Press Online :: Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/rss.html sr http://www.pressonline.rs/img/logo.png Press Online :: Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/rss.html Na samo kamion i Roadster: Mask otkrio i izgled pik-apa http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402406/na-samo-kamion-i-roadster-mask-otkrio-i-izgled-pik-apa.html Tokom prezentacije električnog kamiona Tesla Semi, Ilon Mask je predstavio i novi Roadster, koji na puteve stiže 2020, ali je nakratko prikazan i izgled budućeg pik-ap vozila ove kompanije. ]]> Foto:B92.net

Teslin pik-ap/kamionet razlikuje od tradicionalnog vozila ovog tipa, koje je inače veoma popularno na severnoameričkom kontinentu, pre svega po dizajnu, ali i po veličini.

Kako bi dočarao njegove razmere, Mask je pokazaao dizajnerski crtež na kome se vidi kako Teslino vozilo u teretnom delu prevozi klasični pik-ap, kakav se danas viđe po američkim putevima.

Osim po dimenzijama, Teslin pik-ap/kamionet izdvaja se od kovencionalnih pik-apova i po dizajnu putničke kabine, koja podseća na umanjenju kabinu Tesla Semi električnog kamiona-šlepera.

Tesla Pickup Truck (Screenshot YouTube)
Tesla Pickup Truck (Screenshot YouTube)

S obzirom da američki proizvođač trenutno ima pune ruke posla kako bi povećao nivo proizvodnje najvažnijeg automobila u gami, Modela 3, koji nestrpljivo očekuje preko 400 hiljada kupaca, dok istovremeno radi na pripremi produkcijske verzije kamiona, Roadstera, ali i već najavljenog manjeg krosovera, Modela Y, pik-ap/kamionet će morati da pričeka svoj red.

]]>
Mon, 20 Nov 2017 12:20:50 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402406/na-samo-kamion-i-roadster-mask-otkrio-i-izgled-pik-apa.html
Još jedna "bomba" iz Tesle: Mask otkrio novi Roadster! http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402332/jos-jedna-bomba-iz-tesle-mask-otkrio-novi-roadster.html Ilon Mask je “šokirao” zvanice na prezentaciji svog električnog kamiona kada je nakon promocije teretnjaka sa pogonom na struju nenajavljeno predstavio novi Teslin Roadster. ]]> Foto:B92.net

S obzirom da prilikom najave promocije električnog kamiona-šlepera nije nagovestio da će pored teretnjaka otkriti i novi Teslin sportski automobil, Mask je iznenadio publiku kada se na bini pojavio novi Roadster.

U Tesli kažu da je u pitanju najsportskiji električni automobil koji je ta kompanija do sada napravila.

Mask je već duže vreme najavljivao Roadster druge generacije (prva verzija koja se izrađivala od 2008. do 2012. bila je ujedno i prvi Teslin serijski model ikada), pa je iskoristio medijsku pažnju koju je privukao električni kamion da javnosti predstavi dugo očekivanog naslednika starog Roadstera.

Novi električni model sa 2 vrata ima dinamičan dizajn i izrazito sportski izgled, poput klasičnih supersportskih automobila. A i performanse su mu više nego dostojne jednog superautomobila.

Screenshot YouTube
Screenshot YouTube

U Tesli kažu da je novi Roadster u stanju da od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrza za neverovatnih 1,9 s, dok iz mesta do 160 km/h (100 milja na sat) stiže za svega 4,6 s!

Distancu od četvrt milje (oko 400 metara), iz stanja mirovanja, prelazi sa samo 8,8 s, a maksimalna brzina automobila iznosi preko 400 km/h (250 milja na sat).

Mask je saopštio i da novi Roadster ima autonomiju u vožnji od gotovo 1.000 km (620 milja). Kapacitet pogonskih baterija je 200 kWh.

Inače, automobil ima 4 sedišta (2+2), mada je prostora na zadnjim veoma malo, tako da je praktično reč o dvosedu.

Kada je u pitanju dizajn spoljašnjosti, načinjen je veliki pomak u odnosu na aktuelnu gamu Teslinih automobila.

Spoljašnjost je fluidna i aerodinamična, sa uskim LED farovima i naglašenim, proširenim blatobranima. Zadnji deo vozila karakterišu veliki difuzor i spojler, koji pružaju agresivan izgled automobilu otpozadi, kao i diskretna stop svetla.

Roadster ima tvrdi sklopivi krov, čiji se centralni deo može ukloniti, slično kao kod “targa” automobila.

Fotografija iz unutrašnjosti otkriva futuristički kokpit sa upravljačem nalik onom iz trkačkog bolida, dok se na centralnoj konzoli vidi prepoznatljivi veliki "touchscreen", koji karakteriše i ostale Tesline modele.

S obzirom da predstavlja veliki pomak unapred u odnosu na prvu generaciju, novi Tesla Roadster biće i znatno skuplji u poređenju sa prethodnikom.

Cena će startovati od 200.000 dolara, a da bi rezervisali svoj primerak, budući kupci će morati da plate depozit od 50.000 dolara.

Za one koji žele nešto više od “standardne” verzije, Tesla će ponuditi ograničenu seriju sa oznakom Roadster Founders Series od 1.000 primeraka, koji će se prodavati po početnoj ceni od 250.000 dolara.

Start prodaje i datum početka proizvodnje za sada nisu poznati.

.

.

.

]]>
Fri, 17 Nov 2017 12:42:50 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402332/jos-jedna-bomba-iz-tesle-mask-otkrio-novi-roadster.html
Da li ste pod dejstvom alkohola ako popijte jedno piće? http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402331/da-li-ste-pod-dejstvom-alkohola-ako-popijte-jedno-pice.html Skoro polovina ljudi (48%) koji su konzumirali jedno ili dva alkoholna pića, i čija količina alkohola u krvi u tom trenutku varira između 0.03-0.09%, ne smatra da je pod uticajem alkohola. ]]> Foto:B92.net

To su pokazali rezultati međunarodnog istraživanja koje je sprovela kompanija Heineken i koji su predstavljeni studentima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, na edukativnoj radionici “When you drive, never drink“ u okviru istoimene globalne kampanje.

Istraživanje je otkrilo i da samo 43% vozača koji konzumiraju alkohol brine da će ih zaustaviti policija dok upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola. Osim toga, svaki drugi vozač koji vozi pod uticajem alkohola svoje ponašanje ne bi opisao kao neodgovorno.

Takođe, svaki četvrti vozač u svetu smatra da je vožnja pod dejstvom alkohola u njegovoj zemlji prihvatljiva, dok njih 64% smatra prihvatljivom vožnju pod dejstvom alkohola ukoliko su između konzumacije alkoholnih pića obilno jeli ili dremnuli, a 69% vozača koji konzumiraju alkohol pouzdano tvrdi da znaju granice svojih sposobnosti kada je reč o upravljanju automobilom.

Istraživanje je pokazalo i da oni koji voze pod dejstvom alkohola pokazuju viši stepen samouverenosti.

Foto: Heineken Srbija
Foto: Heineken Srbija

Predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović prikazao je realne primere iz saobraćaja kao i posledice vožnje pod dejstvom alkohola.

“Vozači koji upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola su tempirane bombe na putevima, ali da bismo sprečili njihovo postojanje u saobraćaju, nije dovoljno da se bavimo samo kažnjavanjem. Neophodno je da vozače, pre svega mlade, edukujemo i podignemo im nivo svesti o značaju odgovorne konzumacije alkohola“, izjavio je Okanović.

U okviru ove radionice, novinar i stručnjak iz oblasti automobilizma i saobraćaja, Mladen Alvirović, predstavio je studentima prvi realni eksperiment u Srbiji sproveden na temu alkohola i vožnje.

“Vožnja u alkoholisanom stanju u Srbiji je postala stvar dokazivanja nečije vrednosti ili sposobnosti. Jedan od razloga za takvo ponašanje je nedostatak edukacije. Zato je ova akcija odličan primer kako se direktno komunicira sa najugroženijima“, rekao je Alvirović.

Pored interesantnih informacija koje su saznali na predavanju, studenti su imali priliku da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa onako kako to rade profesionalni vozači – na specijalnoj BATAK Champion Reaction mašini.

Kompanija Heineken Srbija i Komitet za bezbednost saobraćaja do sada su sproveli radionice na Ekonomskom i Saobraćajnom fakultetu, a najavljene su na još dva fakulteta Univerziteta u Beogradu - Pravnom i Fakultetu organizacionih nauka.

]]>
Fri, 17 Nov 2017 12:40:55 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402331/da-li-ste-pod-dejstvom-alkohola-ako-popijte-jedno-pice.html
Lambo za skromnog papu, ali se on neće u njemu voziti http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402260/lambo-za-skromnog-papu-ali-se-on-nece-u-njemu-voziti.html Lamborghini je napravio jedinstveni primerak modela Huracan, koji je poklonio papi Franji. ]]> Foto:B92.net

Papa koji je poznat po tome što koristi skromne automobila za prevoz, blagoslovio je skupoceno vozilo koje će biti prodato na dobrotvornoj aukciji.

Reč je o jedinstvenom Huracanu, u verziji sa zadnjim pogonom, sa 580 ks i 540 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Automobil je ofarban u belo, sa zlatno-žutim detaljima u čast državnih simbola Vatikana, a primopredaji su prisustvovali papa Franja, kao i šef Lamborghinija, Stefano Domenikali.

Papa je tom prilikom blagoslovio ovaj specijalni Lamborghini i potpisao se na vozilo. “Papski” Huracan biće prodat na dobrotvornoj aukciji koja će se održati 12. maja 2018. u organizaciji kuće RM Sotheby’s.

]]>
Thu, 16 Nov 2017 12:07:24 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402260/lambo-za-skromnog-papu-ali-se-on-nece-u-njemu-voziti.html
McLaren predstavlja novi hiperautomobil 10. decembra http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402208/mclaren-predstavlja-novi-hiperautomobil-10-decembra.html Naslednik modela P1 biće najekstremniji McLaren do sada koji može da se legalno vozi na javnim putevima, a nakon decembarske online premijere, prvi put će se pojaviti u javnosti na sajmu automobila u Ženevi, u martu 2018. godine. ]]> foto:B92.net

Novi model koji pripada McLarenovoj familiji hiperautomobila pod nazivom Ultimate Series za sada vodi pod oznakom P15. Britanski proizvođač objavio je i dve tizer fotografije uoči predstavljanja ovog automobila, na kojima se vide detalji LED stop svetala i izduva.

Zvaničnih informacija o pogonskom sistemu za sada nema, ali spekuliše se da će P15 koristiti unapređeni 4.0 twin-turbo V8 koji pokreće McLaren 720S, uz eventualnu asistenciju elektromotora koji bi zajedno sa benzincem činio hibridni pogon.

Više detalja biće poznato uoči premijere, a najkasnije 10. decembra kada će novi model biti zvanično predstavljen.

]]>
Wed, 15 Nov 2017 13:10:09 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402208/mclaren-predstavlja-novi-hiperautomobil-10-decembra.html
"Kraj za benzince i dizelaše 2050.godine" http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402154/kraj-za-benzince-i-dizelase-2050godine.html Šef Toyote za istraživanje i razvoj naprednih tehnologija, Seigo Kuzumaki, izneo je procenu te kompanije da će polovinom 21. veka iz drumskog saobraćaja nestati motori sa unutrašnjim sagorevanjem. ]]> Foto:B92.net

Japanski proizvođač trenutno drži 12% automobilskog tržišta u SAD i oko 4% u Evropi, ali zato proda 43% svih elektrifikovanih vozila na svetu, pre svega modela sa hibridim, plug-in hibridnim pogonskim sistemima.

Prognoza koju je saopštio Kuzumaki zasnovana je na tome da će se proizvođači automobila iz godine u godinu suočavati sa sve većim ograničenjima kada je reč o emisiji CO2, što će ubrzati razvoj vozila sa pogonom na električnu energiju. To će na kraju dovesti do prestanka proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na globalnom nivou.

"Očekujemo da će do 2050. godine dozvoljena CO2 emisija automobila biti snižena za 90 odsto u poređenju sa 2010.", kaže Kuzumaki za Autocar.

"Da bi se to postiglo, potrebno je da od 2040. prestanu da se proizvode novi automobili sa čisto benzinskim i dizel motorima, dok će biti moguće da se ugrađuju samo u hibridne ili plug-in hibridne modele."

Toyota će svoj prvi potpuno električni model ponuditi kupcima do kraja ove decenije. Elektromotor će se napajati iz litijum-jonskih baterija, a automobil će imati autonomiju u vožnji od blizu 500 km.

Posle 2020, Toyota očekuje da će ovladati tehnologijom “solid-state” baterija koje bi trebalo da naprave revoluciju u razvoju i prodaji modela na struju, tako što će omogućiti bolje performanse električnih automobila (veći radijus kretanja), uz smanjenje dimenzija.

]]>
Tue, 14 Nov 2017 11:53:03 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402154/kraj-za-benzince-i-dizelase-2050godine.html
Ima amblem Ferrarija, vredi 150.000 $, a nije automobil http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402093/ima-amblem-ferrarija-vredi-150000--a-nije-automobil.html Ova polovna knjiga košta kao polovni Ferrari . ]]> Foto:B92.net

uksuzno opremljena knjiga čije korice krasi značka propetog konja sa dijamantima, prodaje se na aukciji po ceni koja bi više odgovarala nekom polovnom Ferrari automobilu.

Ipak, RM Sotheby's očekuje da će ovaj redak primerak monografije "The Official Ferrari Opus" iz 2011. na aukciji u Njujorku u decembru prodati za 150.000 dolara (procenjuje se da je vrednost knjige između 125.000 i 175.000 dolara).

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

Kada je originalno objavljena pre šest godina, izdavač Opus Media Group nazvao ju je "najekskluzivnijom knjigom na savetu".

Izrađena od specijanog, masivnog papira, monografija je teška 37 kilograma, a na 852 strane nalazi se više od 2.000 ekskluzivnih fotografija svih automobila koji su sišli sa Ferrarijevih fabričkih traka (bilo da je reč o "civilnim" ili trkačkim modelima), kao i svih vozača koji su se takmičili na auto-trkama za Ferrari od 1947. godine.

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

Knjiga je štampana u nekoliko verzija, a ova koja će se naći na prodajnoj aukciji spada u najređe i najskuplje – napravljeno je samo 400 primeraka (aukcijski primerak bio je namenjen kupcu iz Belgije).

Korice ove knjige obložene su kvalitetnom crvenom kožom a na naslovnoj strani nalazi se 30 dijamanata koji formiraju logo Ferrarija.

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

Uz knjigu, koja sa nalazi u specijalnoj crnoj kutiji izrađenoj od ugljeničnih vlakana, dolaze i rukavice za listanje stranica, kako na papiru ne bi ostajali otisci prstiju.

Pored toga, tu su i potpisi tadašnjih vozača Ferrarijevog F1 tima, Fernanda Alonsa i Felipea Mase, kao i Luke di Montecemola, koji je 2011. bio predsednik kompanije.

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

Interesantno je da se pomenuto "dijamantsko" izdanje knjige originalno prodavalo za 275.000 dolara, a Ferrari je mislio i na one koji ne mogu da priušte ovu ekskluzivnu knjigu, pa je pripremio "jeftinija" izdanja - Enzo (37.500 dolara), Cavallino Rampante (7.000 dolara) i Classic (3.520 dolara).

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

.

]]>
Mon, 13 Nov 2017 13:07:23 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402093/ima-amblem-ferrarija-vredi-150000--a-nije-automobil.html
Amerika pokazala mišiće: Corvette ZR1 za 2018.godinu http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402091/amerika-pokazala-misice-corvette-zr1-za-2018godinu.html Stigla je najsnažnija produkcijska Korveta svih vremena. ]]> Foto:B92.net

Dugo očekivana ZR1 verzija poslednje generacije modela Chevrolet Corvette debitovala je na sajmu automobila u Dubaiju sa 766 konjskih snaga.

Chevrolet kaže da je ZR1 za 2018, osim što je najjača do sada, ujedno i najbrža produkcijska verzija američkog ovog supersportskog modela, otkako je prva generacija Corvette predstavljena javnosti u hotelu Waldorf Astoria, u Njujorku, 17. januara 1953.

Ovakve epitete novi ZR1 zaslužio je pre svega zahvaljujući ekskluzivnom 6.2 litarskom V8 LT5 motoru sa kompresorom koji raspolaže sa 766 "konja" (563 kW) pri 6.300 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 969 Nm, dostupnim na 4.400 o/min.

Maksimalna brzina automobila iznosi preko 338 km/h (210 milja na sat), a podatak o ubrzanju iz mesta do stotke za sada nije objavljen.

Da bi izvukli tako moćne performanse iz automobila, inženjeri Chevroleta razvili su specijalni sistem sa dvostrukim ubrizgavanjem goriva.

Proizvođač je želeo da zadovolji zahteve i onih koji smatraju da sportski automobil mora da ima isključivo manuelni menjač, pa je pored osmostepenog automatika, ponudio i verziju sa sedmobrzinskim manuelnim menjačem.

Osim snažnog pogonskog sistema, ZR1 ima i gomilu aerodinamičkih dodataka koji su unapredili ponašanje automobila na putu pri velikim brzinama, od kojih je najuočljivije masivno krilo zadnjeg spojlera.

U ponudi su dva aerodinamička paketa: standardni ( Low Wing) i opcioni, sa podesivim krilom spojlera (High Wing).

Chevrolet Corvette ZR1 za 2018. u prodajne salone stiže u proleće, a cena još nije poznata. Ipak, očekuje se da će ovaj model biti znatno skuplji od, do sada nasnažnije Z06 verzije, koja u SAD košta od 80.000 dolara.

.

]]>
Mon, 13 Nov 2017 12:59:46 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402091/amerika-pokazala-misice-corvette-zr1-za-2018godinu.html
BMW pik-ap: Besmislica ili sjajna ideja? http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402010/bmw-pik-ap-besmislica-ili-sjajna-ideja.html Mercedes je odnedavno ponudu vozila obogatio pik-ap modelom, a u BMW-u za sada ne planiraju da krenu stopama svog rivala. Ipak, neki zaljubljenici u automobile imaju ideju kako bi mogao da izgleda BMW-ov pik-ap ako bi ta kompanija ipak odlučila da ga jednog dana napravi. ]]> Foto:B92.net

I dok tvrdokorni fanovi BMW-a smatraju da je takva zamisao skrnavljenje tradicije brenda, nezavisni dizajner X-Tomi već je objavio render hipotetičkog pik-apa zasnovanog na novom krosoveru X2.

Iako je mnogima ideja o pik-apu sa amblemom BMW-a potpuno besmislena, ne treba zaboraviti da je pre 1999, kada je BMW izbacio na tržište svoj prvi SUV, takođe bilo nespojivo sa tradicijom kuće da proizvodi jedno takvo vozilo. Od tada, u narednih 20-ak godina bavarski proizvođač je u svoj program uvrstio čak 6 SUV/krosover modela, a uskoro se očekuje i sedmi – BMW X7.

Stoga, BMW-ov pik-ap, koji je trenutno samo plod mašte pojedinih nezavisnih dizajnera, kao ideju ne treba prerano odbaciti. Inače, X-Tomi je pored "konverzije" BMW-a X2 u pik-ap, predstavio i hipotetički X2 Cabrio i mogući sportski X2 M.

Kako se vama sviđa ovaj spekulativni render i da li smatrate da će BMW jednog dana ipak krenuti stopama Mercedesa i njegove X klase?

]]>
Fri, 10 Nov 2017 11:45:30 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/402010/bmw-pik-ap-besmislica-ili-sjajna-ideja.html
Da se podsetimo: Kako se vozi u kružnom toku? http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401958/da-se-podsetimo-kako-se-vozi-u-kruznom-toku.html Ko ima prednost u kružnom toku? Šta ako ulazni put ima jednu traku, kružni tok tri, a izlazni put dve trake? Da li onaj u unutrašnjoj traci kružnog toka ima prednost u odnosu na onoga u srednjoj ili spoljašnjoj traci kružnog toga, ima li pravo da ga „iseče“ i izađe gde poželi? Ovo su samo neka od pitanja kojima se bavio sajt Polovni automobili u tekstu o vožnji automobila kroz kružni tok. ]]> Foto:B92.net

Na našim saobraćajnicama donedavno nije bilo mnogo kružnih tokova, pa vozači, osim u teoriji u auto-školama (izuzimajući Beograd), nisu imali mogućnosti da se u praksi upoznaju sa kretanjem kroz kružne tokove, bilo tokom obuke ili kasnije kada polože vozački ispit.

Verovatno je to jedan od razloga zbog čega mnogi od nas ne poznaju najbolje pravila vožnje kroz ovakav tip raskrsnica, pa zato i dolazi do opasnih situacija poput ove koja je zabeležena na tek otvorenom kružnom toku na ulazu u Užice.

Teorija se brzo zaboravlja, ako se ne vežba u praksi. Zato oni koji polože vozački ispit, a zatim ne voze godinama, kada treba da ponovo sednu za volan često uzimaju dopunske časove vožnje da bi se podsetili obuke.

Tekst koji sledi napisan je banalizovano i maksimalno uprošćeno, da bi ga pročitao što veći broj vozača. Zato ćemo zanemariti kritike po pitanju nestručnih izraza – cilj je da što više ljudi shvati bar osnovna pravila ponašanja u kružnom toku.

Kako da vozim u kružnom toku?

Ovo su „bukvalizovana“ pravila, koja treba pratiš da se ne bi sudario u kružnom toku:

Pravilo br. 1: Onaj ko je već u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano i saobraćajnim znacima ispred ulaza u kružni tok (važi samo za kružne tokove gde na svakom ulazu postoji trougao - a takvi su u Srbiji u većini).

Pravilo br. 2: Automobil u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na vozilo u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka). Da pojasnimo - ne smeš iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) da isečeš sve ostale u kružnom toku da bi izašao tamo gde ti odgovara. Dakle, onaj ko izlazi iz kružnog toka nema prednost u odnosu na one koji takođe kruže u spoljašnjim trakama kružnog toka. Da još malo pojasnimo – govorimo samo o vozilima koja se već nalaze u kružnom toku - oni iz unutrašnjih traka nemaju prednost u odnosu na one u spoljašnjim trakama. Govorimo o samom kružnom toku – ne o prilaznim ulicama/putevima. Ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da „iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao da voze na običnom putu sa dve ili tri trake. Naglašavamo - prednost uvek ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi! Zašto ponavljamo istu stvar pet puta? Zato što vozači koji ne znaju ovo pravilo svakodnevno izazivaju incidente.

Pravilo br. 3: Tramvaj uvek ima prednost. Uvek.

Pravilo br. 4: Izaberi odgovarajuću traku pre nego uđeš u kružni tok. Ukoliko se kružnom toku približavaš putem sa više traka, takođe treba primenjivati logiku koju bi primenio u slučaju da je reč o klasičnoj raskrsnici. Dakle, ukoliko izlaziš na prvom isključenju trebalo bi da u kružni tok uđeš desnom trakom i pratiš spoljašnju traku kružnog toka do isključenja. Ukoliko izlaziš na poslednjem isključenju, trebalo bi da iz leve trake uđeš u unutrašnju traku kružnog toka i zatim se prestrojiš na vreme pred izlazak. Međutim, nije protiv propisa ni da se direktno uključiš u spoljašnju traku i da njome ideš do željenog isključenja... Istina, tako blokiraš druga vozila koja žele da uđu u kružni tok.

Pravilo br. 5: Odluči gde izlaziš iz kružnog toka pre nego što uđeš u njega.

Pravilo br. 6: Da li smem da se vozim u krug više puta dok ne ugrabim situaciju da izađem iz kružnog toka ukoliko se nalazim u unutrašnoj traci, a u spoljašnjoj je gužva? Ovo nije definisano propisima, tako da je odgovor - DA. Inače, postoje dva mišljenja po pitanju toga šta je bezbednije:

1. treba se zaustaviti i onda se „probijati“ ka svom izlazu

2. treba napraviti još jedan krug i za to vreme uhvatiti priliku za prestrojavanje.

Obe „taktike“ imaju svoje mane i prednosti, i treba ih primenjivati u skladu sa trenutnom situacijom u kružnom toku.

Pravilo br. 7: Koristi migavac – ručica s leve strane volana, uz pomoć koje pokazuješ drugim vozačima kuda planiraš da ideš. Zato se i zove pokazivač pravca! Koristi migavac i kada izlaziš iz kružnog toka i kada se prestrojavaš iz trake u traku samog kružnog toka.

Prilikom ulaska u kružni tok ne moraš da ga koristiš, pošto je tvoj budući smer kretanja jasan. To nije nikakva moda ili naređenje neke zle državne agencije – kada daš migavac, daješ mogućnost drugim vozačima da na vreme odreaguju, da brže i bezbednije prođu kružni tok.

Kada bi se svi vozači ponašali normalno i redovno koristili migavac, saobraćaj bi generalno tekao mnogo brže i sa manje stresnih situacija.

Pravilo br. 8: Saobraćajac u kružnom toku – kada se on pojavi, moraš da poštuješ njegove naredbe.

Biranje trake

Biranje trake u kružnom toku sa više traka zavisi od sledećeg:

1. Da li je kružni tok sa jednom, dve ili tri trake?
2. Da li mu prilazite putem sa jednom ili dve trake?
3. Da li se isključujete na put sa jednom ili dve trake?
4. Da li je tolika gužva u saobraćaju da morate da koristite svaki delić slobodnog prostora?
5. I tako dalje...

Slika ispod prilično jasno sve govori, tako da smatramo da nije potrebno objašnjenje.

.

Šta znače saobraćajni znaci ispred kružnog toka?

Kružni tok je regulisan saobraćajnim znakovima, ali postoje i kružni tokovi bez saobraćajnih znakova, mada su ekstremno retki. Krenimo od ovih prvih.

Ispred ulaska na kružni tok postavlja se saobraćajni znak „ukrštanje sa putem sa prvenstvom prolaza“ – prepozantljiv „obrnuti“ trougao. Ovaj znak ti jasno kaže da vozila u kružnom toku imaju prednost u odnosu na vas koji se uključujete u kružni tok. Dakle, prednost uvek ima onaj ko se nalazi u kružnom toku.

Da nailaziš na kružni tok najavljuje ti i plavi okrugli znak sa tri bele strelice postavljene u smeru suprotnom od kretanja kazaljki na satu. Međutim, ako ispred kružnog toka nema saobraćajnih znakova, onda važe uobičajena pravila saobraćaja kao i na svakoj drugoj raskrsnici, tj. pravilo desne strane.

U ovom slučaju, dakle – ako nema crveno-belog trougla, prednost ima vozilo koje dolazi sa desne strane, što znači da ima prednost u odnosu na onoga ko se već nalazi u kružnom toku. Ponavljamo – ovakvi kružni tokovi su veoma retki, ali ipak negde možete da naiđete na njih.

]]>
Thu, 9 Nov 2017 11:58:20 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401958/da-se-podsetimo-kako-se-vozi-u-kruznom-toku.html
BMW M3 CS za 1.200 srećnika http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401884/bmw-m3-cs-za-1200-srecnika-.html BMW je objavio fotografije i tehničke detalje CS verzije svoje sportske limuzine sa unapređenim performansama u odnosu na regularni M3. ]]> Foto:B92.net

Slično kao i kod BMW-a M4 CS, i ovog puta nemački proizvođač je pojačao šestocilindarski 3.0 TwinPower Turbo koji u modelu M3 CS isporučuje 458 ks (337 kW) i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Povezan sa sedmobrzinskim M DCT automatizovanim menjačem sa duplim kvačilom, motor omogućava da automobil iz stanja mirovanja do stotke stigne za 3,9 s i da razvije maksimalnih 280 km/h.

U odnosu na standardni BMW M3, CS je lakši za oko 50 kg, zahvaljujući upotrebi plastičnih materijala ojačanih ugljeničnim vlaknima.

Ovi materijali primenjeni su u izradi haube i krova, kao i u nekim drugim delovima karoserije. To ne samo da je uticalo na smanjenje mase automobila, već je doprinelo da se težište mase vozila pomeri naniže, čime su poboljšane vozne karakteristike.

Pored toga, vozačima će na raspolaganju biti adaptivni M sistem oslanjanja i aktivni M diferencijal.

BMW M3 CS ima i sportski izduv sa 4 izduvne cevi sa samom kraju sistema, a radi boljeg prijanjanja pri velikim brzinama ugrađeni su novi zadnji spojler i difuzor.

Kupci će moći da biraju između 19 i 20 inčnih alu felni na koje su montirane Michelin Pilot Super Sport gume.

Unutrašnjost je opremljena Merino kožnim sportskim sedištima sa detaljima od Alcantare.

Budući vlasnici će osim u zvuku moćnog šestocilindraša moći da uživaju i u Harman Kardon audio sistemu, a na raspolaganju će im biti i multimedijalni sistem sa navigacijom.

BMW će početi da prima narudžbine za M3 CS u januaru 2018, a planirana je limitirana serija do svega 1.200 vozila.

Cena za sada nije saopštena, ali očekuje se da će se kretati oko 70.000 evra.

.

.

.

.

]]>
Wed, 8 Nov 2017 12:07:20 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401884/bmw-m3-cs-za-1200-srecnika-.html
Lamborghini za treći milenijum ima pogon na struju http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401817/lamborghini-za-treci-milenijum-ima-pogon-na-struju.html Italijanski proizvođač supersportskih automobila predstavio je futuristički koncept Terzo Millennio nastao u saradnji sa američkim Institutom za tehnologiju Masačusets (MIT). ]]> Foto:B92.net

Kao što i samo ime kaže, Lamorghini je koncept Terzo Millennio osmislio kao superautomobila za treći milienijum.

Da bi opravdao svoj naziv, automobil ima izuzetno aerodinamičnu formu, ultra laku konstrukciju i električni pogon.

Snagu dobija od 4 električna motora koji se napajaju energijom iz super kondenzatora koji je ugrađen u karoseriju vozila.

Umesto u konvencionalnim baterijama, električna energija je uskladištena u specijalnim panelima koji čine spoljašnjost automobila i koji su napravljeni od ugljeničnih vlakana sa polimernom smolom.

U pitanju je novi tip nanomaterijala i super kondenzatora, na kome automobilske kompanije u saradnji sa naučnicima rade u poslednjih nekoliko godina.

Ojačana struktura od ugljeničnih vlakana praktično u sebi krije novu vrstu baterija. Ovi paneli mogu da se oblikuju tako da sačinjavaju elemente karoserije vozila.

Ujedno, nova tehnologija doprinosi i značajnom smanjenju mase električnih vozila, koja su preteška pre svega zbog masivnih klasičnih pogonskih baterija.

Lamborghini nije izneo specifikacije, ali je saopštio da je pogonski sistem osmišljen tako da će vremenski interval punjenja baterija biti znatno kraći nego što je to slučaj kod savremenih modela na struju.

Osim toga, predviđene su i značajne uštede u potrošnji električne energije zahvaljujući unapređenom sistemu za regeneraciju kinetičke energije vozila.

S obzirom da je kombinacija materijala koji sačinjavaju ugljenična vlakna i haj-tek baterije podložna fizičkim oštećenjima tokom eksploatacije automobila, Lamborghini i MIT zajednički rade na tome da razviju ugljenična vlakna koja će na mikro nivou sama sebe "popravljati" u slučaju da dođe do sitnih naprslina.

I najmanja oštećenja će se detektovati kako bi materijal sam sebe "izlečio" hemijskim putem i sprečilo dalje proširenje naprslina.

Predstavljene tehnologije na ovom konceptu ipak pripadaju budućnosti i ne treba ih očekivati u dogledno vreme na serijskim Lamborghini modelima.

Ipak, šef razvoja italijanskog proizvođača kaže da se na njima intenzivno radi i da su neke od njih bliže praktičnoj upotrebi od drugih.

]]>
Tue, 7 Nov 2017 11:26:56 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401817/lamborghini-za-treci-milenijum-ima-pogon-na-struju.html
Ovo je najbrži automobil na svetu: Potvrđeno 444,6 km/h http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401753/ovo-je-najbrzi-automobil-na-svetu-potvrdjeno-4446-kmh.html Koenigsegg Agera RS postao je zvanično najbrži produkcijski automobil na svetu koji može legalno da se vozi po javnim saobraćajnicama, nakon što je u Nevadi tokom dva pokušaja izmerena prosečna brzina od 277,9 milja na sat (444,6 km/h). ]]> Foto:b92.net

Tako je ovaj model švedske kompanije Koenigsegg, koja se bavi proizvodnjom supersportskih automobila u malim serijama, za kratko vreme oborio još jedan brzinski rekord koji je pre njega držao neki od Bugattijevih modela.

Naime, Agera RS u oktobru je nadmašila svetski rekord u ubrzanju iz mesta do 400 km/h, i ponovnom zaustavljanju (0-400-0 km/h), koji je mesec dana ranije postavio Bugatti Chiron i to za skoro 6 sekundi.

Ovog puta, model iz radionice Koenigsegga skinuo je sa trona drugi Bugattijev automobil, Veyron Super Sport, koji je 2010. na test stazi u Nemačkoj zabeležio maksimalnu prosečnu brzinu od 431 km/h.

Najnoviji rekord koji je u Nevadi za volanom Agere RS postavio test vozač Koenigsegga, Niklas Lilja, izmeren je po pravilima Ginisove knjige svetskih rekorda i zvanično potvrđen od te organizacije.

U prvoj vožnji izmereno je 272 milje na sat (437,7 km/h), a u drugoj čak 284,3 milje na sat (457,5 km/h).

]]>
Mon, 6 Nov 2017 11:43:10 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401753/ovo-je-najbrzi-automobil-na-svetu-potvrdjeno-4446-kmh.html
Kako je izgledao saobraćajni haos pre 100 godina http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401658/kako-je-izgledao-saobracajni-haos-pre-100-godina.html Kratki film koji je snimljen na ulicama San Franciska 1906. otkriva nam prilično haotično stanje u saobraćaju u jednom velegradu tog vremena, u ranom periodu automobilizma. ]]> Foto:B92.net

Automobili su se pojavili na ulicama u trenutku kada su saobraćajana kultura i propisi bili još u povoju. Na putevima su se pre njih već kretali pešaci, biciklisti, kola koja vuku konji, tramvaji koje vuku konji, ali i oni na električni pogon, pa čak i jahači na konjima.

Pojava motornih vozila na ulicama samo je unela još više haotičnog ponašanja, ali je, istovremeno, zahvaljujući postepenom rastu brzine automobila i povećanju opasnosti od nezgoda, doprinela da se ubrza uvođenje regulacije u saobraćajni nered.

Na ovom zanimljivom filmu iz 1906, koji je snimljen kamerom sa prednje strane tramvaja u pokretu, može se videti kako je funkcionisao saobraćaj u jednom užurbanom gradu kao što je San Francisko na početku 20. veka.

Ako se budete zapitali kako to da se i pored potpuno haotičnog kretanja većine učesnika u saobraćaju na snimku nije dogodila nijedna nezgoda, odgovor se verovatno krije u malim brzinama tadašnjih vozila, bilo da je reč o zaprežnim vozilima, tramvajima ili automobilima.

https://www.youtube.com/watch?v=3ktg75jLr5o

]]>
Fri, 3 Nov 2017 11:57:28 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401658/kako-je-izgledao-saobracajni-haos-pre-100-godina.html
Novi Mercedes A klase bez "kamuflaže" http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401656/novi-mercedes-a-klase-bez-kamuflaze.html “Špijunske” fotografije nove generacije kompaktnog Mercedesovog hečbeka otkrivaju dizajn spoljašnjosti ovog automobila čija se premijera očekuje 2018. godine. ]]> Foto:B92.net

Razvoj naslednika aktuelnog modela koji se pojavio 2012. privodi se kraju, o čemu govore i ove fotografije na kojima se praktično vidi konačan dizajn eksterijra automobila, bez “kamuflaže” koja je krasila ranije prototipove nove A klase.

Sudeći po izboru boje i načinu farbanja uslikanog vozila, reč je najverovatnije o primerku koji je pripremljen za fabričke testove simulacije sudara.

Foto: Motor1.com/Automedia
Foto: Motor1.com/Automedia

Dizajn nove A klase predstavlja diskretnu evoluciju prethodnog modela, a oblik farova ukazuje na stilski uticaj Concepta A Sedana iz aprila 2017. Kada smo već kod sedana, na prvoj fotografiji, pored hečbeka, vidi se i deo buduće A klase Sedan, nove Mercedesove kompaktne limuzine takođe bazirane na Conceptu A Sedan.

Što se tiče novog hečbeka A klase, uži farovi daju mu sportskiji izgled, a može se videti i da su dizajneri premestili spoljne retrovizore sa “A” stubova na gornji deo vrata.

Foto: Motor1.com/Automedia
Foto: Motor1.com/Automedia

Očekuje se da će novi Mercedes A klase biti nešto veći od aktuelnog modela, pre svega kada je reč o međuosovinskom rastojanju. Automobil je postavljen na unapređenju MFA mehaničku platformu i trebalo bi da ima svetsku premijeru na sajmu automobila u Ženevi, u martu 2018.

Osim toga, već se zna i da će novi A45 AMG imati najmanje 400 ks.

Što se tiče ostalih kompaktnih Mercedesovih modela, najavljena je i nova B klasa, a kupe limuzina CLA takođe bi trebalo da ostane u proizvodnji i u novoj generaciji, iako će se pojaviti potpnuno novi model, pomenuta A klasa Sedan.

]]>
Fri, 3 Nov 2017 11:49:10 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401656/novi-mercedes-a-klase-bez-kamuflaze.html
Brži od tornada: Američki hiperautomobil sa 1.600 ks! http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401608/brzi-od-tornada-americki-hiperautomobil-sa-1600-ks.html Mali američki proizvođač supersportskih automobila – Hennessey, predstavio je u Las Vegasu model Venom F5 za koji tvrdi da je brži od moćnog Bugattija Chiron. ]]> Foto:B92.net

Venom F5 imao je svetsku premijeru na sajmu modifikovanih vozila – SEMA, koji se održava u Las Vegasu.

Ovaj američki hiperautomobil napravljen je sa ciljem da bude najbrži serijski model na svetu koji se može voziti po javnim putevima.

Njegovi tvorci najavili su maksimalnu brzinu od preko 300 milja na sat (482 km/h), odatle i oznaka F5, koja na Fudžita skali predstavlja tornado sa najvećom brzinom vetra.

Ako bi se ta brzina zaista postigla tokom test vožnje, Venom F5 bi ostvario proklamovani cilj.

Ovaj supermoćni automobil za pogon koristi novi 7.4 litarski twin-turbo V8 izrađen od aluminijuma, a motor je uparen sa sedmobrzinskim sekvencijalnim menjačem.

Pogonski agregat isporučuje 1.622 ks (1.193 kW) i razvija maksimalni obrtni moment od 1.762 Nm. To je dovoljno da ovaj, 1.338 kg težak automobila iz stanja mirovanja do 300 km/h ubrza za manje od 10 sekundi!

Proizvođač takođe tvrdi da je Venomu F5 za ubrzanje 0-400 km/h, a zatim i ponovno zaustavljanje, potrebno manje od 30 s.

Podsećamo da je pomenuti Bugatti Chiron za isti poduhvat utrošio 41,96 s, dok rezultat trenutnog rekordera, modela Koenigsegg Agera RS iznosi 36,44 s.

Hennessey planira da tržištu ponudi ograničenu seriju od svega 24 automobila, čime bi Venom F5 postao još ekskluzivniji model.

Zadovoljstvo da poseduju najbrži serisjki automobil na svetu, buduće vlasnike koštaće od 1,6 miliona dolara, pa naviše – a s obzirom da su predviđene razne doplatne opcije u ukupnoj vrednosti preko 600.000 dolara, pojedini primerci mogli bi da budu i skuplji od 2 miliona dolara.

.

.

.

.

]]>
Thu, 2 Nov 2017 12:00:51 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401608/brzi-od-tornada-americki-hiperautomobil-sa-1600-ks.html
Prve fotografije: Jeep Wrangler za 2018. godinu http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401534/prve-fotografije-jeep-wrangler-za-2018-godinu.html Jeep je objavio prve fotografije novog Wranglera uoči zvanične premijere ovog modela zakazane za 29. novembar i sajam automobila u Los Anđelesu. ]]> Foto:B92.net

Jeep Wrangler je jedan od onih modela čiji se dizajn nije značajno menjao kroz istoriju, kako bi se očuvao karakterističan izgled po kome je ovaj terenac prepoznatljiv decenijama unazad.

Prve tri fotografije koje je američki proizvođač objavio kao najavu naslednika aktuelnog Wranglera okrivaju tipičnu masku hladnjaka, isturene prednje blatobrane i branik, koji su zaštitni znak tog vozila.

Uprkos tome što su bili ograničeni formom, dizajneri kažu da su poboljšali aerodinamiku automobila.

U ponudi će se ponovo naći veliki broj varijanti Wranglera, sa 2 i 4 vrata, ali i sa tvrdim i mekim sklopivim krovnim pokrivačem, kao i opcija obaranja prednjeg vetrobrana.

Vozilo i dalje ima farove kružnog obilika, uklopljene u prednju masku, dok se prednji migavci sada nalaze samo u blatobranima.

Jeep nije izneo detalje o motorima, ali je saopštio da je reč o "naprednim i ekonomičnim" pogonskim jedinicama. Očekuje se da će se ispod haube naći četvorocilindarski 2.0 turbo benzinac, 3.6 litarski V6 i 3.0 V6 turbo dizel agregat.

Više detalja biće poznato tokom novmebra, a proizvodnja novog Wranglera počeće do kraja godine.

.

]]>
Wed, 1 Nov 2017 11:59:25 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401534/prve-fotografije-jeep-wrangler-za-2018-godinu.html
Vozio ga je Stiv Džobs, sada vredi 400.000 $ http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401470/vozio-ga-je-stiv-dzobs-sada-vredi-400000-.html Jedan od automobila koji je nekada pripadao pokojnom osnivaču Epla, BMW Z8, uskoro će se naći na prodajnoj aukciji u Njujorku. ]]> Foto:b92.net

Stiv Džobs je ovaj automobil kupio u oktobru 2000. godine, a prodao ga je tri godine kasnije novom vlasniku u čijem posedu je ostao do danas.

Iako je Džobs bio poznat po tome da često menja automobile i izbegava da na njih stavlja registarske tablice, kako bi sačuvao privatnost u svakodnevnom životu, izgleda da je BMW Z8 na njega ostavio snažan utisak, jer auto nosi kalifornijsku registarsku oznaku sa njegovim prezimenom (JOBS Z8).

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

Sa svega 15.200 pređenih milja (oko 24.500 km) i istorijom koja ga povezuje sa svetski poznatom osobom kakav je osnivač Epla, procenjuje se da će ovaj BMW-ov roudster na aukciji koja se u decembru održava u Njujorku biti prodat po ceni koja se kreće između 300.000 i 400.000 dolara.

Inače, kada je bio nov, Z8 se u SAD prodavao po ceni od 128.000 dolara.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

BMW Z8, koji se proizvodio od 2000. do 2003. godine, predstavlja produkcijsku verziju prototipa Z07 iz 1997. za čiji retro dizaj je zaslužan Henrik Fisker, a automobil je nastao kao omaž BMW-u 507 iz 50-tih godina 20. veka.

Ispod aluminijumske karoserije nalazi se 4.9 litarski V8 motor koji razvija 400 ks (294 kW) i 500 Nm. Motor je delo stručnjaka iz odeljenja BMW Motorsport i omogućava da Z8 od 0 do 100 km/h ubrza za 4,7 s.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

Ukupno je izrađeno 5.703 primeraka, od ;ega je 2.543 isporučeno kupcima u SAD.

Stiv Džobs je svoj primerak naručio u titanijum srebrnoj boji, uz dodatni opcioni tvrdi sklopivi krov, i sa BMW brendiranim Motorolinim telefonom ugrađenim u vozilo, sedam godina pre pojave prvog iPhone uređaja.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

.

Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's
Foto: Karissa Hosek/RM Sotheby's

.

]]>
Tue, 31 Oct 2017 11:31:44 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401470/vozio-ga-je-stiv-dzobs-sada-vredi-400000-.html
Lamborghini kao nikad u istoriji, padaju rekordi http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401416/lamborghini-kao-nikad-u-istoriji-padaju-rekordi.html Italijanski proizvođač ovih dana obeležava dva značajna jubileja kada je reč o proizvodnji aktuelnih modela – Huracana i Aventadora. ]]> foto:b92.net

Lamborghini danas proizvodi daleko više automobila nego ikada pre, iako se u pogonima italijanske kompanije praktično izrađuju samo dva modela.

Povrh toga, kada se postojećem dvojcu (Huracanu i Aventadoru) krajem godine pridruži i krosover Urus, proizvodni kapaciteti će se udvostručiti.

Huracan Performante
Huracan Performante

Ovih dana, nekada mala firma za proizvodnju supersportskih automobila, koju je 1963. godine osnovao Ferruccio Lamborghini, proslvalja dva značajna jubileja – sa fabričkih traka sišli su 9.000-ti Lamborghini Huracan i 7.000-ti Aventador.

Jeftiniji od ova dva modela, Huracan, na tržištu je svega tri godine, a kupcima je već isporučeno 9.000 primeraka. Poređenja radi, njegovom prethodniku, Gallardu, koji je ujedno najtiražniji model u istoriji Lamborghinija (prodato 14.000 jedinica), za isti rezultat bilo je potrebno 6 godina.

Aventador S Roadster
Aventador S Roadster

Ništa manji uspeh na tržištu je ostvario Aventador, koji je predstavljen 2011. godine i koji je znatno skuplji od Huracana, s obzirom da je do sada je napravljeno 7.000 ovih automobila, dok je njegov prethodnik, Murcielago, stigao samo do broja 4.000.

Jubilarni Aventador je u S Roadster varijanti i namenjen je kupcu u Velikoj Britaniji, dok je Huracan u snažnijoj, Performante verziji i biće isporučen svom vlasniku u Dubaiju.

]]>
Mon, 30 Oct 2017 12:22:05 +0100 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401416/lamborghini-kao-nikad-u-istoriji-padaju-rekordi.html
Redizajn: Citroen C4 Cactus za 2018. Šta je novo? http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401346/redizajn-citroen-c4-cactus-za-2018-sta-je-novo.html Nakon tri godine, koliko je proteklo otkako je Citroen kupcima ponudio tada dizajnerski veoma inovativan krosover C4 Cactus, došlo je vreme za redizajn i nešto umereniji izgled spoljašnjosti. ]]> Foto:b92.net

Kada se pojavio 2014. godine, Citroen C4 Cactus bio je jedan od onih modela koji se ljudima otpočetka ili veoma dopadne ili uopšte ne mogu da podnesu njegov izgled.

Na to su pre svega uticala nesvakidašnja dizajnerska rešenja poput dvostrukih farova ili velikih bočnih zaštitnih "airbump" lajsni, ali i unutrašnjost vozila sa određenim retro detaljima.

U međuvremenu, Citroen je ovaj stilski pristup primenio u različitim varijacijama na nekoliko svojih novih modela, a prisutan je i na restilizovanom krosoveru C4 Cactus koji je u četvrtak 26. oktobra imao online premijeru.

U odnosu na model iz 2014, redizajnirani Cactus ima umerenija stilska rešenja na spoljašnjosti, pa su sa bočnih strana vozila nestale velike "airbump" lajsne, zamišljene da štite lim vrata od manjih oštećenja nastalih na parkinzima.

Lajsne su doduše i dalje tu, ali su znatno manje i spuštene na donji rub vrata, kao kod koncepta C-Aircross s početka godine (iz koga je nastao serijski C3 Aircross).

Nestali su i mali "airbump" zaštitni elementi sa uglova automobila, koji su se nalazili uz farove i stop svetla, a restilizovane su i zadnje i prednje svetlosne grupe, kao i prednja maska i oba branika.

Prostor između haube i prednjeg branika ukrašavaju dve hromirane lajsne u koje je na sredini uklopljen Citroenov amblem, slično kao kod modela C3 i C3 Aircross.

Ipak, osnovna dizajnerska zamisao koja je predstavljena na modelu iz 2014. je zadržana, kao i ideja da kupcima bude ponuđen veliki izbor opcija za personalizaciju, poput 31 različite kombinacije izgleda eksterijera.

Ukupno je dostupno devet boja karoserije i pet različitih verzija alu felni promera 16 ili 17 inča.

Bazični model opremljen je trocilindraskim PureTech benzincem sa 82 ks i petobrzinskim manuelnim menjačem.

Pored njega, benzinsku ponudu sačinjavaju i PureTech sa 110 ks (82 kW), uparen sa petobrzinskim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, kao i najsnažniji agregat sa 130 konjskih snaga (96 kW) i istom kombinacijom menjača.

Kupci koji se odluče za dizel opciju, moraće da sačekaju do jeseni 2018. godine. Tada će na raspolaganju biti BlueHDi u varijantama sa 100 ks (74 kW) i 120 ks (89 kW).

Snažniji dizelaš eksluzivno stiže u paru sa unapređenim S&S EAT6 šestostepenim menjačem.

Citroen će u kabini ponuditi tri opcije za povezivanje multimedijalnog sistema sa mobilnim uređajima - Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink, navigaciju i funkciju automatskog pozivanja pomoći u slučaju nesreće, zasnovanu na lociranju vozila pomoću GPS-a.

Kupcima je dostupno i različitih 5 boja i dezena unutrašnjosti putničke kabine, kao i kožna sedišta sa detaljima od Alcantare.

Na raspolaganju je i 12 savremenih sistema asistencije vozaču, poput automatskog kočenja u slučaju opasnosti, tehnologije prepoznavanja znakova ograničenja brzine, upozorenja na nenamerno napuštanje vozne trake, upozorenja na umor i dekoncentraciju vozača uz preporuku da se napravi pauza u vožnji, detekcije drugih vozila u mrtvom uglu, pomoći prilikom parkiranja, pomoći pri kretanju uzbrdo, zadnje kamere...

Na kraju, ali ne i najmanje važno - C4 Cactus postao je prvi Citroenov model koji je dobio novi hidraulički sistem oslanjanja PHC (Progressive Hydraulic Cushion).

Restilizovani C4 Cactus u prodajne salone stiže početkom 2018, a cene za sada nisu saopštene.

]]>
Fri, 27 Oct 2017 11:27:40 +0200 Automobili http://www.pressonline.rs/plus/automobili/401346/redizajn-citroen-c4-cactus-za-2018-sta-je-novo.html