12. 05. 2017.

Ova palata otkriva kako izgleda ŽIVOT NA MESECU

U okviru priprema za osnivanje naselja na Mesecu do 2036. godine, Kina je napravila “Lunarnu palatu” na Zemlji, u kojoj simulira uslove života na Zemljinom satelitu.

Ova palata otkriva kako izgleda ŽIVOT NA MESECU

foto: blic.rs

Četvoro studenata (dva muškarca i dve žene) sa astronautičkog istraživačkog instituta “Bejhang” juče su ušli u kabinu površine 160 kvadratnih metaka “Juegong-1”, gde će testirati kako sistem za održavanje života funkcioniše u uslovima kakvi vladaju na Mesecu.

U laboratoriji će ostati 60 dana, nakon čega će ih smeniti druga grupa od četvoro studenata. Oni će u “Lunarnoj palati” provesti najpre 200 dana, a zatim će ponovo ući i ostati još 105 dana.

U Bioregenerativnom sistemu za održavanje života (BLSS) ljudske fekalije će biti prerađivane u procesu biofermentacije, a nusprodukti otpadnih materija biće korišćeni za gajenje eksperimentalnih žitarica i povrća.

Laboratorija ima dva modula za gajenje biljaka za ishranu i stambenu kabinu površine 42 kvadratna metra. U njoj se nalaze četiri odeljka za spavanje, zajednička prostorija, kupatilo, prostor za preradu otpada i prostor za gajenje životinja.

Kina i ESA pregovaraju o saradnji u izgradnju naselja na Mesecu
Foto: ESA Foster Partners / PromoKina i ESA pregovaraju o saradnji u izgradnju naselja na Mesecu

Ovo je jedina laboratorija ovog tipa na svetu u kojoj ima životinja i mikroorganizama, biljaka i ljudi, objašnjava glavni dizajner Liu Hong za CCTV.

Uprkos napretku kineskog svemirskog programa za vojne, komercijalne i naučne svrhe, Kina i dalje zaostaje za SAD i Rusijom. Prošlog meseca je objavljena vest da Kina pregovara sa Evropskom svemirskom agencijom o saradnji u izgradnji ljudskog naselja na Mesecu. Evropska svemirska agencija je ranije opisivala svoj “Moon village” (Naselje na Mesecu) kao potencijalnu međunarodnu startnu platformu za buduće misije na Mars, a prošle godine šef ESA Jan Verner opširnije je govorio o planovima za izgradnju naselja na Mesecu.

Kina planira da naseli Mesec do 2036. godine
Foto: NASA Sean Smith / PromoKina planira da naseli Mesec do 2036. godine

- Budućnost svemirskih putovanja traži novu viziju - rekao je on.

Koncept je baza za istraživanje Meseca za koje će biti zaduženi ljudi i roboti. Ta baza će imati ulogu usputne stanice za svemirske letelice i postaće “naselje” sa razvijenom eksploatacijom ruda, pa čak i turizmom.

- Kada kažem “Naselje na Mesecu”, ne mislim na kuće, crkvu, gradsku većnicu i slično - rekao je on tada.

- Moja ideja je usredsređena na suštinu koncepta naselja: ljude koji zajedno žive i rade na jednom mestu. A to mesto bi bilo na Mesecu.

Izvor: blic.rs