Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

POČELO PRIMENJIVANJE ISPRAVNOSTI VOZILA NA TNG

12. 04. 2013.  - Autor: Dragan Stanimirović

Bezbednost na prvom mestu

Pravilnik o ispitivanju ispravnosti vozila koja koriste TNG (gas) konačno je počeo da se primenjuje i u Srbiji! Uvođenjem novog pravilnika o ispitivanju vozila rešena je ova do sada neuređena oblast, kao i izdavanje atesta. Ovim pravilnikom, regulisano je atestiranje polovnih vozila iz uvoza, kao i automobila kojima se ugrađuje gas.

Bezbednost na prvom mestu

Ono što je najbitnije je da će automobili sada biti znatno sigurniji po vozača i putnike, a precizno je utvrđeno kako treba da izgleda gasni uređaj u automobilima, ko može da izda potvrdu o ispravnosti i takođe je predviđeno da sva vozila u koja se ugrađuje sistem za alternativna goriva, mora da prođe ispitivanje ispravnosti. Njime je predviđeno i da se ugradnja motora istog tipa i istog proizvodjača, koji se ugrađuje fabrički, ne smatra prepravkom, pa zato nije potreban poseban atest.

Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže da ovim pravilnikom, koji je stupio na snagu 12. februara, između ostalog, regulisano je i atestiranje polovnih vozila iz uvoza, kao i automobila kojima se ugrađuje uređaj za gas.

- Voziti neispitani automobil na gas je opasna stvar. Možemo reći da su ranije ta vozila bila bombe na točkovima i nije slučajno zakonom predviđeno da se utvrdi ispravnost automobila. Atest vozila koji su prepravljeni na TNG ranije je imao rok za upotrebu 10 godina. Novim zakonom je predviđeno da se sada smanji na pet i pregledaju svi sklopovi, i to od plinske boce do creva, i tek se onda izdaju uverenja. Na tehničkom pregledu automobila koja koriste gas, a nemaju uverenje, upućuju se na atest (pregled vozila). Ovo je u interesu svih vozača i putnika, kako bi vozila bila bezbednija i sigurnija. Od primene pravilnika do danas je atestirano i izdato nešto više od 700 uverenja - rekao je Jovanović i dodao da su za "kontrolu" ovlašćeni Mašinski fakultet u Beogradu, Institut u Vinči, Mašinski fakultet u Kragujevcu, Tehnički fakultet u Novom Sadu, Mašinski fakultet u Nišu i Auto-moto savez Srbije.

Kako smo saznali, u Srbiji ima oko 300.000 vozila koja se "teraju" na gas, koji je znatno jeftiniji od drugih derivata (litar gasa košta od 73 do 76 dinara). Međutim, u razne državne kase sliće se od obavezne kontrole dobar deo finansija i ovoga puta kada se pomnoži sa 300.000 vozila. Na primer, vozači koji prvi put idu na ispitivanje "plinskog uređaja" moraće da izdvoje tričavih 9.500 dinara, dok oni koji imaju stara uverenja i kako bi dobili novo, "pregled" košta 6.000 dinara. Na ovu cenu naravno dodaje se i tehnički pregled vozila od 1.000 do 1.500 dinara, kao i registracija vozila.

Kako nam je rečeno u Auto-moto savezu Srbije, kada je počela primena pravilnika o ispitivanju vozila koja koriste TNG, gužve ima i da je primena novih pravila kod vozača dobro prihvaćena, jer njihova bezbednost u vozilu, kao i putnika, najbitnija.

Inače, vozači koji ne dobiju potvrdu o izvršenom pregledu rizikuju da budu kažnjeni od saobraćajne policije, jer se po novim propisima takvo vozilo smatra tehnički neispravnim. Ono što treba istaći jeste, da vlasnici koji voze automobile na plin i svoje četvorotočkaše su atestirali do 12. februara, neće u narednih pet godina morati da idu na ponovno ispitivanje ispravnosti vozila.

Mesta na kojima se ispituje ispravnost automobila u obavezi su da imaju angažovanih sedam radnika, od kojih dva doktora tehničkih nauka, tri mašinska inženjera i dva tehničara iz oblasti mašinstva. Precizno su utvrđeni i uslovi u pogledu objekata i opreme koje te organizacije moraju da ispunjavaju.

Ono što je najbitnije u novoj primeni jeste bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Vozačima će na svakih pet godina iz džepa biti isterano nekoliko "hiljadarki" radi kontrole i ispitivanja, ali njihova bezdebnost će biti na najvišem nivou.

Izvor: Pressonline

Tagovi

Komentari (8)

ostavi komentar
anonymous [neregistrovani]
 [03.05. 2013., 18:45]

driver

sada su gospoda iz agencije za bezbednost saobracaja-jovanovic i okanovic,izmislili novi namet za automobile sa pogonom na tecni gas.a toje ako hocete da skinete plinski uredjaj ne mozete to sami da uradite vec morate u ovlasceni servis gde placate preko 6ooodin.pa na tehnicki pregled a ito kosta da utvrde da vise nemate uredjaj.to radi agencija koja je izmisljena da bi se stojadini,damiri injima slicni uhlebili i pljackali ovaj narod.sta ce ta agencija kad vec ima saobracajni institut i saobracajni fakultet.sto se drzava ne ugleda na italiju gde se ugradnja plinski uredjaja dotira sa polovinom sume.agencija je samo jedna lopovska organizacija.sram ih bilo. l o p o v i

Odgovori
Vidi odgovore
Mile [neregistrovani]
 [25.04. 2013., 14:12]

Pljackasi

Jednom steceno pravo se novim zakonom ne moze ukinuti!

Ovo je pitanje za Evropski sud za ljudska prava u Strazburu.
Novi zakon moze da vazi samo za nove korisnike od datuma stupanja na snagu a za ostale po isteku vazeceg uverenja!
Mozda se sete i penzionerima da ukinu penzjie jer po novom zakonu treba da rade jos koju godinu!!!

Bando lopovska!

Odgovori
Vidi odgovore
anonymous [neregistrovani]
 [16.04. 2013., 17:09]

driver

zalosno je kada propali policajac gospodin stojadin jovanovic, dirktor zlocinacko teroristicke organizacije zvane agencija za bezbednost saobracaja,i njegov guzolizac damir okanovic a uz pomoc klana alvirovic donose zakon za pljacku voaaca.

Odgovori
Vidi odgovore
hejter [neregistrovani]
 [14.04. 2013., 23:19]

lopovi i secikese

Kako mogu da kazu da do sada to nije bilo regulisano?Zasto putem medija lazu ovaj narod?Meni je sve sto ugradjeno pregledao,slikao digitalnim aparatom za arhivu(ili za sta vec),overio,pecatirao i potpisao uverenje, ovlasceni masinski inzenjer sa fakulteta iz Nisa.Sve je to uredno placeno i vazilo je 10 godina.E sad to vise ne vazi jer je izgleda zafalilo para u kasi.Pa nismo mi (barem vecina) sami sebi potpisali i izdali uverenja o TNG-u.Bezbednost,bla bla bla,price za malu decu.Jeste,ne treba svugdje ugradjivati i prckati po sistemu,ali koliko puta ste u novina procitali da se nesto desilo zbog neispravnog plina?Desava se,ali hvala Bogu,vrlo retko.Kakvi se sve truli krsevi bez sajtni,svetala i sl. registruju a oni se zalepili za TNG.Jesu tata i sin Alvirovic na sav glas pricali kako je to sve sigurno i bezbedno pa dovodili u emisiju nezamenjivog strucnjaka Okanovica(da hvali sve to,tj.TNG),jesu radili eksperimente na kolima,ispitivali ventile bla bla bla i sve je bilo u najboljem redu.I SVE TO ZA VREME ONOG STAROG PRAVILNIKA.Sta ta ista Agenciji za bezbednost saobraćaja radi za PRAVU bezbednost saobracaja?Nista.Osim sto stalno smislja dodatne takse,pravilnike koje vazi 2-3 godine,pa onda izmisljaju nove,naravno skuplje.Sta to oni toliko rade da njihovo uverenje kosta 3.000 din?Pa treba za plate gore u agenciji.'Usluge laboratorije' - 6.000 din.?!Koje laboratorije?Osim ako pod laboratoriju ne misle vizuelni pregled sistema.I jos ako hoces da skines sistem,to te kod iste te laboratorije kosta 11.000?!Izgleda da trebas da budes raketni naucnik da zatvoris bocu i skines dva creva za dotok plina i nastavis da vozis na benzin kao i pre ugradnje plina.I sve se nesto drze da je tako u EU a verovatno su dodali nesto cega nema u EU da bi navukli vise para.Sto ne kazu sta neke drzave u EU rade da stimulisu gradjane da ugrade TNG,npr.kao u Italiji gde drzava placa pola vrednosti ugradnje,a sve zbog manjeg zagadjenja naravno.O tome se ne prica.A sutra ce ta ista,nazovi Agencija za bezbednost da izmisli da moras umesto plasticnih imati metalne okvire za tablice,da smes da imas samo fabricke alu felne,da ne sme da visi jelkica na retrovizoru itd.itd.Lopoluk uvijen u pricu o bezbednosti.

Odgovori
Vidi odgovore
anonymous [neregistrovani]
 [13.04. 2013., 17:09]

Deri stojadine, deri drzavo

Ako stojadine deri ovce, kad su glupe, mi vas placamo, vi nas na to jos derete, ako stojadine ako dzavo deri nas jer ovce i nisu za drugo, P.S. ljudi vise nemaju ni za hleb uvedite jos i taksu na vazdu pa da pomremo ko ljudi a ne ko ovce

Odgovori
Vidi odgovore
drLaki [neregistrovani]
 [13.04. 2013., 09:30]

Strucnjak

Ide bre Stojadine, nastavi da krades dnevnice, ne daji vise nikakve izjave. Kazes radi bezbednosti gradjana, a dalje u tekstu pise da je plin bezbedniji od benzina.
PS: Zaboravili ste na stavku pregleda sklopova (6.000 din), da dodate 'OBAVEZNU' zamenu creva vosokog pritiska, sto je jos dodatnih 3-4.000 din.

Odgovori
Vidi odgovore
anonymous [neregistrovani]
 [12.04. 2013., 15:07]

sramota od organizacije

Ako je za dva meseca izdato 700 potvrda onda je to jasan pokazatelj sramotne organizacije koju je nametnula Agencija za bezbednost saobraćaja jer se normalno mesečno pregledalo 5000 vozila u Srbiji. Neko bi trebao za to da odgovara. Ostavili su skoro 10000 ljudi neregistrovane. Što se time ne bave novine, a ne da im Stojadin daje bombastične izjave kako je njegova agencija pokušala da ubije ugradnju i vožnju na gas (što su zaboravili na metan, gde je samogradnja prikolica...) a to treba da zvuči kao da su uradili nešto dobro za narod.

Ljudi su ogorčeni počeli da skidaju opremu da bi tek onda saznali da će to da ih zađe skuplje nego da ostave opremu i sačekaju red za pregled??

Jel ta agencija kako se priča na budžetu? zašto su im onda cene po 3000 dinara, plus takse.

Odgovori
Vidi odgovore
Goldman [neregistrovani]
 [12.04. 2013., 14:37]

Još jedno pljačkanje naroda

OVO JE SAMO JOŠ JEDNA U NIZU PLJAČKI NARODA I SIROTINJE!!!
PITANJE JE SAMO DOKLE I KOLIKO OVAJ NAROD MOŽE IZDRŽATI???

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati