05. 04. 2017.  - Autor: newsweek.rs

Počelo je novo doba: Kompjuter prvi put postavio naučnu teoriju bez ljudske pomoći

Nakon tri dana predviđanja, simuliranja i procenjivanja, kompjuter je prvi put u istoriji samostalno postavio novu naučnu teoriju kojom je rešena vekovna misterija biologije

Jedna od najvećih misterija biologije - kako se presečeni pljosnati crvi regenerišu u nove organizme - rešena je od strane kompjutera bez ljudske pomoći. To je prvi put uistoriji da je veštačka inteligencija samostalno postavila novu naučnu teoriju.

Naučnici sa Univerziteta u Merilendu programirali su kompjuter da nasumično predviđa kako će geni crva formirati mreže sposobne za regeneraciju, pre nego što da procenu predviđanja kroz simulaciju.

Nakon tri dana predviđanja, simuliranja i procenjivanja, kompjuter je postavio osnovnu genetsku mrežu koja objašnjava kako dolazi do regeneracije.
Wikipedia, Pljosnati crv

Foto: Wikipedia, Pljosnati crv

Studiju Danijela Loboa Majkla Levina objavio je naučni magazin PLOS.

"To nije smao statistika i računanje. Smišljanje modela koji objašnjavaju prirodu jeste najkreativnija stvar u naučnom radu. To je srce i duša naučne delatnosti. Niko od nas ne bi uspeo da dođe do ovog rezultata, mi smo kao polje neuspešno to pokušavali više od veka", rekao je Levin za Popular Mekaniks.

Iako je kompjuteru trebalo samo tri dana da postavi teoriju, naučnici su više od dve godine razvijali program.
Wikipedia, Pljosnati crv

Foto: Wikipedia, Pljosnati crv

"Ovaj problem i naš pristup su univerzalni. Mogu biti korišćeni na svemu gde postoje funkcionalne baze podataka, iako je mehanizam zasnovan na njima gotovo nedokučiv", objašnjava Levin.

Lobo i Levin veruju da će rezultati omogućiti volje razumevanje metastaze koja omogućava raku da se proširi kroz telo.