Povećaj veličinu slova
Vrati na prvobitnu veličinu slova
Samnji veličinu slova
štampaj
štampaj
Pošalji prijatelju
Suzuki skinuo BMW sa trona
Nemački BMW dugo je bio lider u profitabilnosti kada su u pitanju veliki serijski proizvođači.
Foto: Getty images
Iako je broj prodanih automobila važan podatak za svakog proizvođača, čak i oni s najboljim rezultatom u ovom segmentu prvenstveno ciljaju na rast profitabilnosti koja zavisi od marži.
Gigant iz Bavarske je dugo imao "savršenu" formulu za balans između popularnosti njegovih modela, tražene cene i troškova, ali globalni trgovinski rat (SAD vs Kina), te pad prodaje dizela utiče na Nemce.
Tako je japanski Suzuki postigao veću profitabilnost od BWM u tećem kvartalu 2018. godine sa 11,8 odsto u odnosu na 11,4%.
Slede ih druga dva nemačka giganta Daimler i Volkswagen sa po 6,5%, prema istraživanju revizorske kuće Ernst & Young.
S obzirom na najavljeni Brexit i prelazak na WLTP standarde testiranja emisije štetnih gasova i prosečne potrošnje, a u eri rasta popularnosti električnih automobila, evropski proizvođači bi moglo da dožive nove udarce.
Nema komentara.