrović, reditelj i gl. i od. urednik Kulturno-umetničkog programa RTS-a Nebojša Bradić, vajar prof. Mrđan Bajić, istoričarka umetnosti prof. drLidija Merenik i istoričar Milan Tlačinac. Savet je usvojio koncept i odredio akcente ovogodišnje manifestacije. 

Cenjeni arhitekta i akademik, Brana Mitrović skreće pažnju na vrednosti manifestacija kao što je Noć muzeja. 

„Manifestacija Noć muzeja je kroz proteklih 12. godina uvela novi pristup muzejskom i kulturnom nasleđu Srbije, a pre svega Beograda. Reke ljudi pred beogradskim muzejima i galerijama, biserima beogradske arhitekture i vrednim arhitektonskim delima nas ubeđuju u neophodnost ove manifestacije i veliku sklonost posetilaca ka prezentovanju kulturnog nasleđa na moderan način. Noć muzeja nas uverava da Beograd voli svoje muzeje i galerije i da zaslužuje osavremenjene muzejske postavke i novi pristup posetiocima“, kaže Mitrović. 

Vajar prof. Mrđan Bajić istakao je da je Noć muzeja jedna od retko uspešnih akcija i da publici nudi dobar edukativni provod. 

“Iz mnogobrojnih razloga: nedostatak programa usled manjka sredstava ili manjka kreativnosti, zbog zatvorenosti, zastarelosti i neopremljenosti izlagačkih prostora, generalno i ovde, zamiru izložbene aktivnosti osuđene na vidljivost gotovo isključivo profesionalne publike. A široka publika? Ko brine o njoj, ko intrigira, obrazuje i formira publiku kakvu imamo u oblasti filma, pozorišta i muzike. Treba li nam publika u redovima pred izložbama, kao pred Sajmom knjiga ili biletarnicama Fest, Exita ili Arene? Ako nam to treba onda na tome mora da se radi”, rekao je Bajić. „Noć muzeja i dalje ostaje jedna od retkih uspešnih akcija, ili jedina, koja jasno i atraktivno konstituiše 'izložbe događaje', aktivnosti koji okupljaju i mame publiku, nudeći joj ne samo dobre programe, nego i šarm premijere, zajedničkog okupljanja, čekanje u redu sa saznajnim namerama, istraživačke šetnje po slobodnom izboru koje su istovremeno i izlazak u grad i dobar edukativni provod.” 

Reditelj Nebojša Bradić od ove godine član je Programskog saveta. On ističe važnost Noći muzeja izjavivši: „Muzeji su živi onoliko koliko je živ sam naš život. Avantura noćnog razotkrivanja muzeja, galerija i arhiva predstavlja poseban izazov za publiku i stručnjake da senzibilišu kontekst vremena odakle je sve došlo, kako bi bolje razumeli vreme u kome jesmo kao i ono što će doći.“ 

Noć muzeja je već godinama najposećenija manifestacija u oblasti kulture koja se na popularan način bavi muzejima i kulturnom baštinom i održava se u Beogradu kao i na teritoriji cele Srbije. Noć muzeja predstavlja jedinstven kulturni spektakl u više od 120 gradova širom sveta, među kojima je od 2005. godine i Beograd. U Evropskoj Noći muzeja prošle godine, učestvovalo je više od 1.900 muzeja u 45 država. 

Viasat History je ponosni sponzor manifestacije „Noć muzeja“ već sedam godina. Ovaj kanal se nalazi u vlasništvu internacionalne kompanije Viasat World, koja ima 100 miliona pretplatnika i proizvodi i distribuira najkvalitetnije zabavne sadržaje kroz 24 dokumentarna, filmska i sportska kanala, u 47 zemalja. Pored kanala Viasat History, kompanija je na našem tržištu prisutna i sa kanalima TV1000, Viasat Explore, Viasat Nature i Viasat History/Nature HD. 

Prijatelj 13. Noći muzeja je Mobilna telefonija Srbije, koja je sponzor manifestacije 11. put za redom. Već tradicionalni sponzori su Coca-Cola, IDEA, Alpha Bank i Grafix.

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage