Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

PREDSTAVLJAMO - POTPUNO NOVA KIJA SID

03. 12. 2012.  - Autor: Dragan Stanimirović

Stvoren za uživanje

U Srbiju je konačno stigao "domaćinski" automobil sjajnog dizajna i odličnih performansi. Reč je o popularnom modelu "kija sid" druge generacije!

Stvoren za uživanje

Najnoviji automobil C segmenta, naslednik modela koji je od 2007. godine pa sve do danas osvojio srca više od 633.000 kupaca, projektovan je i dizajniran u "Kijinom" razvojnom centru u Nemačkoj, a proizvodi se u slovačkoj fabrici u Žilini.

Prilagođen je evropskim ukusima i dolazi sa pet različitih motora, bogatim paketima opreme, različitim dizajnom unutrašnjosti i već dobro poznatom sedmogodišnjom garancijom. Druga generacija ovog popularnog modela koji pripada nižem srednjem segmentu automobila nastupa na tržištu u petovratnoj verziji. Njegove glavne karakteristike su snaga, dinamičnost i elegancija.

Aerodinamičan prednji deo vozila, atraktivna prednja maska i fluidne linije pokazuju novi pravac u oblikovanju vozila C segmenta. Kompakt se u dužinu proteže na 4,3 metra, sa 2,6 metara dugim međuosovinskim rastojanjem. Sportski zaobljen zadnji deo vozila izražava dinamičnost koja se nastavlja niskim stavom i kratkim prepustom koji podseća na sportske kupee.

Ukoliko upoređujemo novi model sa starim, možemo videti značajne pomake u dimenzijama. Novi "sid" je 50 milimetara duži, 10 niži i 10 milimetara uži u odnosu na prethodnika. Putnička kabina ostavlja utisak sportskog duha i dinamičnosti koja sada nudi puno više prostora u visini glave, predelu nogu, kao i prostor za ramena. Zapremina prtljažnika iznosi rekordnih 380 litara u odnosu na nekadašnjih 340, a sa "složenom" zadnjom klupom raste na čak 1.318 litara.

Brojne pregrade za odlaganje stvari nadograđuje izvrsna ergonomija. Za idealan položaj vozača tu su progresivni servo upravljač i sedišta sa potporom u lumbalnom delu. Središnja konzola lagano je okrenuta prema vozaču, ima integrisan audio sistem sa opcionim 4,3-inčnim TFT-LCD ekranom i 7-inčni aktivni navigacijski sistem povezan sa kamerom za prikaz događanja iza vozila pri vožnji unazad. Za jednostavnije i sigurnije parkiranje zadužen je sistem pomoći pri parkiranju sa prednjim, bočnim i zadnjim parking senzorima.

Za ljubitelje dizel motora u ponudi su 1.6 litarski i 1.4 litarski VGT od 90 KS, 110 KS i 128 KS sa izuzetno niskom potrošnjom goriva. Na otvorenom putu, prema fabričkim podacima, ovi motori iz rezervoara isteruju od 3,7 do 4,1 litar dizela! Benzinski deo ponude sastoji se od 1.4 litarskog motora sa 100 KS. Za sportsku vožnju u ponudi je i 1.6 litarski GDI motor sa direktnim ubrizgavanjem benzina, kontinuiranim promenljivim upravljanjem ventila i usisnim cevima, najveće snage od 135 KS.

Njegova prosečna potrošnja goriva iznosi oko 5,8 litara na pređenih 100 kilometara. Svi motori novog "sida" su serijski opremljeni sa šestostepenim manuelnim menjačem. Ljubiteljima "automatika" dolazi i šestostepeni automatski hidraulični menjač povezan sa 1.6 litarskim dizel motorom. Tehničku poslasticu predstavlja 1.6 litarski benzinski motor sa dvostrukim kvačilom i oznakom DCI.

Među najvažnije sigurnosne elemente kod "kije sid" spadaju čvrsta karoserijska osnova sa šest vazdušnih jastuka i aktivni prednji nasloni za glavu u službi sprečavanja povrede vrata pri udaru u zadnji deo vozila. Sistemi za elektronski nadzor stabilnosti vozila ESC obuhvata brojne sigurnosne sisteme - VSM, ABS, BAS, HAC i sistem automatskog paljenja svih pokazivača smera kod naglog i snažnog kočenja. Opremljen je naprednim sistemom upozorenja u slučaju nenamernog prelaska vozne trake pod nazivom LDWS kojim se smanjuje mogućnost nesreća kada je vozač umoran.

Izvor: Press

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati