Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj

Pošalji prijatelju

Prikazi novih izdanja

14. 05. 2015.  - Autor: Bronislav Radulovic

Koncertno finale novotalasnog velikana

Vlada Divljan nažalost nije dočekao objavljivanje drugog po redu koncertnog albuma u svojoj tri i po decenije dugoj karijeri. Prvi koncertni album "Odbrana i zaštita", koji je Divljan snimio zajedno sa svojim Old Stars Band-om, objavio je B92, početkom već davne 1997. godine. Aktuelni "Live @ Tvornica Kulture", koji je Divljan snimio sa nekolicinom svojih velikih prijatelja iz Hrvatske, okupljenih pod imenom Ljetno Kino Big Band, početkom aprila prošle godine u poznatom zagrebačkom klubu, za naše tržište objavila je beogradska izdavačka i koncerta agencija Longplay i to simbolično na Divljanov 57. rođendan. Ostaće zapisano, da je Vlada Divljan održao svoj zadnji koncert (praćen svojim beogradskim prijateljima okupljenim u prateći sastav Nevladina organizacija) na zaječarskoj Gitarijadi, krajem jula 2014. godine, festivalu, na kome je ujedno imao i prvi zvanični koncert u karijeri, davne 1979. godine, kao član sastava Zvuk ulice. Sastav VIS Idoli, koji mu je doneo najveću slavu, nije ostavio nijedan zvanični koncertni zapis.

Vlada Divljan se nakon pomenutog, prvog svog koncertnog albuma, preselio iz Australije u glavni grad Austrije, orijentisao ka stvaranju primenjene muzike za pozorište, film i TV i  nije objavio mnogo studijskih, pop-rock izdanja, ali su sva ona koja su ugledala svetlost dana, ostavila trag na ovdašnjoj sceni. Njegova nažalost ne tako duga saradnja sa sastavom Ljetno Kino, iznedrila je mnogo uspešnih koncerata, puno iskrenih poštovalaca širom bivše Jugoslavije i samo jedan, vrlo zapaženi maxi singl "Četiri godišnja doba", koji se pojavio pre dve godine. Recentno izdanje "Live @ Tvornica kulture" verno prenosi atmosferu zajedničkih nastupa Vlade Divljana i Ljetnog kina. Sadrži 20 numera (ukupnog trajanja od oko 70 minuta), koje praktično čine presek najznačajnijih pesama iz njegove karijere. Tako su tu hitovi iz perioda Idola : Marshall, Nebeska tema, Malena, Kenozoik, Maljčiki, Ona to zna idr. Tu su zatim, sve četiri numere sa pomenutog maxi singla "Četiri godišnja doba", "Baba Zumbula" - glavna tema poznatog makedonskog filma "Balkankan", obrada numere "Balada" proslavljenog sarajevskog sastava Indexi i završna, do sada neobjavljivana pesma "Purger koji kaže bre". Praktično ceo snimljeni materijal, sem obrade Indexa, odiše vedrinom i pozitivnom energijom i bar dok se vrti ovaj disk, uklanja osećaj tuge i prazninu nastalu preranim odlaskom Vlade Divljana sa životne scene. Ujedno je i delimična zamena svima koji su želeli da prisustvuju Divljanovom, nažalost otkazanom koncertu u Domu omladine, koji je bio zakazan za prvi dan novembra prošle godine. Sasvim dovoljno razloga, da se uputite u najbližu, dobro snabdevenu muzičku prodavnicu i kupite ovo izdanje.

Izvor: Pressonline.rs

Tagovi