Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

16. 12. 2019.

Brokoli, luk i jogurt štite od prehlade

Pojedine namirnice jačaju imunitet. Jedite što više citrusa, zelenog povrća i mlečnih proizvoda. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo i sojino ulje, pivski kvasac i žumance, koji sadrže vitamin E.

Brokoli, luk i jogurt štite od prehlade

Foto:B92.net

Pravilna ishrana u kojoj dominiraju sveže namirnice bogate vitaminima i mineralima, i pritom kalorijski uravnotežena, preduslov je za jak imunitet koji će da nas zaštiti od prehlada, gripa i infekcija. 

Osnova ishrane za jačanje imunog sistema treba da budu limun, pomorandže, kivi, šumsko voće, ananas, zelena paprika, zeleno lisnato povrće koje obiliju vitaminom C. Međutim, ni meso, džigericu i mlečne proizvode ne bi trebalo da izbegavate jer sadrže potreban vitamin A, koga ima i u brokoliju, spanaću, šargarepi, paprici. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo, sojino i ulje pšeničnih klica, pivski kvasac i žumance koji sadrže vitamin E - moćan antioksidans. Mahunarke, suvo voće, morski plodovi bogati su vitaminima iz B grupe. 

Kao najjača imunoishrana (bogata probioticima i prebioticima) navodi se jogurt i fermentisani mlečni proizvodi koji sprečavaju razmnožavanje loših bakterija u crevima, gde se i stvara imunitet. Prebiotici se prirodno nalaze u belom i crnom luku, špargli i praziluku. Ono što treba da uradite je samo da ove namirnice uvrstite u nedeljni jelovnik, pojačate broj obroka koji sadrže ovu vrstu hrane i bićete zaštićeni tokom cele zime od virusa i ostalih infekcija. 

I zeleni čaj, na primer, obiluje antioksidansima i vitaminima, što pomaže pri jačanju imuniteta. 

Normalnom probavom obezbeđuje se eliminacija otrova iz organizma, pa je zato potrebno jesti namirnice bogate prehrambenim vlaknima. 

PRIMER JELOVNIKA SVAKOG DANA 

Primer jelovnika 1: 

Pre doručka:: jogurt ili mleko sa 30 g žitarica, 2-3 kriške integralnog hleba sa šunkom, sveže ceđeni sok od pomorandže 

Doručak:: keks sa sušenim i orašastim voćem (nekoliko komada), jabuka 

Ručak: pileća supa s povrćem, nemasno meso na žaru (100-120 g), šoljica barene blitve, spanaća, brokolija, kelja, zelena salata sa rendanom šargarepom i belim lukom 

Večera: sveži sir (45-50 g) sa pečenim paradajzom iz rerne, zeleni čaj sa medom. 

Primer jelovnika 2: 

Doručak:čaj sa tostom i marmeladom od breskve 

Ručak: sočivo sa pirinčem, šargarepom i paprikama kao prilog, teletina pečena na teflonu, mandarina 

Večera: tikvice zapečene u rerni, kajgana od jednog jajeta, kruška. 

Primer jelovnika 3: 

Doručak:kašičicu lanenih semenki, suvih šljiva i bagremovog meda prelijte jogurtom sa probiotskim kulturama. 

Ručak: francuska supa od luka (150 g) sa prepečenim hlebom, sveža šargarepa, cvekla i celer (200 g), čaj sa pomorandžom i cimetom 

Večera: kačamak sa svežim kravljim sirom i kiselim mlekom (150 g), čaj od lipe sa medom. 

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati