Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

11. 11. 2020.  - Autor: centarzdravlja

Kako poboljšati pamćenje u bilo kojoj životnoj dobi?

Naš mozak se neprestano nalazi pod stimulacijama koje nisu uvek dobre. Starenjem se može smanjiti sposobnost fokusiranja, može doći do nastanka problema sa pamćenjem i donošenjem racionalnih odluka.

Kako poboljšati pamćenje u bilo kojoj životnoj dobi?

Nekoliko istraživanja pokazuje kako osobe bilo koje dobi mogu poraditi na tome da poprave svoje pamćenje i mogu preduzeti neke korake koji će im pomoći da svoj mozak održe u što boljoj formi.

Ostanite znatiželjni

Znatiželja nam omogućava da učimo i pamtimo različite informacije. Brojna istraživanja su pokazala kako se tokom znatiželje u mozgu aktiviraju delovi odgovorni za osećaj nagrade, što podstiče pamćenje i učenje.

Dokazano je da hipokampus (deo mozga zaslužan za pamćenje) i dopamin (neurotransmiter koji podstiče dobre osećaje) podstiču pamćenje i pospešuju sposobnost učenja. U jednom istraživanju su naučnici ustanovili kako u trenucima, kada je znatiželja na vrhuncu, učesnici lakše pamte i brže uče.

Poradite na vokabularu

Ako je vaš vokabular sužen, vreme je da poradite na njemu jer na taj način poboljšava zdravlje mozga. Dokazano je kako osobe koje ostvaruju lošije rezultate na testovima rečima imaju slabije kognitivne sposobnosti.

Širenje vokabulara se pokazalo odličnim za poboljšanje funkcije mozga i prevenciju demencije, naročito Alchajmerove bolesti. Učite i pamtite nove reči jer je to odlična vežba za mozak. To vam može pomoći u starijim danima, kada ćete sa pamćenjem imati problema.

Vežbajte

Dok god vežbate pravilno, 20 minuta je sasvim dovoljno za bolje zdravlje mozga. Naučnici su dokazali da vežba može pomoći u kontroli emocija, što je ključno u održavanju pamćenja. Istraživanja su pokazala da bilo koji oblik vežbe može učiniti čuda za vaše pamćenje.

Tokom vežbanja se oslobađaju hormoni koji čine da se osećamo dobro. Prethodna istraživanja su pokazala kako je aerobne vežbe dobra za popravljanje raspoloženja, a zajedno sa vežbama snage ćete popraviti raspoloženje i postati emocionalno stabilniji. To su ključne stvari koje su potrebne za dobru kognitivnu funkciju mozga.

Umereno konzumirajte tamnu čokoladu

Naučnici su dokazali da 900 miligrama flavonola dnevno, a pronalazimo ga u tamnoj čokoladi, kakau i čajevima, može učiniti čuda za vaše pamćenje. Osobe koje su svakodnevno unosile 900 miligrama flavonola su dale bolje rezultate u testovima pamćenja, u odnosu na osobe koje su konzumirale malo ili nimalo flavonola.

Flavonoli, koje pronalazimo u mlečnoj čokoladi, nisu dovoljni. Najbolje je da ih unosite putem konzumacije tamne čokolade, sa najmanje 70% kakaa. Ili da konzumirate čajeve ili čisti kakao. Neke vrste voća i povrća takođe sadrže flavonola. Istraživanja su pokazala da flavonola možemo pronaći u citrusnom voću.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati