Gastro

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

LONDON 16. 01. 2012

TANJUG

Hrana bogata magnezijumom smanjuje rizik od moždanog udara?

Ljudi koji jedu hranu bogatu magnezijumom, kao sto je zeleno povrće, koštunjavo voće i pasulj ređe bivaju zrtve moždanog udara, pokazale su međunarodne studije koje su uključile 250.000 ljudi

 Istraživanja sedam studija sumiranih u "Američkom žurnalu kliničke ishrane" ukazuju na značaj unosa magnezijuma u hrani, kao i na vezu magnezijuma i moždanog udara. Ovakav rezultat još jedna je potvrda značaja zdrave ishrane koja uključuje zeleno povrće, naročito listasto, koštunjavo voće, pasulj i integralne zitarice, prenosi Rojters.
   Sedam studija koje su objavljivane tokom prethodnih 14 godina, uključile su oko 250.000 ljudi iz Amerike, Evrope i Azije, koji su bili posmatrani u proseku preko 10 godina.
   Oko 6.500 ljudi, što je oko tri procenta, imalo je u tom periodu moždani udar.
   Prema procenama dodatnih 100 miligrama magnezijuma na dnevnom nivou rizik od moždanog udara snižava za devet procenata.
   Prosečan unos magnezijuma za Amerikance je 242 miligrama na dan, dok zdravstvene organizacije preporučuju 420 miligrama  za muškarce i 320 za žene.
   Iako je većina studija uključila i druge faktore, kao što je porodična istorija bolesti, autori istraživanja ipak su skrenuli pažnju da je ovo tema koja mora biti dodatno istraživana i da nije potpuno sigurno da je magnezijum, a ne neki drugi elementi ishrane, taj koji snižava rizik.

pošalji komentar
Nema komentara.

Find us on Twitter

Gastro
Više ribe, manji rizik za rak debelog creva

15. 05. 2012

Više ribe, manji rizik za rak debelog creva

Ljudi koji jedu mnogo sveže ribe mogu imati smanjeni rizik pojave raka debelog creva, a još i niži rizik od pojave karcinoma rektuma, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date