11. 04. 2017.

Naučnici prvi put otkrili atmosferu oko neke planete van Sunčevog sistema

Naučnici su prvi put uspeli da detektuju atmosferu oko jedne egzoplanete. Proučavali su planetu GJ 1132b, koja je udaljena 39 svetlosnih godina, a a skoro dva puta je veća od Zemlje.

Naučnici prvi put otkrili atmosferu oko neke planete van Sunčevog sistema

foto: blic.rs

Njihovi nalazi sugerišu da je “super-Zemlja” obavijena debelim slojem gasa, koji predstavlja ili vodenu paru ili metan ili njihovu mešavinu. Studija je objavljena u časopisu “Astronomical journal” .

Foto: CfA/Skyworks Digital/Dana Berry / NASA

Otkriće atmosfere i njeno opisivanje je veoma važan korak u potrazi za životom van Sunčevog sistema, međutim malo je verovatno da je ova planeta naslejiva, jer temperatura na njoj dostiže vrtgolavih 370 stepeni Celzijusa.

- Najviša temperatura okruženja u kome je pronađen život na Zemlji iznosi 120 stepeni Celzijusa. Međutim, sama činjenica da je otkrivena atmosfera, daje jednu novu nadu - rekao je doktor Džon Sautvort sa instituta Kile.

Sama planeta je otkrivena još 2015. godine i nalazi se u orbiti zvezde koja je znatno manja, hladnija i tamnija od našeg Sunca. I dok je sama promena u svetlosti zvezde ukazala na planetu, naučnici su nastavili da proučavaju i način na koji molekuli u atmosferi apsorbuju svetlost, kako bi otkrili sastav.

- Otkrili smo da planete oko zvezda sa manjom masom mogu da imaju atmosferu i da, pošto ih u svemiru ima tako mnogo, možemo da očekujemo da na nekoj od njih ima života - rekao je Sautvort.

Izvor: blic.rs