Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

21. 12. 2006.

PENZIONERI KAO PROFIT

Japanci koji žele da učestvuju u organizaciji sopstvene sahrane mogu da se obrate Džonu Kamu (35), američkom preduzetniku koji namerava da "zagrize" parče japanske pogrebne industrije, vredne 6,8 milijardi dolara.

Kam kaže da se ljudi najčešće opredeljuju za budističke ceremonije, mada ima i onih koji naručuju profesionalne "ožalošćene" ili izaberu muziku koja će se puštati tokom sahrane.

"Mnogo ljudi umire, ali je i sve više kompanija koje se bave ovim poslom i koje se šire", rekao je Kam reporteru Rojtersa. "Broj takvih kompanija raste, kao što raste i populacija starih ljudi".

Pogrebna industrija ubira ogroman profit u najstarijoj naciji na svetu. Od ukupno 127 miliona Japanaca, 25 miliona je staro preko 65 godina. S obzirom na nisku stopu novorođenih, očekuje se da starih bude sve više. Japan očekuje da će do 2050. godine imati najveći procenat penzionera - oko 36 odsto od ukupne populacije, što je znatno više od 21 odsto u SAD i 31 odsto u Nemačkoj.

Pogrebna industrija je već uvela razne inovacije, kao što je digitalna fotografija ili video zapis pokojnika. Jedna kompanija omogućava svojim klijentima da "posete" grobove pokojnika preko interneta - gde mogu da polože "virtuelno" cveće, upale sveće pa čak i očiste grob.

Džon Kam, pak, ima nameru da bude lider u usluzi koju on naziva "pretplatom" - unapred organizovane i plaćene sahrane. "Siguran sam da ćemo napraviti novac", kaže Kam.

Jedan njegov klijent, Takeši Sato (57), koji se odlučio za budističku sahranu, to je objasnio na sledeći način: "Jedino ovako mogu da kažem da sam se i ja pitao oko sopstvene sahrane".

Nije samo pogrebna industrija ta koja zarađuje na penzionerima. Naterati stare da potroše koji jen više jedan je od izazova unosnog japanskog tržišta. Starije generacije se oslanjaju na svoje stalne prihode koji iznose trećinu prihoda prosečnog japanskog domaćinstva. To znači da su oni probirljiviji i da više razmišljaju o trošku.

"Potrošnja je definitivno manja kod starijih ljudi. I zato, iz pozicije poslovnih ljudi, ključ je naterati ih da iskoriste svoje ušteđevine", kaže Junja Morizan, ekonomista kompanije "Mukoku zajednički život". "A da bi u tome uspele, kompanije moraju da ponude izuzetno privlačne proizvode i usluge".

Supermarketi su se usmerili na japanske potrošače kao što je Masai Sasaki (76), udovica koja živi sama u jednom selu oko 100 kilometara od Tokija. Počeli su da primaju narudžbine i robu dostavljaju penzionerima koji ne voze ili ne poseduju automobile.

Udruženje prodavnica oblasti Mijanokava je u avgustu počelo da svojim članovima pruža razne usluge - frizera, dostavu proizvoda iz supermarketa i drugih prodavnica za određenu članarinu. Grupa planira da doda još neke usluge, kao što je svakodnevno obilaženje usamljenih penzionera.

Japanska ostarela populacija je naterala mnoge grane industrije da preispitaju svoje poslovanje. Neke od prodavnica u lancu "Loson" su na primer preuredile svoj prostor, napravile sobe sa stolicama za masažu, namenjenim starijim osobama. Ovakve prodavnice su donele mnogo više profita od diskontnih, poneke čak i do 50 odsto više.

Kućna patronažna služba je samo u prošloj godini zabeležila porast od 19 procenata. Turističke agencije se, takođe, sve više okreću aktivnim penzionerima, prilagođavajući svoje aranžmane njihovim interesovanjima.

Izvor: Beta

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati