Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

TESTIRALI SMO - NOVA TOJOTA PRIJUS HIBRID

10. 12. 2012.  - Autor: Dragan Stanimirović

Udoban i ekonomičan

Nova "tojota prijus" nudi komfor i praktičnost sa veoma malom potrošnjom goriva, a proizveden je sa ciljem da ekološki napredni automobili postanu konačno dostupni svima. Savršen je za porodicu, a ovog četvorotočkaša krase spoj prostranosti, aerodinamičnosti i prelep dizajn.

Udoban i ekonomičan

Testirani model ispod haube krije benzinski litarski motor 1.8 VVT-i sa dva elektromotora u serijskom paralelnom rasporedu - motor i elektromotor su potpuno zasebni. Sofisticirani potpuno hibridni sistem prati vaše ubrzanje kako bi odlučio da li da vozi na struju, benzin ili na oba načina, neosetno prebacujući rad između izvora napajanja. To omogućava simultanu pomoć elektromotora i generisanje električne energije radi maksimalnih performansi i efikasnosti u svakoj fazi vožnje. Kao rezultat dobija se veoma uzbudljiva i dinamična ukupna snaga od čak 136 KS, uz neverovatnu nisku potrošnju goriva.

Tokom vožnje na pređenih 100 kilometara u kombinovanom "drajverisanju" ovaj lepotan potroši 4,6 litara, dok na otvorenom putu "iscuri" nešto manje od četiri litre benzina i samo 89 g/km emisije CO2. Do "stotke" stiže za 13 sekundi, a maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 200 km/h. Nudi 446 litara prtljažnog prostora. Kada se zadnja klupa preklopi, prtljažni prostor se povećava na čak 1.120 litara, a kaiš za učvršćivanje prtljaga sa kukama je standard na svim nivoima opreme. Njegov izduženi profil je konstruisan tako da ima nisko težište i prostranu kabinu za petoro putnika, pružajući lakoću rukovanja i udobnost enterijera. Maksimalno je pregledan tokom vožnje i sve je prilagođeno vozaču.

"Prijus" ima idealne veličine za porodicu, posao i svakodnevnu vožnju. Veoma je okretan i zabavan u svakom smislu, a opet dovoljno veliki da bude udoban na dugim putovanjima. Moderna unutrašnjost je više nego prijatna sa obiljem prostora. Pravo zadovoljstvo u vožnji povećano je uz kontinuelno-varijabilni menjač CVT. Ovaj inovativni sistem neprimetno spaja konvencionalni motor i elektromotore radi izvanredno glatke promene brzine i ubrzanja.

Dužina ovog "hibrida" iznosi skoro 4,5 metara, širok je 1,7, a visok 1,5 metara. Njegov spoljašnji oblik je rafiniran radi veće dinamičnosti i izvanredne iskoristivosti goriva. Aerodinamičan oblik karoserije je razvijen i testiran pomoću najmodernijih simulacija toka vazduha i sveobuhvatnih testiranja u vazdušnom tunelu. Inženjeri su postojeće sisteme preradili i dodali revolucionarne tehnologije kako bi stvorili znatno bolji potpuno hibridni sistem, označen posebnim plavim "Tojota" znakom.

Kod "prijusa" ultrakompaktne baterije smeštene su u pod ispod zadnjih sedišta i omogućavaju nesmetano obaranje naslona zadnje klupe. Elektromotor služi kao generator tokom usporavanja, zadržavajući toplotnu energiju koja nastaje prilikom kočenja. Ova energija puni baterije i koristi se da potpomogne sagorevanje tokom ubrzanja, čime se štedi gorivo i povećava efikasnost.

Ovaj četvorotočkaš ima jednostavan i veoma koristan sistem koji vam omogućava da otključate i pokrenete vozilo bez potrebe da vadite ključ iz džepa! "Prijus" oseća prisustvo vozača i automatski se otključava kada povučete ručicu na vratima! Tada se istog momenta i aktivira unutrašnje svetlo radi lakšeg prilaska u mraku. Kada sednete u vozilo ključ može da vam bude i dalje u džepu, jer ovu "ljutu mašinu" palite tako što samo pritisnete start-stop dugme. Za zaključavanje vozila je dovoljno samo da dodirnete ručicu na vratima!

Po prvi put na svetu kod ovog vozila standardne kontrole osetljive na dodir nude vam odabir informacija o vožnji, klima-uređaju i audio-sistemu, na dodir prsta dok držite ruke bezbedno na upravljaču. Kada se lagano dodirnu senzori na upravljaču, grafički meni se pojavljuje na ekranu merača. Osim normalne vožnje, u "prijusu" možete da povećate snagu i efikasnost "drajverisanja" odabirom na EV (elektro vozilo), ECO (ekološki) ili "power" (snažni) način rada. Ukoliko pritisnete dugme EV vozilo ćete upravljati do dva kilometra na električni pogon, bez potrošnje goriva i emisija. ECO sistem je blagi odziv na pritisak papučice gasa radi ekonomičnije potrošnje goriva, a pritiskom na dugme "power" dobija se maksimalna snaga benzinskog i elektromotora radi moćnih performansi.

Kao deo ekrana ekološke vožnje, koji je smešten u centralnoj konzoli instrument table, pokazivač hibridnog sistema pomaže da usavršite veštine ekološke vožnje i optimalizuje potrošnju goriva koji trenutno pokazuje da li je način na koji koristite papučicu gasa dobar za životnu sredinu. Jednostavno, "prijus" je više nego savremeno vozilo koje će vas kupiti na "prvu loptu".

Izvor: Press

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati