Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

22. 07. 2012.  - Autor: Violeta Nedeljković

Pravo vreme za detoksikaciju

Potrebno je samo pažljivo napraviti plan zdrave ishrane, napuniti frižider svežim voćem i povrćem i čišćenje organizma od otrova može da počne

Detoksikacija
Detoksikacija
Ako ste nervozni, malaksali, pospani, boli vas glava - pravo je vreme da oČistite organizam od svega loŠeg Što se nataloŽilo u njemu. Detoksikacija organizma može se uraditi na jednostavan način i pomoću namirnica koje svako od nas ima u svom frižideru. Potrebno je samo pažljivo napraviti plan zdrave ishrane, napuniti frižider svežim voćem i povrćem i čišćenje organizma može da počne.
U vreme letnjih vrućina, idealan način čišćenja organizma podrazumeva unos velikih količina voća i povrća, a izbegavanje hrane koja opterećuje digestivni trakt i jetru kao što su slatkiši, sokovi, peciva, slane grickalice, previše mesa i mlečnih proizvoda...
a

Preporuke za period detoksikacijske dijete:


a) Odmarajte se, ranije idite na spavanje. Za vreme detoksikacije potrebno vam ja najmanje osam sati snab) Lagano vežbajte - hodanje, joga, tai či čuan, istezanje, vežbe disanja povoljno deluju na čišćenje organizmac) Provodite više vremena u prirodi, šetajući i udišući svež vazduhd) Promenite način pripremanja hrane. Umesto pržene i pečene hrane jedite što više svežeg voća i povrća. Kuvajte na pari - kod ovog načina kuvanja u namirnicama ostaje najviše vitamina i minerala.e) Pravite domaće sokove od voća i povrća    


- Glavni obrok treba da počne jedenjem sveže salate bez mnogo sirćeta. U periodu detoksikacije organizma treba izbegavati uzimanje čorbe i supe u okviru glavnog obroka jer se one teško vare. Uz obrok može da se popije jedan do dva decilitra crnog vina. Glavni obrok treba da čini manja količina mesa, ribe, proizvoda na bazi soje, mahunarki, grilovanog ili dinstanog povrća, a na spavanje ne treba ići neposredno posle obroka. Vreme oporavka organizma pomoću pravilne ishrane treba da bude do dve nedelje, a potom se možete vratiti na uobičajeni jelovnik poštujući pravilo da ni u čemu ne treba preterivati - objašnjava Staniša Stojiljković, šef katedre za ekološko inženjerstvo Tehnološkog fakulteta u Leskovcu.
Nas sagovornik ističe da je prilikom detoksikacije organizma potrebno obezbediti ishranu koja će delovati povoljno na sve unutrašnje organe, samim tim i na zdravlje čoveka.- Jako je važno da se prilikom detoksikacije pozabavimo i laboratorijom svog organizma - jetrom. Za zdravlje jetre važan je pravilan rad bubrega, te je korisno u ishranu uključiti voće i povrće bogato kalijumom, poput badema, paradajza, grožđa, šljiva i osigurati potrebnu dnevnu količinu bioaktivne vode, pre svega iz svežeg voća i povrća. Tradicionalni pristup čišćenju jetre jeste redovno konzumiranje sezonskog jagodičastog voća (jagode, maline, kupine) na prazan stomak, takođe, dobro je jesti trešnje i grožđe. 
Detoksikacija
Detoksikacija
Treba konzumirati domaće i divlje sorte jer su bogate pektinima, mineralima, vitaminima, organskim kiselinama i prirodnim šećerima veoma bitnim za regeneraciju jetre. Domaću trešnju bih posebno izdvojio. Nju možemo zamrznuti sa peteljakama za zimski period. Odmrzava se u čaši crnog vina. Organske kiseline i antioksidanti vina ne dozvoljavaju znatnu promenu organoleptičkih osobina trešnje pri odmrzavanju. Dok se lagano ispija vino trešnje se odmrzavaju. Jedan deci vina treba ispijati u desetak i više gutljaja. Ovako mala količina vina ne može loše delovati na zdravu jetru. Još jedan recept značajan za čišćenje jetre jeste mladi grašak u mahuni, dinstan na pari dvadesetak minuta. On je pravi desert za ovaj period. 
a

Detoksikacija u pet jednostavnih koraka

1. Voda

Dnevno pijte 8-10 čaša filtrirane vode. Voda pomaže eliminaciji toksina, poboljšava metabolizam, raspoloženje i izgled kože.


2. Voće


Jedite što više voća u bilo kojem obliku - sveže, suvo, smrznuto ili u sokovima


3. Zeleno povrće


Povrće, posebno zeleno (brokoli, kelj, spanać), bogato je vitaminima i mineralima, poboljšava imunitet, čisti organizam od toksina i uz sve to sadrži malo kalorija. Jedite ga što više - sirovo, dinstano, kuvano na pari ili u salati i soku


4. Integralne žitarice i mahunarke


Integralne žitarice i mahunarke odličan su izvor antioksidanata, vitamina, minerala, proteina i dijetalnih vlakana. Uključite u svoju prehranu integralni ili smeđi pirinač, hleb od integralnog brašna, kus-kus, bulgur, heljdu, integralnu testeninu, različite vrste pasulja


5. Limun


Započnite dan čašom tople vode u koju ste iscedili pola limuna. Odmah ćete se osećati bolje, a nakon nekog vremena primetićete da imate više energije i da gubite višak kilograma.    

Grašak je spasao carsku Rusiju i izuzetan je pripremljen u sopstvenoj mahuni. On je ukusniji od kukuruza šećerca. Prebogat je mineralima, šećerima laganom celulozom i antioksidansima. Doprinos čišćenju jetre daje i konzumiranje sezonskog povrća sa uljem bez sirćeta u obliku sveže salate pre obroka. To treba da bude praksa u svakodnevnoj ishrani nas Balkanaca. Naravno, bilo bi dobro izbegavati žestoka pića, koja opterećuju sve digestivne organe i jetru - kaže na kraju Staniša Stojiljković.    

Izvor: Press

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati