Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

23. 01. 2013.  - Autor: Dragan Stanimirović

Nova "Opel Astra" porodica

Sa svojom novom sedan verzijom, novim vrhunskim, moćnim motorima i sistemima za pomoć, kao i svežim dizajnom, "Opel" proširuje svoj uspešan, nagrađivan, najprodavaniji, kompaktni model i nove članove "Astra" porodice čini još više sportskim i raznovrsnim

Oštriji izgled spoljašnjosti i unutrašnjosti naglašava sportski stil i tehničke vrline ove porodice kompaktnih automobila. Sa novim sedanom, verzijom sa petoro vrata, "Sports Tourer" karavanom i "GTC" kupeom sa troje vrata, kao i sa njegovom "OPC" verzijom visokih performansi, raznovrsna porodica "Astra" modela je sada kompletirana.

Potvrdu najemotivnije izvedbe nemačkog inženjeringa u izuzetno konkurentnom segmentu kompaktnih modela pružaju novi vrhunski motori koji će, od sada pa u narednih šest meseci, proširiti već raznovrsnu ponudu žAstraž pogonske grupe. Nova "Astra OPC" sa svojim 2.0-litarskim benzinskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem obećava mnogo zabave za volanom. Sa izlaznom snagom od 280 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm, "Astra OPC" nije samo najsnažnija "Astra" ikada, već je sa 200 Nm po litru kraljica obrtnog momenta u kompaktnoj klasi. Ovo je takođe najbrža "Astra" ikada, jer je maksimalna brzina ovog snažnog kupea 250 km/h i može da ostvari ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,0 sekundi!

Najbrža dizel "Astra" ikada ima novi 2.0-litarski BiTurbo CDTI motor sa izlaznom snagom od 195 KS, impresivnih 400 Nm obrtnog momenta koji su poznati još od "Insignije", ali sada je po prvi put u "Astra" porodici predstavljena sofisticirana tehnologija BiTurbo motora zajedno sa dvostrukim hladnjakom. Napaja se iz dva turbopunjača koji rade zajedno, ovaj motor omogućava odlične performanse u kombinaciji sa malom potrošnjom goriva kod modela sa petoro vrata, "Sports Tourera" i "GTC" modela. Ova tri različita modela pružaju izbor između dizel modela visokih performansi koji je bez premca u kompaktnom segmentu.    

"Opel" takođe može da najavi poboljšanja na već postojećoj 1.4-litarskoj turbo benzinskoj jedinici sa 140 KS. Ovaj motor je sada opremljen "overboost" funkcijom koja vozilu privremeno daje dodatnih 10 odsto obrtnog momenta, sa 200 na 220 Nm, što je veoma korisno pri preticanju.

Kada je u pitanju pogonska grupa, nova linija "Astra" modela može da zadovolji izvanredan spektar želja kupaca, od najekonomičnije "Astre" ikada, 1.7-litarskog CDTI ecoFLEDž motora 110 KS i 130 KS sa samo 99 g/km CO2 (3.7 l/100 km), do najjačeg dizelasa sa svojim novim BiTurbo CDTI motorom od 195 KS i najmoćnije "Astre" u istoriji, nove OPC sa 280 KS. Ne zaboravljajući nedavno lansiranje 1.4-litarske turbo TNG verzije 140 KS na početku 2012. godine, pogonska grupa ovog modela je jedna od najraznovrsnijih u kompaktnom segmentu.

Drugi detalji koji pomažu da se tehnički standardi podignu na još napredniji nivo takođe mogu da se nađu na polju sistema za pomoć vozačima. Sada su mnoge prvoklasne tehnologije koje su debitovale na "Insigniji" i "Zafiri Tourer" takođe dostupne za novu liniju "Astra" modela zarad veće bezbednosti i udobnosti. Ovo uključuje i drugu generaciju "Opel Eye" prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje znakova (TSA II), sistemom upozorenja pri napuštanju trake (LDNj), sistemom za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistemom upozorenja na frontalni sudar (FCA). Ovi sistemi izdaju upozorenja kako bi pomogli u sprečavanju kritičnih situacija, na primer kada je vozač ometen ili izgubi koncentraciju.

Drugi sistemi za pomoć uključuju zadnju kameru, napredan sistem za pomoć pri parkiranju koji identifikuje prostore i pomaže pri parkiranju, kao i upozorenje o mrtvom uglu i prilagodljivu kontrolu vožnje (AČ) zasnovanu na tehnologiji radara sa sistemom za kočenje zbog mogućeg sudara (CIB) koji radi u dometu od 50 km/h do 180 km/h. AČ sistem zasnovan na radaru pomaže vozaču da održava odabranu brzinu tako što automatski ubrzava ili usporava dok održava bezbednu razdaljinu od vozila ispred njega. Kada radar prepozna potencijalni direktan sudar, CIB funkcija automatski usporava vozilo i značajno redukuje udar.
Novi sistemi upotpunjuju već postojeću široku ponudu inovativnih tehnologija, od kojih su neke jedinstvene u kompaktnom segmentu, dok se druge retko mogu naći kod konkurentskih modela. Oni uključuju najnoviju generaciju inteligentnog prilagodljivog prednjeg osvetljenja (AFL +) sa biksenonskim farovima i veliki broj inteligentnih svetlosnih funkcija, uključujući i izvijen snop svetla, svetlo za krivine, asistenciju dugog svetla i varijabilnu distribuciju svetla, koja se automatski prilagođava u skladu sa preovlađujućim uslovima.

"Astra" sa petoro vrata i "Sports Tourer" su dobili svež izgled koji je sada još mlađi, luksuzniji i još više sportski. Ovo se odnosi i na "Astru" sedan sa četvoro vrata. "Opelov" dizajnerski tim se koncentrisao na prednji deo automobila dajući mu upadljiviju donju rešetku inspirisanu dizajnom nedavno lansirane "Astre GTC", sa mrežastom rešetkom sa tehnički preciznijim dizajnom. Gornja rešetka je dobila upečatljiviju hromiranu šipku u obliku krila sa trodimenzionalnom vizuelnom dubinom. Ova nova hromirana šipka je izvijena prema gore, centriranija je i deluje kao da lebdi na rešetki. Dodavanjem crnih uložaka u farove, osnovni "Ešentia" set opreme i "Enjoy" nivo opreme su dobili posebno sportski izgled svetala. LED dnevna svetla sada su dostupna i sa standardnim halogenim farovima.

Na zadnjem delu, džep za registarske tablice na "Astri" sa petoro vrata je izvajan na nov način tako da stvara osećaj širine. Kako kod modela sa petoro vrata tako i kod "Sports Tourer" modela, tu je i hromirana lajsna na braniku, odmah ispod džepa za registarsku tablicu koja takođe doprinosi utisku širine.

Nove visoko-performantne BiTurbo dizel verzije modela sa petoro vrata, "Sports Tourera" i "GTC-a" su dobile još više sportski i oštriji izgled spoljašnjosti koji može blago da varira od modela do modela. Prednja instrument tabla BiTurbo karoserije modela "Astra" (GTC, Sports Tourer i model sa petoro vrata) naglašava visoke performanse i agresivniju prirodu automobila. Gornja rešetka ima isti oblik kao ona upotrebljena na modelu "Astra GTC", međutim, prednja šipka je uvek u boji karoserije. Niži deo za usisavanje vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde se centralna rešetka spaja sa spoljnom rešetkom je oblikovan da podseća na peraja morskog psa, što čini da automobil deluje agresivnije od obične "Astre". Kod petovratnog i "Sports Tourer BiTurbo" modela bočni prozori su celi obloženi hromiranim umecima, ali kod "GTC BiTurbo" modela donji deo prozora je crn. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika BiTurbo modelu daju još moćniji stav.


"Astra" porodica, koju je moguće poručiti od juna, je glavna komponenta brenda. Oko trećina svih prodatih "Opelovih" automobila su "Astre". "Opel" sada ima desetu generaciju vozila u kompaktnom segmentu i četvrtu generaciju "Astra" modela koja je osvojila preko 700.000 kupaca širom Evrope, zahvaljujući "Astri" sa petoro vrata lansiranoj u jesen 2009. godine, iza koje je došao "Sports Tourer" godinu dana kasnije i "GTC" kupe sa troje vrata (krajem 2011.). To znači da je "Astra" treći automobil u Evropi (u Nemačkoj drugi) po rezultatima prodaje u najvećem evropskom segmentu vozila koji čini oko četvrtinu čitavog tržišta.

Izvor: Pressonline

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati