Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

07. 02. 2013.  - Autor: Dragan Stanimirović

Nova "Tojota auris"

"Tojota" je napravila odličan automobil! Reč je o novom "aurisu" koji sigurno vozače neće ostaviti ravnodušnim

Nova "Tojota auris"
Tojota

Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, ovaj četvorotočkaš je sada znatno prepoznatljiviji, dinamičniji, bolje opremljen i jeftiniji za upotrebu nego ikada. Novi "auris" je rezultat "Tojotine" rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

"Tojota Srbija" je u Subotici za novinare predstavila svoju novu uzdanicu i ono što možemo za ovog četvorotočkaša reći jeste da će sa sigurnošću vladati u svom segmentu na našim putevima.
Novi model nudi atraktivniji i odvažniji dizajn, kvalitetniju unutrašnjost, poboljšane dinamičke karakteristike, kao i dodatna poboljšanja tehnički napredne, potpuno hibridne verzije.
Bolja aerodinamika, manja težina i unapređeni motori omogućili su nižu potrošnju goriva i emisije CO2 u čitavom asortimanu ovog modela, što je dodatno smanjilo troškove korišćenja i ukupni trošak vlasništva. "Tojota" je vodeći svetski proizvođač automobila iz C segmenta, sa preko 39 miliona vozila prodatih u 140 zemalja, od uvođenja "korole" 1966. godine.Dizajniran za Evropu, njegovo najveće tržište, novi "auris" će se proizvoditi u "Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK)“ fabrici u Ujedinjenom kraljevstvu, uporedno sa modelom "avensis", što osnažuje nastup kompanije na Evropskom tržištu.
Fabrika TMUK ove godine slavi dvadesetu godišnjicu i proizvedenih 3.265.000 vozila od početka rada 1992. godine. Trenutni kapacitet proizvodnje modela "auris" je 418.000 jedinica.

"Auris" je dugačak 4.275 mm, duži je za 30 mm od svog prethodnika, iako je zadržano međuosovinsko rastojanje od 2.600 mm. Deo ispred prednjih i iza zadnjih točkova je povećan za samo 15 mm, pa ostaje jedan od najkompaktnijih automobila u svojoj klasi. Ne manje važno, prednja projektovana površina je smanjena za 4 odsto u odnosu na trenutni model, a bez ugrožavanja udobnosti putnika ukupna visina je smanjena za 55 mm (kabina za 45 mm i visina do tla za 10 mm), što ga čini najnižim vozilom u ovom segmentu. Zajedno ove promene nude značajne aerodinamične prednosti, što je dovelo do manje potrošnje goriva i dinamičnijih voznih karakteristika.
Široka primena čelika visoke zatezne čvrstoće u konstrukciji šasije smanjila je težinu za 40 kilograma, dok je ukupno smanjenje visine takođe smanjilo centar gravitacije. Visina sedišta je smanjena za 40 mm, a ugao upravljača za 2 stepena, što stvara aktivniji doživljaj vožnje, uz nizak položaj sedenja u nivou kukova.
Nova konstrukcija prednjih sedišta omogućila je 20 mm veći prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima, a povećana je i širina otvaranja zadnjih bočnih vrata. Dužina prtljažnog prostora je povećana za 50 mm, a širina otvora vrata prtljažnika za 90 mm. Uz dodatnu fleksibilnost poda prtljažnika, sa dva nivoa, i deljenje naslona zadnjih sedišta u razmeri 60:40, sve verzije, uključujući hibridnu, imaju veći kapacitet prtljažnika od 360 litara.

Dizajniran kako bi se u potpunosti iskoristila manja ukupna visina i niži centar gravitacije, novi "auris" ima potpuno novi izgled, odvažnijeg, uglađenijeg i dinamičnijeg stila. Ovažnost i agilnost nove generacije "aurisa" primetna je u dizajnu prednjeg dela. On je kombinacija "prioritetnog" dizajna prednje maske i "urednog izgleda" farova i LED dnevnih svetala, kao dinamičnih detalja koji ostavljaju snažniji utisak na putu.

