Gastro

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

NJUJORK 04. 01. 2012

TANJUG

Kalorije a ne proteini utiču na gomilanje masti u organizmu

Na gomilanje masti u organizmu veći uticaj ima količina kalorija koja se unosi, nego da li te kalorije dolaze iz hrane manje ili više bogate protinima, pokazala je najnovija studija američkih naučnika

Istraživanje, koje prenosi Rojters, je pokazalo da svi čija je ishrana visokokalorična dobiju istu količinu masti. Razlika je što su oni čija je dijeta siromašna proteinima dobili manje kilograma nego oni čija je ishrana bogata proteinima, a to je posledica gubljenja mišicnog tonusa kod onih sa malim unosom proteina.
   Velike oscilacije u unosu proteina, ne rezultuju velikim oscilacijama u količini telesnih masti, iako mogu da utiču na kilažu.
   Prethodne studije su ukazivale da prejedanje kod ljudi ima različit uticaj na telesnu težinu, pa je pitanje da li ishrana može da utiče na to kako telo skladišti suvišne kalorije ostalo nejasno.
    Nova studija sprovedena je na 25 zdravih, mladih volontera koji su živeli u laboratoriji par meseci i jeli po određenim dijetama.
   Tokom prvih par nedelja istraživači su korigovali dijete ispitanika kako bi pronašli odgovarajuću koja im omogućava da održe telesnu težinu.
   Dalje, tokom narednih osam nedelja 1.000 kalorija na dnevnom nivou dodato je svakom ispitaniku. Trećini ispitanika proteini su činili prosečnih 15 posto dnevnog unosa kalorija (u proseku oko 139 grama), drugoj trećini cak 25 procenata (oko 228 grama), a trećoj svega pet procenata (oko 47 grama).
   Dijete su dovele do nejednakog gojenja učesnika. Oni sa niskoproteinskom dijetom dobijali su oko 3 kilograma, za razliku od onih sa srednje i visokoproteinskom ishranom čiji je dobitak u kilaži bio između 6 i 7 kilograma.
   U studiji objavljenoj u "Žurnalu američke mediciinske asocijacije" zaključeno je da su svi učesnici dobili istu ukupnu količinu masti, ali oni sa niskoproteinskom dijetom su izgubili mišicnu masu, a oko 90 procenata nepotrebnih kalorija su skladištene kao masti, dok su ostali učesnici dobili i masti, ali su imali i zdraviji tonus mišica.

pošalji komentar
Nema komentara.

Find us on Twitter

Gastro
Više ribe, manji rizik za rak debelog creva

15. 05. 2012

Više ribe, manji rizik za rak debelog creva

Ljudi koji jedu mnogo sveže ribe mogu imati smanjeni rizik pojave raka debelog creva, a još i niži rizik od pojave karcinoma rektuma, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date