Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

BeograĐani ocenjuju rad gradske vlasti (3)

20. 01. 2010.  - Autor: (E. P.)

Opštine moraju bolje

Građani najzadovoljniji radom opštine Novi Beograd, dok su Sopot, Rakovica i Lazarevac dobili tek prelaznu ocenu. Najbolji Sekretarijat za dečju zaštitu, a „jedinicu" dobio Sekretarijat za urbanizam

s
opština Voždovac, opština Novi Beograd

U trećem nastavku prezentovanja rezultata ankete Pressa u kojoj je učestvovalo 100 sugrađana iz svih delova grada i svih generacija, a koji su davali ocene od 1 do 5, prenosimo utiske koji se odnose na opštine i sekretarijate. Sudeći prema odgovorima, sugrađani lokalnim samoupravama najviše zameraju korupciju i „cvetanje" divlje gradnje, a naročito hvale modernost u radu.

Beograđani su najzadovoljniji opštinom Novi Beograd, dok je ubedljivo najgora opština Voždovac. Novobeograđani mogu biti ponosni na svoju opštinu jer je ona jedina koja je ocenjena vrlo dobrom ocenom - 3,5. Ovaj deo grada je, prema rečima anketiranih sugrađana, „vrlo moderan", a njegovo rukovodstvo „otvoreno za saradnju". Dobri rezultati proizvod su i toga što Novi Beograd „ima najmanje komunalnih problema".

Protiv protekcije

Na drugom mestu je Vračar. Iako su čelnici ovog dela grada dobili prosečnu ocenu od 3,1, komentari i nisu bili baš blagi. Sugrađani čelnim ljudima Vračara zameraju „što sprovode samo marginalne akcije", a nisu zadovoljni „ni korupcijom i protekcijom" u opštinskim organima.

U grupi sa dobrim prosekom nalaze se i Čukarica, Savski venac, Palilula... Zanimljivo je da se tu nalazi i opština Zemun, koja je proteklih godinu dana imala mnogo poteškoća u izboru vlasti. Upravo je to najvažnija kritika koju joj upućuju Beograđani. Oni smatraju da je „previše vremena utrošeno na uspostavljanje vlasti", a da se „promena i ne primećuje".

Stanovnici opština Barajevo, Surčin i Mladenovac, koje su ostvarile dobar uspeh u ovoj anketi, ističu da je neophodno da grad što pre shvati da su i oni deo prestonice. Surčin je, naravno, dobio i najveću i najstrašniju zamerku - „nepostojanje kanalizacije, struje, puteva"...

S druge strane, o Zvezdari se uglavnom lepo priča. Beograđani smatraju da ima „ljubazne službenike", a zadovoljni su i besplatnim spravama za vežbanje na Olimpu.

Stari grad, Grocka, Rakovica, Lazarevac, Obrenovac i Sopot jedva su dobili prelaznu ocenu. Najveće kritike stigle su na račun Starog grada. Građani smatraju da „rukovodstvo nije otvoreno za razgovor" i da je predsednica opštine ni manje ni više nego „bahata i nezainteresovana".

b
b

Rakovički čelnici, pored gomile primedbi, dobili su minus jer ne sprečavaju divlju gradnju i korupciju. Čelnicima ove opštine zamera se „tolerisanje gradnje bez dozvole", ali i to što „prva ekipa" često ne dozvoljava da se do nje dođe.

Sopotska vlast dobila je „prijateljski" predlog da „promeni predsednika", koji je na tom mestu „prešao punoletstvo".

Sudeći prema Pressovoj anketi, Voždovac je „ponavljao" godinu. Za nedovoljan „uspeh" ova opština može da zahvali izborima, „gotovo češćim od pokrenutih projekata". Beograđani Voždovcu ne mogu da oproste što se više bavio „političkim temama nego komunalnim problemima", a naročito nisu zadovoljni pauziranjem planiranih investicija.

S obzirom na prirodu posla gradskih sekretarijata, Beograđani su ih uglavnom teško ocenjivali. Kako najčešće navode, rad sekretarijata često nije „vidljiv", što ne znači da je reč o lenjosti.

Beograđanima smeta gužva u saobraćaju, pa je tako Sekretarijat za saobraćaj prilično iskritikovan. Građani smatraju da se „zaposleni bave sporednim projektima", dok „goruće pitanje - gužva i kolapsi, ostaju nerešeni". Kada je reč o urbanizmu, glavna zamerka je „sporost u izdavanju dozvola, korupcija, divlja gradnja", a često su se pominjale i „afere" oko izdavanja dozvola za gradnju u Petom parku i objektu „Vera" na Voždovcu. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove bi po preporuci Beograđana „mogao da rešava nagomilane probleme", a za imovinskopravne poslove da „ubrza rad svojih službenika".

„Nevidljivi" sekretarijati

Sekretarijatu za životnu sredinu „fale dobre ideje", jer, kako kažu građani, ima i projekata koji ne koštaju mnogo, a mogu dosta da doprinesu. Zaposlenima u sektoru za privredu zameraju se „neiskorišćeni resursi" i „stagnacija", dok bi u Sekretarijatu za kulturu trebalo da postanu „vidljiviji", da povedu računa kada je reč o finansiranju pojedinih projekata i performansa koje su građani ocenili kao projekte „samo za elitu".

Nadležni u Sekretarijatu za obrazovanje morali bi da „grade više fiskulturnih sala" i ubrzaju rad na izgradnji škola, a „sportisti" bi mogli da preispitaju projekte namenjene deci na raspustima, kao i da povedu računa o „halama koje se raspadaju" i „bazenima koji se suše". U inspekcijskim poslovima zaposleni bi morali da se pozabave uličnim prodavcima...

a

ČUČKOVIĆ NA GLASU

Interesantno je da su na brojna „opšta" pitanja gde je trebalo dati spontan odgovor o kvalitetu rada gradske vlasti navođena imena i onih koji nisu bili predmet ankete. „Po dobru" je prepoznat Miroslav Čučković, član Gradskog veća, čije je ime često spominjano kao odgovor na pitanja tipa „čiji rad cenite, ko najviše radi, kome biste produžili mandat"...

U negativnom kontekstu, kao odgovori na ista pitanja, pomenuta su imena predsednika opština Sopot i Stari grad, Živorada Milosavljevića i Mirjane Božidarević.

Zdravstvu se uglavnom zamera „afera sa nabavkom nameštaja koja je oduzela mnogo vremena za rad". Kada je reč o socijalnoj zaštiti, građani su prepoznali brojne kvalitete u radu, a naročito ističu da se mislilo na „kategorije ljudi koje su svi zaboravili", „da su trudnice i porodilje konačno dobile tretman kakav zaslužuju"...

Ipak, apsolutni pobednici su sekretarka za dečju zaštitu Ljiljana Jovčić i njeni saradnici, na koje može biti ponosna. Građani su prepoznali „vredan i kontinuiran rad tokom godine", kao i „strasno zalaganje za bolje uslove u kojima borave deca", pa je dodeljena i visoka srednja ocena. Kao zamerku i dalje se navode „liste čekanja", „korupcija prilikom upisa dece u obdaništa" i „stalno hvaljenje u medijima šta su uradili". Međutim, ogromna većina građana smatra da je ovaj sekretarijat najvredniji, da su svi zaposleni sposobni i da brzo reaguju, a da je sekretarka (iako to nije bilo navedeno kao pitanje) „vrlo pristojna, ljubazna i elokventna".

Sve u svemu, o radu brojnih sekretarijata građani vrlo malo znaju, pa su komentari za rad Sekretarijata za finansije i Upravu uglavnom izostajali. Dok su na sam pomen finansija građani odlazili u teme koje nemaju veze sa gradskom vlašću, za Sekretarijat za upravu su uglavnom pitali „a izvinite, čime oni upravljaju".

(slede ideje i predlozi građana kako promeniti stvari, što će ujedno biti i poslednji nastavak predstavljanja rezultata Pressove ankete)

b

Komunalci prihvatili kritike građana

Ocene i komentari Beograđana upućeni komunalnim preduzećima očigledno su prijali komunalcima, koji su sve kritike savesno prihvatili i obećali da će se potruditi da se poprave.

- Stvarno smo zadovoljni kako su nas sugrađani ocenili, ali mi znamo da možemo i treba da radimo još bolje. Mislim da su i ostala preduzeća dobra, ali možda njihov rad nije toliko vidljiv kao naš ili im je delatnost takva, nepopularna - rekao je direktor „Zelenila Beograd" Radovan Draškić.

On je dodao da „Zelenilo" ima još prostora za „razvijanje i poboljšanje u radu".

JKP „Infostan" je ocenjen najslabijom ocenom uglavnom zbog nepopularne akcije naplate dugovanja. Direktor ovog preduzeća Darko Berberović je kritiku građana shvatio konstruktivno, što je uostalom i cela poenta Pressove ankete, pa je juče, za razliku od nekih „uvređenih" komunalaca, ipak prokomentarisao lošu ocenu.

- Akcija naplate zaostalih dugovanja je sprovedena na osnovu odluke Gradskog veća i odazvalo se više od polovine dužnika koji su izmirili svoja dugovanja. Novac je odmah preusmeren ka drugim komunalnim preduzećima, koja su ova sredstva iskoristila za poboljšanje svojih usluga prema Beograđanima - rekao je Berberović.

Oni koji su pohvalili rad „Infostana" zadovoljni su redizajniranim računima na A4 formatu.

- Omogućili smo građanima da i putem interneta imaju pristup elektronskim kopijama računa objedinjene naplate. Na ovaj način mogu se regulisati obaveze i pre nego što račun stigne redovnom poštom - rekao je Berberović, i dodao da će u narednim mesecima JKP „Infostan" svojim korisnicima omogućiti onlajn i SMS plaćanje računa, kao i druge savremene usluge.

Apsolutni pobednik juče je bila „Gradska čistoća". Ovo preduzeće je, naravno, zadovoljno rezultatima jer su, kako je navedeno u komentaru, „građani prepoznali njihove napore i zaposlenih koji se trude da Beograd bude lepši i čistiji". Oni su dodali da je visoka ocena i obaveza da se u ovoj godini ide korak dalje. (M. D.)

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najnovije

Nije pronađen nijedan članak.