Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

15. 02. 2018.

Ishrana prema krvnoj grupi: Saznajte šta odgovara vašem telu i tako se ponašajte

Šta i kako jesti u odnosu na krvnu grupu koju imate, predmet je interesa jednog lekara koji je izradio poseban plan ishrane za pojedine grupe.

Ishrana prema krvnoj grupi: Saznajte šta odgovara vašem telu i tako se ponašajte

Foto:B92.net

Lekar Peter J. D’Adamo uveren je kako zdravlje možemo znatno poboljšati ako ishranu prilagodimo svojoj krvnoj grupi. Stoga je izradio maleni vodič šta jesti, a šta izbegavati, a da to odgovara krvnoj grupi kojoj pripadate. 

1. Krvna grupa A 

Ljudi krvne grupe A prilično su realni, čvrsto stoje na svojim nogama. Nastoje da žive tako da imaju smisao, harmoniju i ritmičnost. Takve osobe nastoje smiriti svoj um, a najviše uživaju kada su okruženi pozitivnim ljudima, pomagačima. 

S vremena na vreme, stres ih izbaci iz te ravnoteže, što uzrokuje hormonalne poremećaje. 

Ljudi krvne grupe A trebali bi jesti vrlo jednostavnu, laganu hranu. Najviše bi im odgovarala lagana vegeterijanska kuhinja, jer je ona najbolja ukoliko želimo da izbegnemo rizike oboljenja od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa pa čak i raka. 

Možda je teško prestati da konzumirate meso i mesne proizvode, ali soja, mahunarke i povrće zaista deluju blagotvorno na osetljivi imunitet. Osim toga, ovim se osobama preporučuje i lagano vežbanje nakon jela. 

Krvna grupa A treba da u svoju ishranu uvrsti što više voća, mahunarki, povrća i žitarica. 

2. Krvna grupa B 

Ono što odlikuje ljude sa krvnom grupe B jest da su to individualci koji uspevaju čak i u nemogućim situacijama.To su ljudi koji su jako snalažljivi. Osim toga, to su osobe koje su popustljive naravi, uvek sagledaju obe strane i otvorenog su duha. 

Njihov bi primaran cilj trebao biti da pronađu ravnotežu u životu. Poznato je kako proizvode povišene kortizola, kada su pod pritiskom. Lak su plen za autoimune bolesti, ali su, od svih grupa u najboljoj telesnoj kondiciji i izrazito su mentalno zdravi. 

Jako vole da jedu, ali bi trebalo da iz ishrane izbace namirnice poput kukuruza, kikirikija, sočiva ili heljdu. Kako bi zadržali šećer u krvi pod kontrolom trebalo bi da jedu znatno više povrća, jaja i niskokaloričnih mlečnih proizvoda. 

Što se mesa tiče, treba da izbegavaju piletinu jer ona nije dobra za ovu krvnu grupu, jer može podstaknuti srčani udar ili poremetiti pritisak. 

Piletinu zamenite jagnjetinom. 

3. Nulta 

Krvna grupa nula odlično vari proteine, masti i kalcijum. Imaju povišen nivo hemijskih sastava i enzima koji pospešuju apsorpciju u organizmu. Skloni su upalama, čiru želuca jer imaju povišen nivo kiseline u želucu. Baš kao i kod drugih grupa, cilj je upravljati stresom. 

Ljudi krvne grupe nula imaju tendenciju da impulsivno reaguju, pa im često skače pritisak. Stoga im doktor D’Adamo preporučuje namirnice bogate proteinima, a to je meso, divljač, riba, voće i povrće. 

Moraju izbegavati alkohol i kafu, a trebalo bi da smanje količine žitarica, mlečnih proizvoda i mahunarki. Sve to podiže adrenalin, a to ljudima sa nultom krvnom grupom, nije potrebno. 

4. Krvna grupa AB 

Krvnu grupu AB ima samo pet posto stanovništva. Baš kao krvna grupa A, ima niske nivoe želučanih kiselina, ali baš poput grupe B, ne pašu joj sve vrste mesa. Zbog toga, meso teško vare pa ima tendenciju skladištenja, tačnije, lako ga pretvaraju u masti. 

Ovo je krvna grupa kojoj ne odgovara kofein i alkohol. Ljudi AB krvne grupe trebali bi jesti što više ribe, povrća i mlečnih proizvoda. Zbog spore probave i sklonosti da hranu lako pretvara u masne naslage, ova krvna grupa trebala bi pripaziti i na kombinacije namirnica koje konzumira. 

Na primer, treba izbegavati hleb i meso, odnosno ugljikohidrate i proteine. 

Ljudi krvne grupe AB, ukoliko su izloženi hroničnom stresu, proizvode povećane količine adrenalina, a na emocije, poput ljutnje ili besa, reaguju tako da osete posledice na telu. Zato je takvim ostobama najbolje kombinovati dve vrste vežbi. 

Prva: vežba koja deluje umirujuće, baš kao što to čine joga ili taj či, a druga bi mogla biti intenzivan trening u fitnes dvorani ili vožnja bicikla, naprimer, po dinamičnoj brdskoj stazi.

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage