25. 04. 2017.

Gusenica koja jede plastiku donosi revoluciju u ekologiji

Gusenica koja jede plastične kese možda je ključ borbe protiv zagađenja plastičnim otpadom, nadaju se naučnici.

Gusenica koja jede plastiku donosi revoluciju u ekologiji

Istraživači Univerziteta Kembridž otkrili su da larve moljca koje jedu vosak u pčelinjim košnicama, takođe razgrađuju plastiku.

Eksperimenti su pokazali da ovaj neobični insekt razlaže hemijske veze u plastici, slično kao što vari vosak.

Svake godine se širom sveta proizvede oko 80 miliona tona plastičnog polietilena, od kog se prave kese i pakovanja za hranu, ali su za njegovu razgradnju u prirodi potrebne stotine godina.

Međutim, gusenice moljca (Galleria mellonella) mogu da izbuše rupu u plastičnoj kesi za manje od jednog sata.

Dr Paolo Bombeli, biohemičar s Kembridža, smatra da je to polazna tačka.

"Moramo da do detalja proučimo ovaj proces. Nadamo se da će to dovesti do rešenja za umanjenje problema plastičnog otpada", smatra on.

Dr Bombeli i njegova koleginica Federika Bertoćini iz Španskog nacionalnog istraživačkog saveta, patentirali su ovo otkriće.

Oni sada žele da ubrzaju proces i pronađu enzime koji stoje iza ovog prirodnog procesa, a nagađaju da je možda reč i u mikrobima koji žive u organizmu.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Current Biology".