31. 03. 2017.

Asteroid milion godina kruži u suprotnom smeru

Asteroid prečnika oko tri kilometara najmanje milion godina preseca orbitu džinovske planete Jupiter i do sada je napravio oko hiljadu krugova u suprotnom smeru, tvrde u časopisu “Nejčer” naučnici okupljeni oko Pola Vajgerta sa Univerziteta Zapadnog Ontarija u Londonu (Kanada).

Asteroid milion godina kruži u suprotnom smeru

foto: blic.rs

Asteroid, otkriven 2015, pritom izbegava sudar ne samo s Jupiterom, već i sa oko 6.000 drugih asteroida u njegovoj pratnji.

Gotovo svi objekti Sunčevog sistema kruže oko Sunca krećući se u istom smeru kao i Zemlja. Svega stotinak od ukupno milion poznatih asteroida kreću se u suprotnom smeru.

Asteroid koji je sada analiziran nosi kataloški broj 2015 BZ509 i jedini je među njima koji kruži u blizini velike planete. Pre ili kasnije, sila teže planete trebalo bi da deluje na njega i da ga izbaci iz orbite, ali proračuni astronoma pokazuju da je putanja BZ509 stabilna najmanje milion godina, i da će to ostati još najmanje milion godina.

Foto: NASA/JPL-Caltech / Promo

- Relativno bliski susreti s Jupiterom događaju se dva puta tokom jednog kruga, jedan unutar, a drugi izvan Jupiterove orbite, tako da se ometajući efekti Jupitera na začuđujući način međusobno poništavaju - objasnio je koautor studije Martin Konors sa kanadskog Univerziteta u Atabaski.

Izvor: blic.rs