Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

03. 02. 2020.  - Autor: centarzdravlja.rs

Dijeta i dijabetes - da li mogu zajedno?

Skidanje suvišnih kilograma može pomoći uravnotežiti nivo energije iu nekim slučajevima smanjiti potrebu za uzimanjem lekova. Do najbržih rezultata ćete doći ako pripazite na ishranu, stoga vam donosimo korisne savete.

Dijeta i dijabetes - da li mogu zajedno?

Pripremite se mentalno

Mršavljenje je dug proces. Možete se jako truditi, a rezultati mogu biti minimalni. Ako niste mentalno spremni za odricanja, onda nećete doći do željenih rezultata. Nemojte odustajati. Posmatrajte i veličajte svaki napredak. Setite se kako radite nešto što je dugoročno dobro za vas i vaše zdravlje. Odluke koje donesete danas odrediće vašu budućnost.

Radite male korake

Za početak možete uvesti vežbanje od 15 minuta dnevno. Ili preskočite 1 međuobrok. Nemojte jesti kasno uveče. Ne morate odmah uvesti drastične promene u svojim prehrambenim navikama. Do velikog cilja se dolazi polako.

Istražujte i pratite

Upoznajte se sa svakom namirnicom koju unosite. Saznajte koliko sadrži šećera, masti i kalorija. Tako ćete najbolje moći odrediti što je za vas dobro, a što nije. Ako niste sigurni u to što treba izbegavati, au čemu možete uživati bez straha, posavetujte se sa lekarom ili nutricionistom.

Ne preskačite doručak, ručak ni večeru

Kada preskočite samo jedan obrok, ostatak dana ćete jesti nepravilno i nezdravo. Kasnije ćete osetiti kako se glad naglo povećala i vrlo verovatno ćete se prejesti. Preskakanje obroka je naročito opasno za dijabetičare jer otežano kontrolišu nivo šećera u krvi. Započnite dan s proteinima kako biste što duže ostali siti.

Naučite kontrolisati svoje emocije

Veliki broj ljudi se prejeda dok su teskobni ili loše raspoloženi. Stres je nešto što ne možete izbeći i može podignuti nivo šećera u krvi. Ako imate problema sa kontrolisanjem emocija, svakako na tome poradite. Vežbajte tehnike opuštanja ili potražite pomoć lekara.

Svoj cilj nemojte držati tajnim

Podrška od okoline vam može pomoći. Tražite podršku od prijatelja, porodice, kolega na poslu ili partnera. Recite im koji je vaš cilj, neka ga znaju. Možda ćete dobiti korisne savete koji će vam pomoći da što pre dođete do svog cilja.

Ne zaboravite da vežba

Menjanje prehrambenih navika je odličan početak. No, vežba je takođe važna. Za dijabetičare pogotovo. Radite aerobne vežbe svaki dan. To može biti hodanje, vožnja bicikla ili trčanje. Bilo što. Važno je da ste u pokretu. Takođe radite vežbe snage koje će vam pomoći da poveća procenat mišića i osetljivost tela na insulin.

Vodite dnevnik ishrane

Najvažnije je uvek imati u vidu koliki je unos ugljenih hidrata. Mozak koristi ugljene hidrate kao izvor energije i neophodni su za pravilno funkcionisanje tela. Važno je pripaziti na veličinu porcija. Takođe, treba paziti na rafinisane ugljene hidrate (beli hleb i testenina). Uvek izaberite zdraviju varijantu, kao što je testenina od integralnih žitarica, smeđa riža, kinoa ili batat.

Neka vas neuspeh ne obeshrabri

Svi ponekad dožive neuspeh. Imaju loš dan, nedelju ili čak ceo mesec. Razlika između onih koji uspeju i oni koji ne uspeju, jest to koliko neuspeh primaju k srcu. Prihvatite mogućnost da ćete sporo i dugo skidati suvišne kilograme. To nije loše, to je način na koji vaše telo funkcioniše.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati