Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

30. 10. 2017.

Devet namirnica koje regulišu nivo hormona

Pravilna ishrana je jedan od najboljih načina za održavanje normalnog nivoa hormona.

Devet namirnica koje regulišu nivo hormona

Foto:B92.net

BROKOLI 

Brokoli obiluje fitohemikalijama di-indolil metanom koji organizam čisti od otrovnog oblika estrogena. Te vrsta estrogena ima u prerađenoj hrani i pesticidima, a unosom u organizam uzrokuje niz hormonskih promena koje mogu da rezultuju promenama raspoloženja, depresijom i nekontrolisanim gojenjem. 

BATAT 

Batati (slatki krompiri) su bogati aminokiselinom triptofan koja smanjuje nivo hormona stresa kortizola. Takođe sadrže i vitamin B6 koji podstiče metabolizam i ugljene hidrate koji se sporo razgrađuju. Samim tim što ih telo sporo vari, duže ga snabdeva serotoninom. Time se podiže raspoloženje i smanjuje želja za hranom. 

LOSOS 

Losos je bogat aminokiselinama i omega-3 masnim kiselinama koje uravnotežuju hormone i zadovoljavaju visok udeo dnevne potrebe proteina. Proteini su važni jer utiču na hormone i menjaju rad mozga. Jedenjem lososa telo dobija dovoljnu količinu neophodnih nutrijenata čime se smanjuje želja za šećerom, snižava nivo hormona stresa i podstiče pravilna proizvodnja estrogena i testosterona. 

JOGURT 

Bogat je proteinima, kalcijumom, magnezijumom, vitaminom B6 i kalijumom. Ti nutrijenti smanjuju stres, rizik od drastičnih promena raspoloženja i obim struka. Ne preporučuje se da jedete voćne jogurte jer su bogati šećerom koji u trenu podiže nivo energije, ali je podjednako brzo i spušta. 

ŠUMSKO VOĆE 

Baš kao i brokoli, šumsko voće pomaže telu u uklanjanju otrovnog estrogena koji utiče na raspoloženje i težinu. Šumsko voće takođe čisti probavni trakt i jača jetru. Ima nizak udeo šećera što ga čini zdravim dodatkom ishrani. Namirnice bogate šećerom mogu da uzrokuju hormonske promene koje uzrokuju gojenje i predstavljaju stres za organizam. Osim šumskog voća preporučuje se da jedete akai bobice, kokos i spirulinu. 

BADEMI 

Bademi obiluju magnezijumom, vitaminom B6, kalcijem i kalijem koji regulišu metabolizam i raspoloženje. Preporučuje se da svaki dan pojedete do 20 badema, naročito kad nastupi neutoljiva želja za slatkim. Oni će da je utole, a neće podići nivo šećera u krvi. 

ZELENO LISNATO POVRĆE 

Kelj, zelena salata, praziluk i blitva slično deluju kao šumsko voće i brokoli. Oni telo čiste od otrovnog estrogena koji u telo ulazi kroz prerađenu hranu i pesticide. Konzumiranjem zelenog lisnatog povrća koje je bogato vitaminima i mineralima smanjuje se nivo hormona kortizola, a jača krvna slika. 

KISEO KUPUS 

Kiseli kupus čisti jetru i telo od otrovnog estrogena i popravlja krvnu sliku. Ovo povrće je bogato probioticima koji deluju na hormone, uravnotežuju raspoloženje i regulišu probavni sistem. 

PROTEIN SURUTKE 

On je odličan za žene s hormonskim problemima. Ne sadrži holesterol, masti i laktozu, ali obiluje triptofanom i L-glutaminom koji podstiču proizvodnju glutationa, glavnog antioksidansa u ljudskom telu. Pojačanom proizvodnjom ovog antioksidansa jača se imuni sistem i uravnotežuje udeo testosterona u telu. Najbolje je koristiti proteinski dodatak koji sadrži steviju, a ne prerađeni šećer. 

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage