Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

02. 04. 2018.

Šef Bugattija: Ne znam kolika je najveća brzina Chirona

O maksimalnoj brzini jednog od najekskluzivnijih i najskupljih hiperautomobila današnjice nagađalo se još dok je Chiron bio samo projekat na crtaćem stolu, ali ni dve godine posle lansiranja ne zna se koliko on može "da razvije".

Šef Bugattija: Ne znam kolika je najveća brzina Chirona

Foto:B92.net

Sa prodatih 320 od planiranih 500 primeraka za manje od dve godine, Bugatti Chiron već sad predstavlja veliki uspeh za svog proizvođača, a ako se nastavi istim tempom očekuje se da poslednji automobil dobije svog vlasnika u narednih godinu dana.

Iako se u početku prodaje, uglavnom iz marketinških razloga, potencirala priča o neverovatnoj maksimalnoj brzini i "najbržem produkcijskom automobilu koji se može voziti po javnim putevima", čini se da je ona sada pala u drugi plan, jer se Chiron sasvim dobro prodaje i bez nje.

* Chiron za pogon koristi 8.0 litarski W16 sa četiri turbo punjača, koji proizvodi čak 1.500 ks (1.103 kW), pri 6.700 obrtaja, i razvija 1.600 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnih u rasponu 2.000-6.000 o/min! Automobil od 0 do 100 km/h stiže za 2,5 s, dok mu je za postizanje brzine od 200 na sat potrebno 6,5 sekundi. Do 300 km/h, Chiron ubrzava za 13,6 s.

Zato je i dugo najavljivani, zvanični brzinski test koji bi najzad pokazao koliko automobil može "da razvije", odložen na neodređeno vreme.

To je u razgovoru za CNBC potvrdio i prvi čovek Bugattija, Stefan Vinkelman.

"Trenutno imam dosta toga u planu, a brzinski test (Chirona) nije moj prioritet. Ima mnogo drugih, prečih stvari koje treba uraditi", kaže Vinkelman.

"Ja čak i ne znam koliko brzo taj automobil može da ide".

U međuvremenu su se pojavile glasine da Bugatti izbegava brzinski test zato što zna da Chiron ne može da nadmaši rezultat koji je zabeležio švedski hipreautomobil Koenigsegg Agera RS, koji je trenutno vlasnik brzinskog rekorda kada je reč o produkcijskim vozilima za javne puteve.

Podsećamo, Agera RS je 2017. na zvaničnom testu u Nevadi nakon dve vožnje u različitim smerovima zabeležio prosečnu brzinu od 447,2 km/h, a u drugoj vožnji je izmereno čak 457,5 km/h.

Osim toga, Koenigsegg je nadmašio Bugatti u jednom testu u kome su odmerili snage. Agera RS je postavio rekord u ubrzanju do 400 na sat, a zatim i zaustavljanju (0-400-0km/h). Najpre je to izveo za 36,44 sekunde (oko 6 sekundi bolje vreme od Chirona), a zatim je i popravio sopstveni rekord na 33,29 sekundi!

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati