04. 04. 2017.

Primili smo čudne signale iz dubokog svemira

Brzi radio-impulsi iz kosmosa zbunjuju naučnike još od vremena kada su ih prvi put detektovali pre 10 godina.

Primili smo čudne signale iz dubokog svemira

Neki sugerišu da ti misteriozni impulsi mogu biti znak da vanzemaljci pokušavaju da komuniciraju s nama, ali takvih potvrda nema. Zasad, pouzdano znamo samo to da potiču iz dubokog svemira.

Brzi radio-impulsi su radio-emisije koje se javljaju povremeno i nasumično, zbog čega se teško detektuju i proučavaju. Potpuna je nepoznanica odakle tačno potiču i šta bi moglo proizvesti tako kratke i oštre signale.

"Najbizarnije objašnjenje je da je reč o vanzemaljskim porukama", kaže profesor Metju Bejls sa tehnološkog univerziteta Svinburn u Melburnu, koji je doprineo novom istraživanju.

On je sa kolegama sa Nacionalnog univerziteta Australije detektovao impulse uz pomoć radio-teleskopa Molonglo postavljenog u blizini Kanbere.

Koristeći specijalne softvere koji filtriraju ključne informacije u izobilju podataka koje prikuplja moćni Molonglo, naučnici su otkrili moguće lokacije za tri brza radio-impulsa.

Sva tri su u dubokom svemiru, ali jedan od njih možda potiče iz jedne galaksije.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society", a daljim istraživanjima trebalo bi da otkrijemo odakle zaista potiču misteriozni signali.