17. 07. 2018.  - Autor: B92

NASA uništila dokaze o postojanju vanzemaljaca na Marsu?

Američka svemirska agencija NASA je, izgleda, lažno optužena da je uništila dokaze o postojanju živih organizama na Marsu. Uprkos brojnim izveštajima koji govore suprotno, NASA nije uništila ništa što bi moglo da bude relevantno.

Foto: Thinkstock

Izveštaj koji govori protiv NASA polazi od toga da su organski molekuli, važan gradivni materijal svakog živog bića, pronađeni jedino kada je svemirska posada sletela na Mars nekoliko decenija ranije.

Izveštaj pretpostavlja da razlog leži u tome što je NASA uništila te molekule tokom njihovog testiranja.

"Život na Marsu? NASA je možda slučajno spalila dokaz o postojanju vanzemaljaca na crvenoj planeti i to pre 50 godina", navodi se u tekstu objavljenom u časopisu Geofizička istraživanja

Ne može se, međutim, tvrditi da je NASA uništila dokaze o postojanju života na Marsu. Ti organski molekuli jesu sastavni deo građe živih bića, ali ne i sam život, prenosi Independent

Kontroverze u vezi sa živim bićima na Marsu pojavile su se zbog misije nazvane "Viking", koja je nameravala da istraži organski materijal na Crvenoj planeti, ali na kraju nije uspela da ga pronađe. Istraživači su testirali opstanak života na Marsu, a njihovi rezultati su bili krajnje pesimistični.

Takođe, navodi Independent, treba napraviti distinkciju između organskih gradivnih materijala i samog živog bića u celini. Do sada, NASA nigde u svemiru nije uspela da pronađe dokaz života, kao takvog.