Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

TESTIRALI SMO - SUPER TERENAC DAČIJA DASTER

01. 12. 2012.  - Autor: Dragan Stanimirović

Rumunski razbijač

Ljubitelji četvorotočkaša danas se mogu više nego ikada osloniti na "Dačiju"! Ovaj proizvođač automobila sa sigurnošću ide krupnim koracima napred i iz godinu u godinu sve je napredniji. Ovo tvrdimo jer smo na našem testu imali novi "daster" u verziji 1,5 dCi sa motorom snage od 109 KS i pogonom na sva četiri točka.

Rumunski razbijač

Nova rumunska perjanica u potpunosti razume potrebe jednog vozača. Svaki trenutak koji u njemu provedete je izuzetan.

Ekskluzivne presvlake, kožni upravljač i ručica menjača sa crvenim ukrasnim prošivom, kvalitetna instrument tabla i okviri ventilacijskih otvora tamnosive boje, kao i kućišta spoljnih retrovizora, hromirana izduvna cev, crni ukrasni okviri svetala i oznaka "Delsey Duster", dokazuju uglađen karakter novog "dastera".

Elegantna unutrašnjost sa kvalitetnom sigurnosnom opremom i punim komforom je kao stvorena za dobru vožnju na svim putevima. Izgleda impresivno i bezbedno, a krase ga i atraktivna maska hladnjaka, kao i novi dizajn prednjih i zadnjih svetala.

Zahvaljujući naprednoj tehnologiji u dizajnu enterijera, svaki prekidač je idealno smešten, a najvažniji su grupisani zajedno u središtu komandne table. Praktična "kućišta" za odlaganje nalaze se u različitim područjima putničke kabine, a sedišta su za jednog terenca veoma udobna.

"Daster" je dugačak 4,3 metra, težak je nešto više od 1.300 kilograma i vodi se kao kompaktni SUV. Prikladan je za gradsku vožnju zbog svog elegantnog stila. Nova rumunska uzdanica ima rastojanje od tla veće od 20 centimetara, kao i prilazni i odlazni ugao koji mere impresivnih 30 i 35 stepeni. Prtljažnik od skoro 500 litara se obaranjem zadnje klupe može povećati na nešto više od 1.600 litara! Iznenađujuće naglašeni bokovi prednjih i zadnjih blatobrana doprinose robusnosti i stavljaju u senku pomalo anemičan iz­gled prednjeg dela.

Ipak, glavni adut testiranog "dastera" je veoma štedljiv motor, koji na otvorenom putu iz rezervoara istera samo šest, a u gradskoj vožnji retko kada prelazi osam litara "dizela" na pređenih sto kilometara. Do stotke stiže za 12 sekundi, a maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 185 km/h. Šestostepeni manuelni menjač pokazao se kao veoma precizan, a na zadnjoj klupi mogu se smestiti tri odrasla putnika, i to bez guranja. Sa masom od oko 1.300 kilograma, ovaj terenac ima odlične sposobnosti budući da koristi pogon na sva četiri točka i da vuče poreklo iz "Nisana".

Treba naglasiti da "daster" koristi integralni pogon, koji mu omogućava da vožnju s elektronski kontrolisanim prenosom na sva četiri točka na neravnom terenu pokazuje zavidne sposobnosti. Sa svojom pogonom "4x4" prilagođava se svim situacijama za udobnu ali i sigurnu vožnju. Serijski je opremljen sa ABS-om i sistemom pomoći pri naglom kočenju, prednjim vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, kao i bočnim vazdušnim jastucima za zaštitu glave i grudnog koša.

Ova rumunska varijanta džipa predstavlja razumnu opciju za vozače, koji sebi ne mogu da priušte nešto skuplje modele, a imaju potrebu za vozilom koje može da se "snađe" i van asfaltne podloge. Novi "dačija daster" nije četvorotočkaš za one koji žele da budu viđeni, jer je teško da će se za njim devojke na ulici okretati. "Daster" je namenjen onima koji znaju da cene pre svega nečiji razvoj, poboljšan kvalitet, ali i onima koji tačno znaju šta žele za svoje pare.

A cena? Testirani model košta 15.850 evra. Mnogo ili malo? Za te pare, istina, kod drugih proizvođača možete dobiti možda i nešto više... Ali teško da će biti štedljiviji...

Izvor: Press

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati