Džet-set svet

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

31. 07. 2010

PRESS

PROŠLE SU TRI GODINE OD SMRTI DUŠANA PRELEVIĆA PRELETA

Moj tata je bio poslednji beogradski šmeker

MILICA PRELEVIĆ: Grad je pust bez njega, na dan njegovog odlaska osetim da se Beograd uzjoguni. Kada je ostao bez oka i noge, na konstataciju da nema više nijedan organ u paru, uzvratio je: „Imam muda"!

1
Tri godine posle smrti Dušana Prelevića Preleta sećanje na legendarnog muzičara i pisca još uvek živi kroz njegove stihove, dela, ali i decu. Njegova mlađa ćerka Milica Prelević za Press kaže da njen otac nikad neće biti zaboravljen i da on predstavlja istinsku legendu Beograda. Ona kaže da je Prele bio poslednji beogradski šmeker.

- Svi koji su ga voleli i dalje se sa njim druže ćutanjem. Grad je pust bez njega, a na dan njegovog odlaska osetim da se Beograd uzjoguni. Posebno me raduje što je reditelj Vladimir Petrović nedavno prikazao dokumentarac o životu mog oca, „U redu, pobedio sam", koji je osvojio i nagradu na festivalu Kratki metar. Takve stvari mi govore da nije zaboravljen. Nažalost, ti beogradski samuraji su odavno nestali. Moj tata je bio poslednji Beograđanin svoje vrste - kaže Milica za Press.

Jedino zao prema sebi

Ona ističe da je njen otac bio šmeker i kao roditelj i da ju je naučio pravim vrednostima.

- Mnogi su mog oca opisivali kao legendu Beograda, večitog buntovnika i divljeg intelektualca. Za mene je on bio pravi šmeker ćale, sa čukom da me kao dete ne folira, ne priča one gluposti koje stariji uglavnom pričaju, a ni sami ne veruju u te tvrdnje. Nije bio klasičan tip oca koji menja pelene, ide na roditeljske sastanke i vodi u zoološki vrt. Ali, kupio mi je haljinu za veliku maturu, na primer. S njim nije bilo praznih priča. Nikada nije lagao, uvek je govorio istinu, imao je osećaj za pravdu, a naročito za nepravdu, što je preneo i na mene. Što sam starija, sve mi je jasnije da je za sve to bila potrebna posebna snaga - rekla je Prelevićeva.

Prele je u jednoj od kafanskih tuča izgubio oko, a zbog bolesti i nogu. Milica kaže da je uprkos svemu zadržao smisao za humor.

- Prva „povreda na radu" desila mu se kada sam imala oko sedam godina. Kada je ostao bez oka, pragmatično je zaključio da ipak neće nišaniti i da mu je za sagledavanje okoline sasvim dovoljno ono drugo oko. A kada je zbog bolesti ostao bez noge, na konstataciju lekara da nema više nijedan organ u paru, uzvratio je: „Imam muda!" - prepričava Milica.

Prelevićeva kaže da je njen otac voleo život više od svega.

a

Nadam se nastavku 'Poslednjeg kruga u Monci'

Milica ističe da joj je žao što je Preletov scenario za nastavak filma „Poslednji krug u Monci" dospeo u pogrešne ruke, ali se nada da će se ipak snimati.

- Scenario je, nažalost, jedno vreme bio u pogrešnim rukama, pa je samim tim bilo i neuspešnih pokušaja snimanja. Ali, ta priča je, na sreću, završena. Iskreno bih volela da se nastavak snimi, jer znam koliko mu je to značilo, i čvrsto verujem da će u skorijoj budućnosti i biti tako, samo treba da se poklope sve kockice. Zasad je tu prvi deo filma koji često repriziraju, što me posebno raduje - kaže ona.

 

- Bio je navučen na život, koji ga nije štedeo, ali nije ni on štedeo njega. Trudio se da korača sunčanom stranom, čak i noću. Njemu je i pun mesec bio sunce. Ako je iko grešio i radio prave stvari u životu - to je bio on. Prema svima je bio i dobar i loš, ali je jedino bio zao prema sebi. Jednom je rekao: „Od života sam pokupio najbolje, a pružio mu najgore. Ali, nemam nekih pritužbi, snosio sam posledice za sve što sam radio". I zaista je tako. Ja sam mu beskrajno zahvalna što mi je dao šansu da ga upoznam kroz sve faze. Bio je stvaran i neponovljiv - seća se Milica.

Bolji od Bukovskog

Prelevićeva ističe da njen otac nije razdvajao pisanje od muzike, ali i da je voleo i sport i slikanje. Ipak, šank mu je bio najprivlačniji.

- Pred sam kraj je rekao: „Danas više volim muziku nego kada sam se njome bavio. Za mene je muzika najjača i najozbiljnija umetnost.  Kada bih birao, muziku bih izabrao ponovo, u šta doskora nisam verovao. Muzika mi je na izvestan način spasla život, ali i uništila. Tako da smo muzika i ja na nerešeno". Često je isticao i da ga je pisanje pripitomilo, jer sam pišeš svoj kraj, što je velika sloboda. Iskusniji tvrde da je u tome bio bolji od Bukovskog. Jednom je rekao da je mogao na četiri fronta (pevanje, pisanje, sport, slikanje) da bude vrh vrhova. Ali, bavio se time samo koliko ga je zanimalo, dok ne pokaže sebi šta ume. Govorio je: „I čim vidim da umem, meni je dosadno. Nek' oni pevaju, ja idem uz šank. Tamo je život" - kaže Milica.                     

J. MARKOVIĆ

komentari (81)
pošalji komentar

PS [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:03:26)

Prele, legenda Beograda

Bio i ostao najveci shmeker ovog grada...

pošalji odgovor

ana-bg [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:18:26)

jeste Prele

legenda Beograda!

pošalji odgovor

Ivana [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:28:44)

Draga Milice

Mnogo me je obradovao i rastuzio ovaj intervju. Svakako da Beograd vise nije isti bez vaseg oca, takvi ljudi se ne radjaju cesto!

pošalji odgovor

silvi [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:29:06)

legenda

ovakvi ljudi se nikada ne zaboravljaju.da se setimo Kapora.Tirketa.To su bili pravi smekeri,Beograd je ponosan sto ih je imao.

pošalji odgovor

pera doga [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:33:29)

klasa

prele je bio legenda i klasa kakvih je danas malo....

pošalji odgovor

ivan [neregistrovani] (30. 07. 2010, 22:53:18)

ma nemoj

daj mala smanji dozivljaje ....razmisli malo pre nego sto lupetas

pošalji odgovor

Vlajko Koza Nostra [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:13:36)

Istinita prica iz Kondine ulice

...u kafic je usla majka sa malom devojcicom. Majka je sebi narucila kafu, a devojcici limunadu. Kada je devojcica videla da za jednim od susednih stolova piju nesto na slamcicu, pocela je da place i galami zasto i ona nije dobila slamcicu.... konobara nije bilo i ta vika se nastavila... sve dok gospodin koji je sedeo za susednim stolom nije ustao, otisao do sanka i doneo joj slamcicu, milujuci je po glavi.

Ta devojcica je moja sestra.
A taj gospodin bio je - Prele.

Vecna ti slava, veliki smekeru. Bila je cast deliti s tobom trotoar ispred Srpske kafane, Ateljea, Radio Beograda...

pošalji odgovor

Milan [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:13:59)

Apsolutno...

Kakav los intervju...
Najbolje da ste ti i Dina pozvane da sudite o temi 'smekera' u Beogradu.

pošalji odgovor

Djole [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:20:25)

!

Sine, ne znas ti sta je Beograd!!! Ok?
Nije heroj Beograda Seselj, heroj Beograda je Prele...

pošalji odgovor

misa [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:22:40)

prele

Ja sam par godina mladji od njega.Prele ti si bio ok.Nas Beograd je izumro.Nema tebe a i nema mene.Ti si otisao u legende a ja u onaj jebeni svet preko grane.Pocivaj u miru

pošalji odgovor

Kronos [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:47:20)

???

Oooo kakva prepotencija. Prele je komedijaš kao i njegova pametna ćerkica.

pošalji odgovor

Milan [neregistrovani] (31. 07. 2010, 00:50:37)

Koji crni šmeker?

Prelević je bio ništa drugo do klasična baraba, jedva pismen, trudio se da odaje utisak urbanog lika, ali ono iznutra što je nosio nikada nije uspeo da kultiviše. Dokle više glorifikovanja pogrešnih likova??? Zbog "pogrešnih smernica" imamo mnogo više devijacija kod mladih nego što je to bilo ranije. NE VELIČAJTE MORALNU MARGINU! UČITE DECU PRAVIM VREDNOSTIMA I UKAZUJTE IM NA STVARI I LJUDE ZAISTA VREDNE PAŽNJE!

pošalji odgovor

Ana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:02:03)

Da

A jes' bio cool lik. Vazno je uvek biti svoj, bez obzira na sve. Zavidim ti sto si imala takvog oca.

pošalji odgovor

krokodil dandi [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:09:41)

star

Rainy Night in Georgia!!!

pošalji odgovor

Sergej [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:10:59)

Jesu bili smekeri ali samo do 90-ih

Nije mi jasno kako su se svi ti pomenuti beogradski smekeri i intelektualci tako lako primili na primitivnu demagogiju tokom devedesetih proklamovanu od strane jednog ogranicenog frustriranog provincijalca i njegove supruge.

pošalji odgovor

Mina [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:40:37)

Prele

Legenda Beograda, sjajan lik. Da se sacuva od zaborava...

pošalji odgovor

veli ns [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:47:50)

velicina

covek koji ce uvek koracati ulicama velikog Beograda , takva velicina se radja retko, jednom u sto godina , jedino zalosno je sto se takvim ljudima posvecuje malo paznje a nekim pevaljkama se pune novine jer to narad voli , bar tako kazu ti sto pisu o njima

pošalji odgovor

ana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:48:53)

odgovor na ma nemoj

Ti si jedan od mnogobrojnih dodjosa! Neznas nista o Beogradu, pa tako da nije ni cudno sto si ovo napisao! Za tebe je bolje da cutis, a za nas Beogradjane da se vratis svome domu u rodjeno selo!

pošalji odgovor

Petar [neregistrovani] (31. 07. 2010, 01:56:27)

nula

Bas si smeker, ti si izgleda pravi smeker beogradski, ali preko intereneta samo. u stvarnosti nisi ni mis, i za to treba hrabrosti hahaha

pošalji odgovor

Jaca [neregistrovani] (31. 07. 2010, 02:00:17)

zamena teza

Mislim, burazeru, da si ti taj koji je bas lupio pa ostao ziv.

pošalji odgovor

jelena [neregistrovani] (31. 07. 2010, 02:31:29)

car

Fascinantan covek u svakom smislu.
Tako obican a toliko poseban. Jednostavno ne ponovljiv.
Bio je car, ostace legenda!

pošalji odgovor

Beogradjanka [neregistrovani] (31. 07. 2010, 04:42:57)

LEGENDA

Takvih kakav je bio Prele ,nema vise !
Bio i ostao legenda Beograda ,koga takodje vise nema .... ! :(

pošalji odgovor

Momčilo [neregistrovani] (31. 07. 2010, 05:18:41)

Istina je

Prele je stvarno legenda i pravi šmeker

pošalji odgovor

duby [neregistrovani] (31. 07. 2010, 08:15:41)

hav jes nov

šmeker?
čovek koji je uzimao novine sa trafike i nije hteo da plati i to je uradio na desetine puta dovodeći u probleme prodavce..a ko je bio on da ima pravo da neplaća?

...a još gore su prolazili ugostitelji,naruči,popije,i ode...i vama je to idol,šmeker..ej Srbijo

pošalji odgovor

nikola [neregistrovani] (31. 07. 2010, 08:48:20)

kakav je to smeker

uz duzno postovanje prema Preletu i njegovoj porodici mislim da nije bio ni s od smekera jer kad covjek z gnusanjem gleda na jadni narod sto ga je muka natjerala u Bg o cemu onda pricamo.vise je volio turke nego srbe s one strane drine.......

pošalji odgovor

Aleksandra [neregistrovani] (31. 07. 2010, 08:56:25)

Ti ga pretera!

Smesan komentar.
Zasto moraju uvek biti radikali i pristalice Seselja oni koji salju ovakve komentare.Postaje naporna klasifikacija tog tipa,osim toga u svakoj partiji ima obrazovanih i neobrazovanih pristalica.
Komentar je mogao poslati bilo ko,zasto sve uvek vezete za politiku?!

pošalji odgovor

Aleksandra [neregistrovani] (31. 07. 2010, 09:08:25)

Ah Ana!

Ana duso,odakle su stigli tvoji roditelji? Baka i deda,gde su se oni rodili?
Ta teorija "mi beogradjani" je smesna! To sto se neko rodio u Beogradu ne znaci da ima "gospodske manire" i tapiju na Beograd po rodjenju.
Za doktora se uci,a gospodin se radja!
Ti si nam pokazala u svom komentaru da nemas manire koje bi trebala imati jedna kulturna devojka rodjena u gradu. One prave ne omalovazavaju na taj nacin one koji nemaju "gospodske manire" i koji nisu rodjeni u Beogradu.

pošalji odgovor

paja [neregistrovani] (31. 07. 2010, 09:14:51)

a tebi je to

a tebi je to kao nekul...ha ha pa trafikanti i ostali je rizik biznisa da neko uzme a ne plati....to nije merilo vredno šmekeraja....to im je obaveza..ono što je dozvoljeno bogu nije dozvoljeno biku...to je osnovno pravilo na osnovu čega se odredjuje šmekerstvo i veličin beograda ..a da je prele bio i ostao šmek je ...

pošalji odgovor

slobodni strelac [neregistrovani] (31. 07. 2010, 09:29:07)

Hm!

Kada se ja napijen, žena kaže: Pijana svinjo, a kada se napije Prele ili Dragan Nikolić onda su oni šmekeri?! Nepravda

pošalji odgovor

Stanojevic Marijana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 09:39:17)

Cemu ovo!!!

Nisu mi cudno ivakvi komentari jer ih ima na svakom koraku!!!Obrazovani i sorokogrudi ljudi teze tome da cela planeta bude jedno, da ne bude bitno ko je odakle......Nazalost snobovi i ovi novopeceni fenseri sve to ruse!!!
Sta reci kad se mi delimo na Beogradjane i na one koji su niza klasa....jelte iz nekog sela.
Samo neko ko je neverovatno plitak moze da omalovazava selo i ljude koji su na selu odrasli.Neznam koliko doticna ima godina ali ili je vrlo mlada i nezrela ili ima produzeno detinjstvo.

pošalji odgovor

Pedja [neregistrovani] (31. 07. 2010, 10:44:10)

ne slazem se

Nazalost, niste u pravul Velika je kulturoloska razlika izmedju ljudi koji zive u velikim gradovima i onih koji tu ne pripadaju. Oni koji nisu odatle, nemaju kulturu ophođenja sa ljudima. Muka mi je od stvari kao sto su : izuvanje i ostavljanje obuce ispred vrata, pecenja paprike i spremanja zimnica, ogradjivanja parking mesta i iznosenja ves masina u gradska dvorista,kojekakvih naglasaka i primitivne muzike koja ide sa njima. A ovo je smao pocetak, ima toliko drugih stvari.

pošalji odgovor

Dusan [neregistrovani] (31. 07. 2010, 10:50:37)

Jeste bio legenda, na zalost vise ulicna

Gledam ove komentare, ima ih koji podrzavaju Preleta, ima ih koji su protiv. To sam potvrdjuje da jeste bio legenda Beograda i to upravo onakva kako se ponasao, u necemu vrhunski dobar u necemu vrhunski los. Kao sto cerka rece nije stedeo zivot. Ne slazem se da je bio poslednji beogradski smeker, ali gospodjica voli svog oca i to je prirodno da izjavi. Prele je dao neki sarm Beogradu, iako ponekad na los nacin.
I nisu Beogradjani samo oni koji su rodjeni u Beogradu, retko ko ima vise generacija predaka rodjenih u BG. Beogradjani su oni koji zive u Beogradu na njegov i svoj nacin, vole ga i predaju mu se, razmislite vi koji ste slucajno rodjeni u Bg pa mislite da su svi dosljaci losi.

pošalji odgovor

... [neregistrovani] (31. 07. 2010, 11:06:19)

Baš

Smešna priča. (Na stranu pijetet ćerke za oca.)

pošalji odgovor

Ivana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 11:08:45)

Cemu

sve ovo, cemu ove price? Da li ste vi bili za tim trafikama ili ste mozda upravo vi ti trafikanti dosli s konca i konopca? Covek jeste bio legenda, pojam za sve ostale miseve koji su trckarali gradom! za sobom je ostavio divna dela i price koje bi valjalo sakupiti i objaviti. Ovakve ljude ne smemo zaboraviti!

pošalji odgovor

... [neregistrovani] (31. 07. 2010, 11:17:24)

Aaaa, koji primitivizam!

Nikakvo čudo da je takvima Prele šmeker.

pošalji odgovor

Zemun [neregistrovani] (31. 07. 2010, 11:33:18)

Smeker

Bio je pravi smeker!!!

pošalji odgovor

Sara [neregistrovani] (31. 07. 2010, 11:46:33)

Samo se o legendi ispredaju price...

Prele je zaista bio jedinstven i, ma sta mi mislili, ostavio je svoj pecat na ovaj grad. Drago mi je sto ova legenda Beograda zivi kroz divne reci njegove cerke.

pošalji odgovor

Lana Bg [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:09:11)

***

Iskreno, ne znam zasto se, na temu legendi Beograda, javljaju ljudi koji u njemu nisu rodjeni, i koji pojma nemaju o zivotu legende o kojoj se prica, ili samo misle da nesto znaju! Prele je imao svoje vrline i mane kao i svi mi, ali je on istinska legenda Beograda, i samo rodjeni Beogradjani, pogotovo sredovecni, koji su ziveli svoju mladost u vreme kada je Beograd stvarno bio Beograd, mogu da razumeju to. Kada se budu pominjale legende Krusevca ili Svilajnca, ili nekog drugog grada, mi se necemo mesati, kao sto se i inace ne trpamo tamo gde nam nije mesto! Preletu vecna slava i hvala.

pošalji odgovor

Ruska [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:12:02)

kosa

... Prelevica se secam jos iz predstave "Kosa"/koju sam vise puta isla da gledam/ stvarno je legenda i smeker bio i ostao, On je Beogradska legenda koja ne umire .

pošalji odgovor

marijana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:13:45)

da li je moguce...

To sto ste naveli postoji...ali ne mora da znaci.Da li ta kulturoloska razlika nosi sa sobom i razliku u moralnim vrednostima, u dobroti, toleranciji.
To izuvanje je najmanji problem kao.......
Kulturnih i vaspitanih ljudi ima svuda pa i na selu.Pogledajte odakle poticu neki od nasih najbiljih glumaca,sporista.....Ima ih i sa sela.
A sto se muzike tice.Da nije mozda Djus i ona njegova sargarepica olicenje kulture.Urbano nema sta!!!Ili mozda Ajs i Sky..."Ja sam se ...... po WC solji"Zaista velika misao pa jos kulturno izrecena!!!
Preletov rad cenim i ovo o cemu govorim nema veze sa tim.

pošalji odgovor

ana [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:19:15)

odgovor na Ah Ana

Vas niko ne omalovazava. Vi se sami omalovazvate! Razumete? Da, ne?

pošalji odgovor

System [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:32:28)

Smeker

Pa ja znam barem jos 10 smekera koji hodaju beogradom....

pošalji odgovor

System [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:33:33)

Bukowski

Porediti Bukowskog sa Preletom je ipak malo suvisno....

pošalji odgovor

Vladimir... [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:44:36)

Srce, to je nešto sa čim se radja...

Najbolja stvar na svetu su online komentari.
Uopšte ne moraš da budeš životno pametan da bi nepogrešivo napravio psihološki profil pojedinih komentatora.
Tačno možeš da uočiš one koji, zavaljeni ispred svojih malih monitora u svojim malim sobama, centru svojih malih plašljivih života glume hrabre šmekere i intelektualce pune životnog iskustva, kako ispunjeni sopstvenom prazninom negativno komentarišu čak i ono što ih u direktnom životu ne dotiče.
Da li je Prele bio šmeker ili ne stvar je perspektive iz koje se Preletov život posmatra.
Da je imao muda, imao ih je i to često na sopstvenu štetu. Da je bio šmeker na neki svoj, čudan način, da, bio je iz perspektive nekih od nas. Da, je bio dileja, da bio je, ali opet na neki svoj poseban, pozitivan način i to je to.
Jedino što nikada nije bio, nije bio anonimni šatro intelektualac kao mnogi ovde koji svoju "pamet" prosipaju pljujući po svakom i svemu bez razlike.
Sada pitam sve one koji su se u ovome prepoznali, je li a šta ste vi u životu uradili da bi bili i trunku merodavni da nekoga okarakterišete negativno i da bi vaše mišljenje bilo kome na svetu bilo važno?
Pozdravljam vas, uživajte i simulirajte život zavaljeni u mekane fotelje ispred vaših personalnih računara, a kada dodjete do neminovnog kraja ostaće vam samo žal što niste imali ono što su ljudi kao Prele imali - muda da živite...

pošalji odgovor

Milos [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:48:08)

Bas mu lepa cerka

I divna i kao cerka.

pošalji odgovor

FARMA [neregistrovani] (31. 07. 2010, 12:53:35)

Milos Bojanic

Tebi je verovatno bojanic najveci smeker,mada se verovatno dvoumis izmedju topalka i sake polumente!!!

pošalji odgovor

Marko [neregistrovani] (31. 07. 2010, 13:32:06)

Svuda isto

Nijedan grad na svetu nije vise ono sto je bio pre 20-ak godina,promenili su se ljudi,okolnosti,"brze" se zivi,doslo je do otudjenja,nemaju mnogo slobodnog vremena...

pošalji odgovor

Kinez [neregistrovani] (31. 07. 2010, 14:33:47)

Ko su ovi ljudi???

Ovakvih smekera je kod mene puna ulica.

pošalji odgovor

ddd [neregistrovani] (31. 07. 2010, 15:13:11)

Alo filozofe

Pa hajde sto nisi ti dao primer, izgleda da si i ti iznutra dobro izkultivisan nikad smeker od tebe...

pošalji odgovor

Lune [neregistrovani] (31. 07. 2010, 15:47:57)

Beograd je imao najvecu *brzinu*..

danasnji ljubimci Beograda, tako zvana EU, uz pripomoc *poslednjeg dragog gosta iz Turske*..48 puta je Beograd u svojoj istoriji, zestoko rusen razaran i bombardovan, zadnji put 1999. od ljudi..*simpaticnijeg govora i govornog podrucja*..neki drugi ljudi, bez evropskog pedigrea su mesali malter i gradili Beograd *ajde jovo nanovo*....??

pošalji odgovor

Au [neregistrovani] (31. 07. 2010, 16:20:26)

Au

Dao je detetu koje place slamcicu??? Pa on nije bio samo smeker nego andjeo!

pošalji odgovor

Ranko [neregistrovani] (31. 07. 2010, 16:30:37)

Razmisli

To sto je neko najbolji glumac ili sportista ne znaci da je civilizovan. Jednostavno, dobro radi svoj posao i to je to.

pošalji odgovor

Nedeljko [neregistrovani] (31. 07. 2010, 17:30:55)

muzičar, pre svega

Tako je, Ranko, trebalo bi uvek razdvajati ličnost od dela pa tako i u Preletovom slučaju.
Lepo kaže njegova ćerka da je i sam na kraju shvatio da mu je muzika najbitnija u životu, i zato na stranu sve gradske priče i legende, šmeker ili ne, činjenica je da je Prele bio sjajan pevač. Ne naročito suptilan ili tehnički savršen, ali sa odličnim tonom i puno emocije.
Samo ga treba slušati i to je sve. Evo, po meni, jedna od najboljih obrada ikad Claptonovog hita "Tears in Heaven"
http://www.youtube.com/watch?v=UIlw2W-AO5A

pošalji odgovor

Gale [neregistrovani] (31. 07. 2010, 17:34:31)

Daleko si ti od Bukovskog!

Daleko si ti od Bukovskog!

pošalji odgovor

ivan [neregistrovani] (31. 07. 2010, 18:56:12)

prele legenda

bravo majstore

pošalji odgovor

petar banja luka [neregistrovani] (31. 07. 2010, 18:57:23)

ljudska velicina

To je jedna ljudska velicina ciji lik i djelo izuzetno postujem !!!
Beograd je mali koliki je to covjek !!!

pošalji odgovor

Aleksandra [neregistrovani] (31. 07. 2010, 19:09:31)

...

Mene niste mogli ni uvrediti ni omalovaziti Vasim komentarom.Zalosno je sto niste razumeli poentu mog komentara.

pošalji odgovor

Mike [neregistrovani] (31. 07. 2010, 19:26:08)

O mladosti

Prele je ziva legenda...

i kao takav on ce uvek biti sa nama

pošalji odgovor

Marko [neregistrovani] (31. 07. 2010, 19:34:58)

...

Kad su mogli da se prilagode oni koji su dosli sa sela u grad i izrodili "svoju prvu generaciju beogradjana" koji sad to isticu u prvi plan,onda mogu svi!

pošalji odgovor

goran milosavljevic [neregistrovani] (31. 07. 2010, 19:36:28)

komentar na komentare

Ova rubrika bi stvarno trebalo da bude nesto sto rado chitam, medjutim pretvorila se u prepucavanje seljaka i bolesnika,poostrite malo filtriranje komentara inache nakachicete ovde samo bolesnike i ludake

pošalji odgovor

Brk [neregistrovani] (31. 07. 2010, 20:21:21)

Ko te tera da citas komentare?

A kad smo vec kod nabrajanja, da nisi mozda zaboravio i kenjatore?

pošalji odgovor

Dule Kaba [neregistrovani] (31. 07. 2010, 20:36:05)

PRELE ZA SVA VREMENA

Ovaj prostor je siromasan kada treba da iznedri neku velicinu kakav je Dule bio.
Bio je i ostao Srpska legenda za sva vremena.

pošalji odgovor

MIa [neregistrovani] (31. 07. 2010, 20:43:14)

U pravu si

Prele ga je odavno presisao!!!

pošalji odgovor

PS [neregistrovani] (31. 07. 2010, 20:54:07)

Steta

Nema ko ili sta da te razume, devojka ti je lepo spustila i bilo bi bolje da se nisi ponovo javila. Ispadas samo smesna.

pošalji odgovor

Sale [neregistrovani] (31. 07. 2010, 20:56:09)

Da pokusam da ti pomognem .......

Mirjana, nisam hteo da napisem bilo kakav komentar na ovaj clanak, mada sam se znao sa pokojnim Preletom. Onda sam procitao ovaj tvoj odgovor na jedan sasvim lep i razlozan komentar i moram da napisem ovo :
Prvo, Prele jeste bio shmeker. Mislim da je prava rec, shtih od coveka. Ne znam bas da je bio "poslednji shmeker" ali to sada nije ni vazno. Dacu ti jedan detalj u vezi Preleta. On je bio jedan od prvih koji je javno izasao i osudio jednu grupu teskih Bosanskih seljacina, ciju muziku (uradenu muziku) dosta nas nije podnosilo, ali retko ko od nas je izlazio javno da ih kritikuje, zato sto ih je jedna velika masa budala volela. Zvali su se Bijelo Dugme, i (po Preletu, a i po dosta nas) bas te seljacine sa njihovim seljackim "rock-om" su i donele Jihad muziku u Srbiju. Bas iz njihove muzike se rodilo djubre koje danas masovno tresti sirom Srbije.
Ja sam otisao iz zemlje pre 25 godina i izgubio kontakt sa Preletom, ali se secam kao danas da je on bio jedan od prvih ljudi koji je osudio te seljake i tu vrstu "muzike".
Ti ne mozes ni da zamislis reakcije koje je taj covek dobio. Jedna ogromna vecina ga je osudila zbog toga, i samo teska manjina ga je podrzala.
Danas svako sa 2 grama mozga u glavi moze da vidi sta je ta "predhodnica" sa bosanskih brda, sa sve njihovim seljackim "fazonima" donela.
I zato kada vidih ovde par komentara rodjaka ovih brdjanina, kako protestuju, jer ih je Prele "prodao" budi sigurna da bas i nije tako, jer ti ako doneses to tvoje izuvanje, kiseo kupus u podrum i bacanje djubreta kroz prozor sa petok sprata - treba da se uhvatis za recnik, i nadjes sta znaci rec "emancipacija" i onda dugim radom i upornim treningom da isteras tog brdjana iz sebe. Jer ako su to mogli da urade i Brega i Cola, sto ne bi mogao i ti ?
To bi ti bila jedna od definicija sta je znacio ovaj shmeker. Slava mu, i neka mu je laka crna zemlja !

pošalji odgovor

kortasar [neregistrovani] (31. 07. 2010, 21:16:09)

Mladosti

Kad bi kojom srecom poumirali svi politicari u Srbiji,bilo bi mi zao koliko i za crknutog pacova.
Ali ,kad je umro Bogdan Tirnanic,Dusan Prelevic,i Ranko Munitic,sva trojica prerano i nekako jedan za drugim,osetio sam kao da mi je umro neko ko mi je rod.
Bilo mi je zao i bio sam tuzan.
Beograd je izgubio mnogo,Srbija takodje.
Novinarstvo ,knjizevnost ,film ,vise nisu tako zanimljivi kao kad su oni o tome pisali i pricali.
Prele je antologijski otpevao Arsenovu pesmu Mladosti.
I jos stosta.
Nisam ih licno poznavao ,ali znam da su mi na naki nacin rod.
Mislim da svakom normalnom coveku nedostaju takvi ljudi.
Pozdrav za Milicu ,od mene.

pošalji odgovor

Bg [neregistrovani] (31. 07. 2010, 22:22:42)

:)

Hahaha, bravo Brk! Ti treci, odnosno ti kenjatori su najgori, i slazem se, trebalo bi da moderator obrati paznju na njih, da ih " filtrira "! :)))

pošalji odgovor

Beba [neregistrovani] (31. 07. 2010, 23:33:17)

Beogradska prostota

Nažalost, u Beogradu sam srela mnogo nekulturnih i nevaspitanih ljudi, koji se laktaju, suviše su komotni i prosti i pri tom jesu rođeni u Beogradu. Mogu slobodno da kažem da imam bolje kućno vaspitanje od većine Beograđana. Upoznala sam i one druge rođene Beograđane, koji su zaista fini, divni, vaspitani kao i ja, ali oni nikada ne naglašavaju da su tu rođeni jer su svesni da to ne igra nikakvu ulogu u tome da li je neko čestit i lepo vaspitan čovek. Ne podnosim podele, ali moram da kažem da su svi stanovnici Vojvodine mnogo upravo u tom civilizacijskom smislu iznad vrlih Beograđana. Dođite malo ovde da se uverite. I mislim da svi koji ovde zagovaraju podele i svađe i iznose fašistoidne ideje da su rođeni u Beogradu kvalitetniji ljudi od drugih treba da budu strogo cenzurisani.

pošalji odgovor

nora [neregistrovani] (01. 08. 2010, 01:45:10)

bas to

A ti jos smesniji.

pošalji odgovor

seljober [neregistrovani] (01. 08. 2010, 05:16:06)

unutrasnjost jase

a ko to nije dodjos u Beogradu? tvoji su ziveli u Beogradu i pre '45? o jes, kako da ne, kako bilo ono - najzasluzniji su na konjima ujahali u BG i doneli urbanost, lolcina...

pošalji odgovor

nes [neregistrovani] (01. 08. 2010, 06:00:00)

nema naslov

beograd vise nije beograd, nego sarengrad, ali, na zalost, mnogi ti ne vide

pošalji odgovor

Петар Први [neregistrovani] (01. 08. 2010, 09:39:09)

Дај још...

И одакле га се још сећаш осим из Косе где је учествовао са још 20-30 актера. ЧЕГА се још сећаш ти и остали који хвале ову битангу (како је сам себе назвао)? Вероватно ћеш пре одговора на моје питање мало прогуглати, јер нема НИЧЕГА иза њега.

pošalji odgovor

Sasa [neregistrovani] (01. 08. 2010, 09:58:37)

Samuraj

Ima jos dobrih smekera Beogradu.To je Nikola Rodic trostruki prvak drzave u dizanju tegova i jedan od najbolji recitatora u gradu.Nazalost tacno je da se poezija vise i ne slusa jer mi polako tonemo u kulturni mrak i Beograd sve vise lici na Sarengrad.

pošalji odgovor

Tanja [neregistrovani] (01. 08. 2010, 10:00:17)

Smeker

Poznato je da je jedan od najvrcih smekera u Beogradu Dragan Nikolic.

pošalji odgovor

Doseljenik [neregistrovani] (01. 08. 2010, 17:29:17)

ko je ovaj tip ?

Nikad cuo za njega a vi pisete da je bio smeker ?! Sudeci po slici i nije bio neki smeker! Svasta !

pošalji odgovor

Beograd,moj grad [neregistrovani] (01. 08. 2010, 18:48:50)

Pa sad..

A sta je, npr. sa Draganom Nikolicem,on nije smeker? Sve razumem,i emocije i 'odanost' Preletovom liku i delu,ali ja znam jos mnogo smekera,sto starijih,sto mladjih i naravno anonimnih,tako da ovakve konstatacije u meni ne mogu da izazovu nikakvu odusevljenost.Uostalom,biti bitanga i sebe tako javno proklamovati,za mene ne znaci automatski biti smeker.Gde su ugladjenost,kucno vaspitanje,osecaj za moral i pravdu...?

pošalji odgovor

Katarina [neregistrovani] (01. 08. 2010, 18:50:08)

Svaka cast

Sve ste rekli

pošalji odgovor

paul [neregistrovani] (01. 08. 2010, 20:20:23)

ne znas ko je???

pa kad ne znas ko je nije ni chudo sto si se tako predstavio kako si se predstavio! he,he, pa d.nikolic i braca rodic i on su sve ista crveno krstovska ekipa iz davnih dana o kojima se prepricava! steta je sto si tako slabo obavesten a pride covek je jedan od boljih jazz pevaca izgooglaj ako ne znas za pocetak!!!

pošalji odgovor

Provincija [neregistrovani] (01. 08. 2010, 20:52:15)

naglasak

Vi verovatno nikad niste izašli van Beograda? Slažem se sa svim što ste rekli, osim u vezi naglaska. Takvo omalovažavanje od strane Beograđana primećujem kod dobrog dela autora komentara na raznim sajtovima. Gospodine , jedan mali korak vas deli od ksenofobije.

pošalji odgovor

Milena [neregistrovani] (01. 08. 2010, 22:34:58)

E vala Petre Prvi

Sad si se tako izlupetao! Sem Kose covek je otpevao predivne pesme, napisao nekoliko knjiga, scenario za najbolji srpski film i pisao sjajne kolumne. Mozda bi bilo bolje da se malo informises pre nego sto napises ovakvu glupost! Hvala Preletu za sve sto je uradio za njegov grad -Beograd, a mi koji smo ga voleli i postovali zauvek cemo ga se secati!

pošalji odgovor

marijana [neregistrovani] (03. 08. 2010, 09:01:09)

tako je

Potpuno ste u pravu.

pošalji odgovor

Find us on Twitter

Džet-set svet
Milan kupuje Severini njen omiljeni restoran

10. 02. 2012

Milan kupuje Severini njen omiljeni restoran

Tako radi pravi muškarac: Srpski milioner pregovara oko kupovine poznatog kafe-restorana i hotela u Njegoševoj ulici, koji želi da pokloni hrvatskoj pevačici odmah nakon ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date