10. 05. 2017.

Darvin je bio u pravu: Otkriveni najstariji tragovi života

Davne 1871. Čarls Darvin je svetu predstavio ideju da je život potekao iz "toplog malog jezerca", a ta teorija sada je i potvrđena, nakon što je u Australiji pronađen najstariji dokaz postojanja života.

Darvin je bio u pravu: Otkriveni najstariji tragovi života

Za kolevku života, naučnici su dugo uzimali termalne izvore u dubinama okeana, ali su novim otkrićem u Dreser formaciji u Pilbari dokazi po prvi put na strani slatke vode na kopnu. Reč je o dobro očuvanim mehurićima u lepljivim tečnostima punim mikroba i slojevima stena koje su stvorili drevni mikroorganizmi.

Oni su stari 3,48 milijardi godina, odnosno 580 miliona godina stariji od najstarijih tragova života pronađenih u termalnim izvorima na dnu okeana.

"Otkriće potencijalnog biološkog potpisa u ovim drevnim izvorima u Zapadnoj Australiji, nudi geološku perspektivu koja daje prevagu slatkovodnoj kolevci života", kaže vođa studije Tara Đokić sa Univerziteta u Novom Južnom Velsu.

"Naše istraživanje takođe će uticati na buduću potragu za tragovima života na Marsu, jer su naslage drevnih termalnih izvora na Crvenoj planeti slične starosti kao Dreser formacija u Pilbari. Među tri potencijalna mesta spuštanja rovera na Mars 2020, je i Kolumbija Hils gde postoje tragovi postojanja termalnih izvora. Ako tragovi života mogu biti sačuvani sve te milenijume na Zemlji, onda postoji šansa da su očuvani i na Marsu".