Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

16. 08. 2017.  - Autor: prva.rs

Zašto je dobro ići u saunu?!

Beg u zatvoren vreli prostor na kratko vreme daje nam potrebnu dozu zdravlja. Sauna zaista čini da se osećamo bolje, da izgledamo bolje i da spavamo bolje.

Zašto je dobro ići u saunu?!

Foto:prva.rs

Sauna nas oslobađa stresa

Svi oni koji idu u saunu znaju da je ona neprijatelj broj jedan svakoj vrsti stresa. Sve studije, a i celokupna medicina saglasna je koliko stres utiče na naše zdravlje, toliko da je on glavni uzročnik velikog broja oboljenja.

Kada uđete u tihi svet koji vam sauna obezbeđuje, zatvorili ste vrata ostatku sveta i prepustili sebi i svom opuštanju. Vrućina pospešuje cirkulaciju i povećava rast endorfina koji čini da zasijate prirodnim sjajem kada izađete iz nje.

Opušta mišiće i bolove u mišićima i zglobovima

Visoke temperature podstiču rast endorfina, prirodne telesne supstance koja nas oslobađa bola. Endorfin ima umirujuće dejstvo, a ima moć i da suzbije bol artritisa. Toplota saune širi krvne sudove i poboljšava cirkulaciju, a brži protok krvi ubrzava prirodni proces (samo)lečenja tela, pa i od posekotina i modrica.

Za trkače i trkačice sauna je posebno dobra nakon napornijeg treninga jer ublažava upale mišića.

Oslobađa naše telo od toksina

Životni stil koji podrazumeva veliki broj sati sedenja, dovodi i do našeg nedovoljnog znojenja na dnevnoj bazi. Znojenje je veoma važno za naše zdravlje, i to – duboko znojenje.

Kao što smo rekli, visoka temperatura saune širi krvne sudove koji omogućavaju veći protok krvi. Kroz krv, toplota tela raste i nervni sistem šalje signal svim znojnim žlezdama koje pokrivaju čitavo naše telo. Znojne žlezde su tu da regulišu temperaturu tela, dakle, služe kao sistem za hlađenje, a sastoje se 99% od vode. Na taj način, duboko znojenje u sauni izvlači štetne materije kao što su olovo, bakar, cink, nikl, živu; sve one toksine koje pokupimo iz životne sredine.

Čisti kožu

Saune su poznate po tome kako utiču na lepotu kože. Nakon dubokog znojenja, mrtve ćelije se čiste. Uz pomoć znoja epidermalni sloj se oslobađa od bakterija, a čišćenje pora daje koži mekoću i sjaj.

Dr. Ben Daglas, profesor na Misisipi univerzitetu i autor knjige “Ageless: Living Younger Longer” kaže da “znojenje oživljava kožu skoro kao što vežbanje oživljava mišiće“. Tokom znojenja tečnost koja juri prema koži “kupa ćelije kože i hrani ih tečnostima bogatim nutritientima koji ispunjavaju prostor među ćelijama, pa čak i ispunjava sitne bore”. On dalje tvrdi da su minerali i ostali sastojci znoja od esencijalne važnosti za održanje kolagena u koži. Tako, redovno znojenje održava strukturu kolagena i sprečava od pojave bora ili opuštanja kože.

Kada se koža redovno čisti izbacivanjem “otpada” kroz pore, vraća joj se vitalnost, ton i zdrav sjaj. Ona nije lek za akne, ali često je velika pomoć u njihovom lečenju zbog dubokog čišćenja kože koje obezbeđuje.

Dobro spavamo

Kada temperatura tela raste u večernjim satima, ona će i pasti u kasnijim satima i na taj način će olakšati san. Ogroman broj ljudi hvali se svojim dubokim snom koji ima sauna omogućava.

Jača naš kardiovaskularni sistem

Koža se zagreva, zagreva se i trup tela. Kao odgovor na vrućinu krvni sudovi blizu kože se šire, a količina krvi koju srce ispumpava u minuti se povećava. Srčani puls u sauni može da se poveća od 60/70 otkucaja u minuti do 140/150 (sa dužim boravkom), a često ume da se spusti ispod normale tokom hlađenja.

Kada redovno idemo u saunu, trenirano srce i srčani puls. Možete da kombinujete toplo-hladne sesije hladnim tušem ili ulaskom u bazen. Svaki put kada naglo promenite temperaturu (iz toplog u hladno i obrnuto) srčani puls se povećava bar za 60% što može da se poredi sa umerenim vežbanjem.

Sagoreva kalorije?

Sauna je još jedan alat koji može da pomogne u sagorevanju dodatnih kalorija. Sam proces znojenja zahteva potrošnju veće količine energije. Ta energija dobija se iz masti i ugljenih hidrata i tokom tog procesa sagorevaju se kalorije.

Svako ko je umereno fizički aktivan može u proseku da skine 500g tokom jednog boravka u sauni i može da potroši oko 300 kalorija.

Telo troši kalorije tokom “kardiovaskularnih aktivnosti”. Kada srce brže radi ono traži vise kiseonika a telo onda kalorije pretvara u energiju.

Saunom protiv prehlade i gripa!

Nemačka istraživanja pokazala su da redovan odlazak u saunu smanjuje učestalost prehlada i gripa. Kako se telo izlaže toploti saune, ono proizvodi više belih krvnih zrnaca što umnogome pomaže u borbi sa virusima.

Sauna takođe može da ublaži sinusna zapušenja od prehlada i različitih alergija posebno kada je u kombinaciji sa parom.

Kvalitetno vreme sa prijateljima ili…

Sauna je pravo mesto da se ispričate sa prijateljem. Tiho je, umirujuće, malo, taman samo za vas dvoje i samo vaše teme.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage