Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

21. 08. 2017.  - Autor: zenablic.rs

Greške koje vam uništavaju stopala

Ljudi prepešače više od 110.000 kilometara do svoje 50. godine. Ako veći deo tih kilometara pređete u obući koja nije dobra ili ako ne pazite o svojim nogama, ne treba da vas čudi što vas bole. Mišići u stopalu drže celo vaše telo, pa ako ne brinete o svojim stopalima, može doći do ozbiljnih zdravstvenih problema. Prema ekspertima, ovo su stvari u kojima grešite.

Greške koje vam uništavaju stopala

Foto:zenablic.rs

1) TRČITE BOSI 

Trenutno je trčanje bez obuće moderno. Ali to može biti problem ako ste ranije trčali u obući. Pošto većina ljudi ne isteže mišiće pre treniranja, mnogi ljudi imaju veoma slabe i mišiće i tetive. Zato treba da trčite u patikama za trčanje ili bar da istežete stopala pre trčanja. 

2)NE NOSITE ČARAPE

Bose noge u patikama ili cipelama nisu dobra ideja, jer se gljivice tako formiraju lakše. U cipelama je mračno i vlažno okruženje, što je savršeno za njihov razvoj, pa može doći do gljivične infekcije. Pošto gljivice mogu da prežive dugo u vašim cipelama, rizikujete i da se ponovo zarazite čak i ako izlečite problem. 

3) NOSITE CIPELE SA POTPETICOM 

Nošenje cipela sa potpeticom u specijalnim prilikama neće vam puno naškoditi. Bitno je da ih ne nosite svaki dan. To naročito ne bi trebalo da radite ako je u pitanju cipela sa oštrim vrhom. Zbog toga možete dobiti čukljeve, a u ekstremnim slučajevima potrebna je i operacija za izravnanje palca.

4) NE SEĆATE SE KAD STE POSLEDNJI PUT KUPILI NOVE CIPELE ZA TRČANJE 

Možda volite svoje stare patike za trčanje i možda su vam udobne, ali iznošene patike gube apsorpciju udara o tlo i podrške posle nekog vremena. Ako trčite u njima, veće su šanse da ćete se povrediti. Patike bi trebalo da zamenite za nove posle 480 kilometara, ili otprilike na svaka četiri meseca. Ili jednostavno obraćajte pažnju na to kako vam patike izgledaju i kako se osećate tokom trčanja i nakon trčanja u njima.

5) PRETERUJETE SA SPORTSKIM AKTIVNOSTIMA 

Preterivanje u sportskim aktivnostima može da poveća šansu za povrede i izazove probleme kao što je Ahilova peta. Najveći problem je to što radite previše stvari u previše kratkom periodu. Ovo se najčešće dešava ljudima koji su tek počeli da trče ili su se vratli trčanju nakon što im se neka povreda zalečila. Ako nakon povrede ponovo počinjete sa nekim aktivnostima, popričajte sa doktorom o tome šta biste smeli da radite.

6) SVUDA NOSITE JAPANKE 

Iako su japanke leti neizbežne u skoro svakom cipelarniku, one ipak nude malo podrške za stopala i u njima ste izloženi brojnim povredama, a ako se japanke uviju napred, veći je rizik i od pada. Osim toga, mišić se može lako istegnuti u japankama. Ako već morate da nosite japanke, uzmite one sa debljim đonom i one koje prate liniju vaših tabana. 

7) ČESTO NOSITE BALETANKE 

Baletanke, isto kao i japanke, ne pružaju adekvatnu podršku tabanima. One nemaju jastučiće i zbog toga može doći do bola u petama i do bolova u drugim delovima stopala. Ako nemate problema sa nogama, nosite ih povremeno, ali se uvek pre odlučite za sandale sa lukom koji prati oblik tabana.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage