Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

03. 03. 2009.

KOJA JE RIBA NAJZDRAVIJA

Najzdravije su one vrste riba u kojima se nalazi najveća količina dragocenih omega-3 masnih kiselina, a to su haringa, tunjevina, skuša, crni bakalar, list, losos i grgeč

Haringa...
Haringa... Ova vrsta ribe je najzdravija jer je udeo omega-3 i omega-6 masnih kiselina u njoj veliki

Uskršnji post, koji je počeo u ponedeljak i traje do 19. aprila, vreme je kada većina nas u jelovnik svrstava ribu. Najbolje je zato spojiti post i zdravu ishranu. Bečki profesor Hademar Bankhofer otkriva da su najzdravije one vrste ribe u kojima se nalazi najveća količina dragocenih omega-3 masnih kiselina. Kako je utvrdio, najzdravije su haringa, tunjevina, skuša, crni bakalar, list, losos i grgeč.

Losos
Losos

Nedavno istraživanje pokazalo je da redovno konzumiranje ribe može čak za polovinu da smanji rizik od infarkta.

Nije svaka riba masna
Nije svaka riba masna

Procenat masnoća varira od vrste do vrste, a na temelju njega se razlikuju nemasna riba, s manje od dva odsto lipida (poput bakalara, oslića, glušca, lista i raže), malo masna, sa 2-5 odsto (inćun, zubatac, srdele, pastrmka, kirnja), polumasna, koja ima od pet do 10 odsto lipida (cipal, trilja, tuna, sabljarka) i masna, s više od 10 odsto (losos, skuša, jegulja).

Osim toga, čini se da postoji veza između konzumiranja ribe bogate omega-3 masnim kiselinama i depresije: neka istraživanja, pokazala su da masni sastojci prisutni u ribi pomažu mozgu da bolje koristi serotonin, hormon koji pozitivno utiče na raspoloženje.

Tuna za mršavljenje

Apsolutno najbolja riba jeste haringa, tvrdi profesor Bankhofer. Ova ukusna riba iz Severnog mora, osim što može da se pripremi na mnogo načina, sadrži i mnoštvo omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Njen sadržaj belančevina koje jačaju imunitet i eliminišu posledice stresa je, doduše, samo prosečan, međutim, udeo omega-3 i omega-6 masnih kiselina kod nje je veliki. S druge strane, nije baš pogodna za mršavljenje, jer 100 grama haringe ima 233 kalorija.

Međutim, riba koja će vam pomoći u mršavljenju svakako je tunjevina, koja u 100 grama sadrži samo 76 kalorija. Ona nas snabdeva značajnom količinom belančevina i time je idealna za ljude pod stresom.

SKUŠA
Skuša

Na rang-listi najzdravijih riba na trećem mestu nalazi se skuša, koja je ranije važila za ribu za siromašne. Ova ukusna slatkovodna riba je sa 182 kalorije i visokim udelom omega-3 masnih kiselina idealna riba regulisanje krvnog pritiska, jer proteini skuše čine krvne sudove elastičnim, smatra Hademar Bankhofer.

Ostale ribe koje povoljno utiču na zdravlje su crni bakalar, list, losos i grgeč. Sve ove ribe nam pružaju dragocene riblje belančevine, koje sadrže onu kombinaciju aminokiselina koja je potrebna za izgradnju mišića.

List
List

Višestruko korisna

Inače, riba je višestruko korisna za organizam. Ne samo što sadrži višestruko nezasićene masnoće, dragocene saveznike za prevenciju kardiovaskularnih bolesti, borbu protiv stresa i poboljšanje koncentracije, nego predstavlja i bogat izvor mineralnih soli. Morska je riba bogata jodom, kalijumom, natrijumom i bakrom, dok slatkovodna sadrži nešto manje natrijuma i joda. Sve vrste ribe sadrže vitamine B1, B2, B6 i B12, dragocene za pravilan rad nervnog sistema. Riba je bogata i kalcijumom, ali on je uglavnom koncentrisan u ljuskama. Zato je korisno s vremena na vreme uvrstiti na jelovnik sitnu ribu.

Izvor: PRESS

Tagovi

Komentari (1)

ostavi komentar
anonymous [neregistrovani]
 [18.09. 2014., 16:28]

skusa

skusa je morska riba

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Kako ćete provesti novogodišnje veče?

Kod kuće, uz hranu i televizijski program!

U krugu porodice i najbližih prijatelja!

Sigurno ću otputovati negde, to više nije veliki trošak...

Nije bitno gde sam, samo da sam sa voljenom osobom!

U kafani, k'o čovek!

Na nekoj ludoj žurci!

Rezultati

Facebook