Ovaj "prioritetni" dizajn je prepoznatljiv po velikoj trapezoidnoj donjoj maski unutar prednjeg branika i manjoj gornjoj maski koja se proteže čitavom širinom između novih prednjih svetala. Ispod niskog izduženog poklopca motora, kojim dominira novi veći "Tojotin" znak, postavljen niže nego kod prethodnika, nalazi se gornja maska, koja sadrži središnju, hromiranu horizontalnu traku, koja se vizualno utapa u sklopove prednjih svetala kako bi se naglasila širina vozila.
U sklopu užih, istaknutijih prednjih svetala, horizontalna hromirana traka ulazi u 'obrve' koje naglašavaju izuzetno uski razmak između poklopca motora i bi-ksenon farova visokog intenziteta ili halogenih prednjih svetala. Ovaj veoma inovativan sklop prednjih svetala takođe sadrži LED dnevna poziciona svetla (DRL). Kao deo standardne opreme svih modela, ona novom Aurisu obezbeđuju jedinstveni vizualni identitet.
Ukrašena svetlima za maglu sa hromiranim obrubom, velika prednja rešetkasta maska je napravljena u kombinaciji klavirske crne završne obrade sa "plutajućim" hromiranim elementom prednjeg donjeg spojlera. Time je istaknuta širina novog modela "auris" i naglašena njegova snažna pojava. Gledajući sa strane, ispod oštro zakošenog vetrobranskog stakla, koje bez prekida ulazi u nisku aerodinamičnu liniju krova, uočljiva je jednako dramatična promena stila u vidu produženih bočnih stakala u tri dela, iznad snažnije, istaknutije i izdignutije bočne linije.
Spoljašnji retrovizori su pomereni ka nazad, a B stub ima klavirsku crnu završnu obradu. Zajedno sa hromiranom bočnom linijom i izvučenim, dinamičnijim zadnjim stubovima, ovi detalji dodatno naglašavaju nisku i elegantnu siluetu ovog modela, uz dašak sportskog stila. Udaljenost novog "aurisa" od tla smanjena je za 10 mm, što je suzilo razmak između lukova točkova i guma i pomerilo točkove bliže karoseriji, kako bi se dodatno naglasio uglađeniji i izduženiji izgled novog vozila. Ponuda točkova uključuje nove 15 i 16-inčne čelične točkove sa ratkapnama, kao i 16 i 17-inčne aluminijumske naplatke.
Iznad njih se nalazi integrisani krovni spojler, a tu su i nova zadnja svetla, koja naglašavaju oblik zadnjeg bočnog dela i zadnjeg stakla. Novodizajnirani branik sa integrisanim katadiopterima u uglovima naglašava široku, stabilnu i sportsku pojavu ovog modela. Rezultat potpuno novog dizajna spoljašnjosti nove generacije Aurisa je odlična aerodinamika, što doprinosi stabilnije upravljanju i smanjenoj potrošnji goriva.


Nudeći više prostora i veću udobnost za putnike, dizajn nove unutrašnjosti stavlja naglasak na još veći kvalitet
. Kroz ujednačeno osvetljenje, izgled, boje i završnu obradu, stvara se osećaj ujednačenosti i premium doživljaj. Novi, čistiji dizajn uključuje istaknute oblike, odličnu funkcionalnost i kvalitetnije materijale. Kontrolna tabla ima horizontalan dizajn kako bi se dobio osećaj širine i prostranosti kabine. Instrumenti i prekidači su ergonomski postavljeni i usmereni na vozača.

Pravi primer dizajna usmerenog na vozača je tabla s instrumentima koja se "preliva" ka središnjoj konzoli. Na taj način prostor oko vozača je vizuelno naglašen. Tabla sa instrumentima ima čist jednostavan dizajn sa dva ili tri instrumenta sa belim kazaljkama i brojkama. Svi prekidači imaju jednak oblik, a tabla sa instrumentima i središnja konzola su pozadinski osvetljeni čistom plavom bojom, radi postizanja premium izgleda i potpune vizualne konzistentnosti.
Nova unutrašnjost je snažno vizuelno usaglašena. Okviri merača, središnji prekidači, okvir tunela menjača, kontrole klima i audio uređaja, pa i ručke vratima su obrađeni u istovetnoj, satenskoj srebrnoj boji visokog kvaliteta.
Ventilacioni otvori, komande audio sistema, prostor oko menjača, obruč upravljača i ručica menjača imaju detalje u srebrnoj boji.
Na višim paketima opreme, sama prednja konzola je presvučena kožom. Taktilni kvalitet i vizuelna harmonija nove unutrašnjosti je dodatno unapređena materijalima koji su lepši na dodir, pa je posebna pažnja posvećena teksturi svake površine sa kojom će putnici doći u kontakt.
Gornja površina table s instrumentima i gornji elementi obloga vrata su presvučeni materijalima mekanim na dodir, dok su unutrašnji delovi prednjih stubova presvučeni tkaninom. Glava ručice menjača ima novi dizajn, a obruč upravljača je presvučen napa kožom vrhunskoj kvaliteta sa jednostrukim šavom. Ručke za pridržavanje i rukohvati u vratima su napravljeni od mekanih materijala, dok su nasloni za ruke u vratima tapacirani. Sa većom mogućnošću pomeranja ka napred ili nazad i podešavanjem visine, nova konstrukcija sedišta je izuzetno udobna.  
Praktičnost unutrašnjosti novog "aurisa" naglašena je funkcionalnim odlikama i velikim brojem mesta za odlaganje sitnica. To uključuje pregradu ispred suvozača, držač za sunčane naočare, kuke za odeću, pregradu za sitan novac, četiri držača za čaše i flaše, klizni naslon za ruke u središnjoj konzoli sa držačem za dokumenta, pregrade za male predmete u prednjoj i središnjoj konzoli, tri 12-voltne utičnice i AUX priključak za spoljašnje audio uređaje, policu prtljažnika koja može da se izvadi, kuke u prtljažniku i pod prtljažnika u dva nivoa.

 

Novi Auris ima povećanu čvrstoću karoserije, unapređeno ogibljenje i upravljanje, bolji položaj vozača i smanjen nivo buke, vibracija i zveckanja, kako bi vozači uživali u udobnijoj i zabavnijoj vožnji.Novi spojevi i ojačanja donjeg postroja, prednjih i zadnjih struktura, kao i prednjeg ogibljenja povećavaju čvrstoću karoserije. Uz smanjenje težine, ukupno smanjenje visine vozila za 55 mm, udaljenosti do tla za 10 mm i visine prednjih sedišta za 40 mm, spušten je centar gravitacije novog "aurisa", što je dodatno unapredilo stabilnost pri visokim brzinama i agilnost u krivinama.
Niži centar gravitacije takođe omogućava smanjivanje tvrdoće amortizera i prečnika stabilizatora, što je dovelo do veće udobnosti vožnje, bolje kontrole karoserije i odziva upravljača.
Ponovo su konstruirane različite komponente prednjeg MacPherson ogibljenja, uključujući konstrukciju gornjeg nosača, ublaživača udaraca, spiralnu opruge i amortizera. Tvrdoća opruga je smanjena, a amortizeri su fino podešeni kako bi se postigla udobnost koja je najbolja u klasi, uz veću stabilnosti i odličan odziv upravljača.
Modeli s 1,33 litarskim benzinskim i 1,4 litarskim dizel motorima imaju zadnje ogibljenje sa torzionom šipkom, dok modeli sa 1,6 litarskim, 2,0 litarskim i hibridnim agregatom imaju zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom.
Poboljšan je i sam sistem električnog servo upravljanja (EPS). Stup upravljača sada ima kruće nosače kako bi se obezbedio linearni osećaj upravljanja, dok nova kontrolna jedinica ovog sistema smanjuje promene u sili upravljanja radi veće linearnosti. Veći prenosni odnos osigurava bolji odziv upravljača. Sve u svemu, ove promene na EPS sistemu omogućavaju direktan odziv i brže okretanje, što povećava agilnost vozila.
 
Prosečan nivo emisija celog asortimana "aurisa" ravnomerno se je smanjivao tokom poslednjih godina. Kada je 2007. godine predstavljena prva generacija "aurisa", prosečan nivo emisija je bio 152 g/km. To je 2009. palo na 142 g/km, a 2011. na 125 g/km, kada je predstavljen pionirski potpuno hibridni model.
Sada, sa predstavljanjem novog modela, prosečan nivo emisija CO2 će pasti na samo 109 g/km, što je dodatno smanjenje od 13% u odnosu na prethodnu generaciju.
To je postignuto potpuno novim pristupom konstrukciji vozila radi smanjenja emisija i potrošnje goriva, uz istovremeno poboljšanje voznih i dinamičkih karakteristika.
Ključ tih dostignuća je proširena ponuda motora novog modela "aurisa", koji sada nudi izbor između potpuno hibridnog pogona, dva benzinska i dva dizel motora. Svi ovi pogonski agregati nude prednosti "Tojotine Optimal Drive filozofije", koje se ogledaju u performansama i ekonomičnosti. "Tojota Optimal Drive filozofija obuhvata širok raspon naprednih tehnologija i poboljšanja, čiji je cilj da optimizuju ravnotežnu između performansi, užitka u vožnji, ekonomične potrošnje goriva i niskog nivoa emisija.

Osim inovativnom stop - start tehnologijom, 1,33 litarski benzinski motor je opremljen dvostrukim sistemom inteligentnog upravljanja ventilima (VVT-i) i visokim stepenom kompresije od 11,5:1, što povećava njegovu toplotnu efikasnost. On isporučuje maksimalnu snagu od 99 KS i maksimalni obrtni moment od 128 Nm pri 3.800 o/min. Sjajne dinamičke performanse dolaze u kombinaciji sa potrošnjom goriva od 5,4 l/100 km i emisijama CO2 od 125 g/km, što je smanjenje za 0,4 l/100 km i 11 g/km u odnosu na trenutni model.

Uz efikasnost, snagu i obrtni moment koji su vodeći u klasi, "Valvematic" tehnologija predstavlja dodatni razvoj "Tojotinog" veoma uspešnog dvostrukog sistema inteligentnog upravljanja ventilima (Dual VVT-i). Dostupan sa šestostepenim ručnim ili "MultiDrive S" automatskim menjačem, 1,6 litarski Valvematic motor razvija 132 KS snage i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri samo 4.400 o/min. Kada je opremljen ručnim menjačem, ovaj motor u kombinovanom ciklusu vožnje troši 5,9 l/100 km i ispušta emisije CO2 od samo 138 g/km, što predstavlja smanjenje za 0,7 l/100 km, odnosno 12 g/km. "MultiDrive S" mjenjač dodatno smanjuje potrošnju goriva i emisije na 5,7 l/100 km i 134 g/km.

Dostupan sa šestostepenim ručnim ili "MultiMode" mjenjačem, 1,4 litarski D-4D motor razvija 90 KS snage i maksimalni obrtni moment od 205 Nm između 1.800 i 2.800 o/min.
Ovaj 1,4 D-4D 90 turbodizel motor takođe koristi unapređenu "Toyota Optimal Drive" tehnologiju, što maksimalizuje performanse i vozne karakteristike uz minimalizovanje potrošnje goriva, emisija CO2 i emisije čestica čađi.

Spojen sa šestostepenim ručnim menjačem, 2,0 litarski D-4D turbodizel motor snage 124 KS je temeljno rekonstruisan i sada ima stop - start tehnologiju kao deo standardne opreme. Motor je dobio novi turbo punjač sa sistemom ležajeva niskog trenja i električni aktivator. Poboljšanja na sistemu podmazivanja i hlađenja, radi smanjenja emisije CO2, uključuju dvostepenu pumpu pod visokim pritiskom i poboljšanim mlazom ulja, optimizovanu vodenu pumpu sa smanjenim protokom i dvokomorni karter kako bi se povećala brzina zagrevanja motora. Nivo emisija je dodatno smanjen pomoću nove strategije kontrole grejača, kao i poboljšanja u konstrukciji i premazu filtera za čestice dizela (DPF).

Kao rezultat toga, motor je tiši, veći je obrtni moment, a emisije CO2 su smanjene za 19%, sa 138 na 112 g/km u kombinovanom ciklusu vožnje. Potrošnja goriva u jednakom ciklusu vožnje je takođe pala sa 5,2 na 4,3 l/100 km.

"MultiMode menjač"

 Dostupan na 1,4 D-4D 90 dizel varijanti novog modela "aurisa", "MultiMode" menjač je automatizovani ručni menjač sa potpuno automatskim prebacivanjem brzina i bez papučice kvačila. Vozaču nudi dva, potpuno automatska načina promene brzina ili ručni, sekvencijalni način promene sa polugama iza upravljača.
Odabirom E (ekonomičan), M (ručni) ili R (vožnja u nazad) položaja, automobil se kreće kao sa konvencionalnim automatskim menjačem. U E položaju, menjač menja prenosne odnose kako bi se postigla što niža potrošnja goriva. Odabirom ES (sport) položaja, promene brzina se dešavaju pri višem broju obrtaja motora, što omogućava sportski stil vožnje. 

"MultiDrive S menjač"

Dostupan sa 1,6 Valvematic benzinskim motorom na novom modelu "aurisa", "MultiDrive S" je kontinuelno-varijabilni menjač (CVT) sa potpuno automatskim načinom rada ili sekvencijalnim, 7-stepenim sportskim načinom rada. U automatskom načinu rada, sistem je optimizovan za tih rad i nisku potrošnju goriva, precizno nameštajući menjanje brzina prema opterećenju motora, nadziranjem ugla papučice gasa, brzine vozila i sile kočenja.
U sportskom načinu rada, sistem je optimizovan za brži odziv i direktniju kontrolu motora. Ovaj 7-stepeni CVT menjač koristi kratke prenosne odnose kod prebacivanja u više stepene, odnosno direktno prebacivanje u niže stepene, prilikom kočenja i usporavanja.
Sportski način rada takođe ima preciznu kontrolu u krivinama. Nakon što detektuje usporavanje, sistem prebacuje u niži stepen i aktivira kočenje motorom kako bi se olakšalo kočenje vozila. U sredini krivine, sistem prekida prebacivanje kada se detektuje poprečna G-sila. Na izlasku iz krivine, inteligentna kontrola prebacivanja u niži stepen prenosa osigurava optimalni prenosni odnos za potreban stepen ubrzanja.
Čak i u osnovnom paketu, unapređene su specifikacije opreme novog modela "aurisa", kako bi se pojednostavio i unapredio život u kabini, uz dodatak regulatora brzine i podesivog limitera brzine (za CVT modele), "Follow Me Home" funkcije prednjih svetala i sistema pomoći pri kretanju uz brdo. Srednji paket opreme ima po visini podesivo sedište suvozača, zadnji središnji naslon za ruke i "Tojota Touch" napredni multimedijalni sistem sa USB/iPod priključkom i zadnjom kamerom.
Sveobuhvatni popis naprednih opcija za unapređenje udobnosti i praktičnosti uključuje bi-ksenon prednja svetla visokog intenziteta, sistem prilagodljivih prednjih svetala (AFS), funkciju automatske regulacije dugog svetla (AHB), automatski klima uređaj, sistem pametnog ulaska i pokretanja, panoramski krov, "Toyota Touch & Go" navigacioni sistem, JBL premium audio sistem, a u modelima sa visokim paketom opreme i jednostavni sistem za pomoć pri parkiranju (SIPA).
Novi "auris" zadržava "Tojotine" visoke standarde aktivne i pasivne bezbednosti i planira da dobije 5 zvezdica na Euro NCAP testu bezbednosti za 2013. godinu. Bez obzira na znatno snižavanje linije poklopca motora, nije ugrožena zaštita pešaka prilikom udara, dok niz komponenti za apsorbovanje energije, uključujući nosač branika i donji poprečni element pomažu u minimalizovanju energije sudara. "Auris" je opremljen ABS sistemom sa EBD funkcijom, sistemom kontrole stabilnosti vozila (VSC) i signalom kočenja u slučaju nužde. Opremljen je vazdušnim jastukom za vozača, suvozača, vazdušnim jastukom za kolena, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama.
"Tojota Touch" sistem
Dostupan od srednjeg paketa opreme, "Tojota Touch" sistem u novom "aurisu" uključuje 6,1-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji predstavlja potpuno novu verziju široko dostupnih multimedijalnih sistema. Sistem sadrži AM/FM radio sa opcionim DAB+ prijemnikom, CD/MP3 plejer, Bluetooth sistem za telefoniranje i prenos muzike, kao i AUX i USB priključak za spajanje prenosivih audio uređaja, sa funkcijom prikaza iPod izgleda albuma. Na ovom ekranu mogu da se prikazuju ekran protoka energije hibridnog sustava, kao i informacije o potrošnji goriva, a zadnja kamera je deo standardne opreme.

Kao standardni deo visokog paketa opreme i opcija u srednjem paketu opreme, novi Auris ima jednostavni sistem za pomoć pri parkiranju (SIPA), sa "Easy Set" funkcijom koja olakšava i ubrzava njegovu upotrebu. Sistem koristi zadnju kameru i ultrazvučne senzore na bočnim stranama prednjeg branika za detekciju odgovarajućih parking mesta. Nakon toga automatski aktivira pravilnu sekvencu okretanja upravljača za manevar parkiranja u željeno parking mesto, vozač samo treba da kontroliše brzinu vozila.

Početna cena modela "auris" sa benzinskim 1.33 motorom i terra paketom opreme iznosi 14.200 evra.

Izvor: Pressonline

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati