Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

26. 11. 2014.

Poklanjanje gotovine znak nepažnje za trećinu Evropljana!

Skoro trećina Evropljana smatra da je gotovina kao poklon znak nepažnje i da može i da uvredi, a jedna od 10 osoba čak tvrdi da je to potencijalni razlog za svađu s bliskim osobama, pokazala je studija kompanije Masterkard.

Poklanjanje gotovine znak nepažnje za trećinu Evropljana!

Istraživanje je sprovedeno širom Evrope, među više od 15.000 ljudi iz 17 zemalja, s ciljem da se dođe do saznanja šta ljudi vole a šta mrze kod davanja i primanja poklona, i koliko se vremena posvećuje odabiru poklona, saopštili su iz Masterkarda.

U Evropi su glavni razlozi zbog kojih će neko ceniti poklon - razumevanje onoga šta primalac želi (87 odsto) i pažnja (86 odsto), dok je gotovina toliko mrzak poklon da samo jedna od 10 anektiranih osoba priznaje da bi nekada poklonila novac.

U studiji se dalje navodi da je pažnja najveće ulaganje u poklon, jer velika većina anketiranih (97 odsto) kaže da cena poklona koje dobijaju od dragih ljudi uopšte nije bitna.

Istraživanje je takođe pokazalo da trećina (32 odsto) građana Evrope počinje s kupovinom poklona mesec dana unapred, skoro polovina (45 odsto) priznaje da su krenuli u potragu za poklonima samo nedelju dana ili manje pre praznika. Veća je verovatnoća da će muškarci (34 odsto) nego žene (27 odsto) kupovati poklone u poslednji čas.

Uz novac, pokloni koje Evropljani smatraju nepoželjnim jesu zlatne ribice (52 odsto), kućni aparati (35 odsto), posteljina (26 odsto) i proizvodi za kupanje (26 odsto).

PROČITAJTE JOŠ:

Kako je Mekdonalds želeo da "natera decu da se hrane zdravije"?

Uskoro u prodaji Koka-Kola mleko!

Najduže putovanje vozom: 9.977 kilometara

Poklanjanje gotovine smatra se najneprikladnijim u Španiji (52 odsto) i Italiji (45 odsto), što je iznenađujuće, budući da su te dve zemlje najveći korisnici gotovine u Evropi.

Švedska (45 odsto) i Poljska (36 odsto) su nacije koje najviše žale i stide se kada kupe poklon u koji nisu uložili dovoljno pažnje.

U Holandiji (21 odsto) i Mađarskoj (17 odsto) najmanje ispitanika izjavljuje da je primilo nepažljivo odabrani poklon.

Evropske nacije koje najmanje žale zbog loših poklona su Francuzi (12 odsto) i Belgijanci (9,0 odsto).
Grci kupuju poklone u poslednji čas (njih 60 odsto), čekajući do poslednje nedelje pred praznik, da bi započeli kupovinu.

Gotovina kao poklon podstaći će prepirku kod svakog četvrtog stanovnika Turske (27 odsto), više nego u bilo kojoj drugoj evropskoj zemlji.

Muškarci u Belgiji i Poljskoj najduže odlažu kupovinu, a 43 odsto njih kupuju poklone u poslednji čas.

Stanovnici Velike Britanije najbolji su u planiranju, budući da 38 odsto njih kupuje poklone čak nekoliko meseci ranije.

Česi pridaju najviše pažnje kupovini poklona u Evropi, 91 odsto njih smatra da je pažnja odlučujući faktor prilikom odabira poklona

Više nego bilo gde drugde u Evropi, građani Rusije veruju da je pažnja ono što je najvažnije kada se kupuju pokloni za porodicu (34 odsto) i prijatelje (31 odsto). S druge strane, Francuzi su romantičari i najviše pažnje pridaju poklonima namenjenim partnerima (41 odsto).

Za Austrijance, lični faktor je najvažniji, budući da 94 odsto njih veruje da je darivanje predmeta za ličnu upotrebu najvažnije.

Izvor: Tanjug

Tagovi

Komentari (1)

ostavi komentar
anonymous [neregistrovani]
 [26.11. 2014., 18:02]

Olos

Samo kad ga je mastercard sproveo. Ne moram dalje ni da citam. Kakav olos.

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati