Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

18. 12. 2017.

Žele volan u svojim rukama, neki to vole više od seksa

Dve trećine evropskih vozača i dalje želi da samostalno upravlja svojim četvorotočkašima, čak i ako autonomni automobili postanu uobičajeni, dok samo 33% ispitanika "pozdravlja dolazak automobila bez vozača".

Žele volan u svojim rukama, neki to vole više od seksa

foto:b92.net

Prema velikom istraživanju čije je rezultate objavila Mazda, dva od tri evropska vozača i dalje žele da voze, čak i ako autonomni automobili postanu svakodnevica na putevima Starog kontinenta.

U okviru istraživanja agencije Ipsos - koje je naručeno kao deo Mazdine kampanje "Drive Together" koja slavi radost vožnje - anketirano je 11.008 ljudi na ključnim evropskim tržištima.

U proseku 66% vozača želi da ostane za upravljačem čak i ako samovozeći automobili postanu široko dostupni. U Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Austriji i Poljskoj taj udeo se penje do 71%, a samo se u Italiji spušta ispod 60 procenata (59%).

Studija je takođe pokazala da samo 33% vozača "pozdravlja dolazak autonomnih automobila", sa udelom od samo 25% u Francuskoj i Holandiji i 29% u Velikoj Britaniji.

"U svetu koji dovodi u pitanje sam čin vožnje i iznova vrednuje ulogu automobila i ulogu vozača kroz tehnološke promene, nastavićemo da gajimo konvencionalnost iz ljubavi prema vožnji", odlučni su u Mazdi.

Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da autonomni automobili u Evropi imaju veću podršku među mlađim starosnim grupama – u stvari, oni između 18 i 24 godine starosti (33%) manje podržavaju autonomne automobile od starosne grupe 25-34 godine (36%) i one 35-44 godine (34%).

Istraživanje takođe otkriva značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sledeće statistike: prosečno 69% vozača "se nada da će buduće generacije i dalje imati mogućnost da voze automobile" – taj udeo iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj.

Osim toga, 36% onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao "produžetak sopstvenog identiteta", sa udelom od čak 56% u Poljskoj i 46% u Italiji.

Vozačima se uskraćuje čist užitak vožnje

Među ispitanicima, 34% se slaže sa time da postoji opasnosti da vožnja postane "zaboravljeni užitak" - u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40% ili više.

"Mi u Mazdi jednostavno volimo vožnju i ovo istraživanje jasno pokazuje da se veliki broj evropskih vozača slaže sa nama - naravno, postoji uloga za autonomne automobile, ali za nas i za mnoge druge, čini se da ne postoji ništa što bi moglo da se uporedi sa fizičkim zadovoljstvom vožnje", kaže šef Mazda Motor Europe, Džef Gajton,

"Ako pogledate automobilsku industriju uopšte, verujemo da mnogi proizvođači vozačima uskraćuju čist užitak vožnje. Mazda se bori protiv toga i iz rezultata istraživanja je očigledno da još uvek postoji veliki procenat vozača koji žele upravljač u svojim rukama", dodaje on.

Vožnja je ipak nešto više od prelaska od tačke A do tačke B

U proseku 53% kaže da je "vožnja više od jednostavnog puta od tačke A do tačke B", s tim da se udeo takvih u Poljskoj penje i do 66%, dok 55% misli da vožnja sa porodicom i/ili prijateljima može biti "poseban doživljaj" – više od 60% u Španiji, Italiji, Švedskoj i Poljskoj.

Poređenja sa drugim aktivnostima takođe otkrivaju da 37% ispitanika preferira vožnju u odnosu na PC igre, 23% bira vožnju pre nego piće u baru ili bavljenje sportom, s tim da je poslednjih u Velikoj Britaniji čak 37%.

U Italiji i Velikoj Britaniji 9% ispitanika je izjavilo da više voli vožnju od seksa - 12% među ženama, 6% među muškaracima.

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage