Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

15. 08. 2017.

PAŽNJA: Ove namirnice uništavaju vaš imuni sistem

Dolaskom hladnijeg i tmurnijeg vremena, počinje i sezona gripa i prehlada. Kako biste izbegli dosadnu prehladu, vreme je da ojačate imunitet, a to je najbolje učiniti pravilnim izborom hrane. Međutim, da li znate koje namirnice treba izbegavati jer bukvalno uništavaju imunitet?

PAŽNJA: Ove namirnice uništavaju vaš imuni sistem

Foto:zenskikutak.rs

Grlobolja, začepljen nos, kašalj, bolovi u celom telu – zvuči poznato? Sezona prehlada i gripa već je na vratima, zato je krajnje vreme da poduzmete nešto po pitanju jačanja imuniteta. Takođe, određene namirnice treba izbegavati jer bukvalno ruše imunitet. Umesto namirnica koje loše deluju na imunitet, radije odaberite zdravije varijante koje ga uravnotežuju, piše Yahoo Health

Šećer 

Šećer je zbog jako dobrog razloga ocrnila zdravstvena organizacija – ne sadrži hranjive materije, a uz to ga povezuju i sa nagrizanjem zuba i negativnim uticajem na mozak. Suzan Levin, direktorka obrazovanja o prehrani u lekarskom odboru za odgovornu medicinu, navodi kako visoki nivoi šećera u krvi znatno smanjuju sposobnost borbe belih krvnih ćelija protiv virusa i bakterija. Suzan Levin navodi kako je za vreme trajanja sezone gripa i prehlade preporučljivo izbegavati rafiniranu i prerađenu hranu zbog visokog udela šećera. 

To su proizvodi poput bombona, keksa, gaziranih sokova i ostale prerađene namirnice. Međutim, to može biti lakše reći nego učiniti – američko Udruženje za bolesti srca navodi kako Amerikanci prosečno dnevno konzumiraju 20 čajnih kašičica šećera. U Evropi je situacija nešto bolja. Kako biste uspešno izbegli šećer, birajte hranu bogatu vlaknima kao što su smeđi pirinač i sočivo koji će regulisati nivoe šećera u telu i držati imunološki sistem pod kontrolom. 

Žitarice i beli hleb 

 



Jednostavni ugljeni hidrati snažno doprinose povećanom unosu šećera u organizam. 

“Prosečna osoba se bukvalno 'utapa' u šećeru. Rafinirane žitarice i hleb se vrlo brzo pretvaraju u glukozu prilikom probavljanja hrane”, navodi klinička nutricionistkinja Kejti Svift. Međutim, da li to znači da za doručkom trebamo odustati od pahuljica i tosta? Super hrana poput prosa, heljde, kvinoe i amaranta dostupna je i u obliku hleba i žitarica za doručak. Još jedna sjajna opcija za doručak koja će poboljšati imunitet su zobene pahuljice s bananama, cimetom i bademovim mlekom. 

Masna hrana 

Postoje brojni razlozi za uklanjanje pržene hrane iz ishrane, a mi vam dajemo još jedan: ishrana bogata mastima može uticati na odgovor tela na infekcije. Naučnici Patricia Maki i Pol Njubern otkrili su da gojaznost i ishrana sa visokim udelima masnoće organizam može oslabiti kada je borba protiv zaraznih bolesti u pitanju i povećati rizik od obolevanja od nekih oblika karcinoma. 

Svift predlaže da deo mesa bogatog zasićenim mastima koje jedete zamenite sočivom, graškom i drugim biljkama koje su bogate proteinima. Zamenite ih 'zdravim' mastima iz orašastih plodova (jedna šaka dnevno) ili avokada. Osim toga, treba imati na umu, kako je upravo hrana jedan od najvažnijih elemenata imuniteta. 

Alkohol 

Opustite se, ne morate se u potpunosti odreći čaše vina koju volite da popijete jednom nedeljno. Ako s vremena na vreme volite da popijete alkohol, tu količinu smanjite za vreme sezone gripa. Alkohol oštećuje imunološki sistem i ometa sposobnost tela da se obrani od infekcije. 

Studije su pokazale kako povećana konzumacija alkohola može dovesti do smanjenja imuniteta i povećane osetljivosti na određene bolesti. Stručnjaci kažu da jedno piće neće poremetiti imunološki sistem, ali tri ili više pića sigurno hoće. 

Mlečni proizvodi 

Brojni mlečni proizvodi, poput kupljenog jogurta, sadrže visoke nivoe šećera, napominju stručnjaci. Takođe, postoji i direktna veza između mlečnih proizvoda i zdravlja disajnih puteva. 

Prema rečima Džejmsa Stekelberga iz Klinike Mejo, mleko ne mora nužno proizvoditi više pljuvačke, ali pijenjem mleka pljuvačka može postati gušća i znatno jače opterećivati grlo. 

Izvor: zenskikutak.rs

Tagovi

Komentari (3)

ostavi komentar
Cepidlaka. [neregistrovani]
 [29.09. 2014., 09:36]

Hiperzablude.

Tu sam vas čekao! Pahuljice!? A znate li šta su pahuljice!? Obična spljeskana zrna koja su šatro providna, ništa ne sadrže, a u stvari, pretstavljaju izvor teških kalorija koje su samo sabijene i, presom, podmuklo sakrivene! Zamislite samo spljeskano kukuruzno zrno. Njime možete toviti svinje kao i sa onim, oblim, ali nema potrebe da ga pljeskate jer svinju možete prevariti i punim zrnom! Zašto ne pomenuste mekinje, jedinu pravu stvar koja ne sadrži skrob ali zato, sadrži puno vitamina B i minerala.
Tako da, tu priču sa pahuljicama od skroba okačite mački o rep jer...
Inače, i taj ''naučnik'' što tvrdi da mleko zgušnjava pljuvačku je stvarno neki raritetni skorojević! Pa čime pobogu, majke doje decu nego mlekom???

Odgovori
Vidi odgovore
anonymous [neregistrovani]
 [28.09. 2014., 21:16]

Evo resennnjjjjaaaa

Ja imam jednostavno rjesenje. Necu jesti nista...

Odgovori
Vidi odgovore
Frakson [neregistrovani]
 [28.09. 2014., 13:09]

Još malo ćemo imati .......

Izgleda ovi novi **naučnici** propisaće nam drogu kao dobro ,a sva hrana ostala štetna .Pa moj deda je živeo 96 godina ,a jeo sve ovo što ovi kurčevići govore da je otrovno.

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage